Zobrazit minimální záznam

Typy a užívání zkratek na Twitteru
dc.contributor.advisorKlégr, Aleš
dc.creatorGižová, Veronika
dc.date.accessioned2017-11-08T11:02:23Z
dc.date.available2017-11-08T11:02:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92956
dc.description.abstractThe thesis works with the fact that communication on social network sites, particularly on Twitter, occurs in short text messages, tweets, which are restricted to the maximum of 140 characters. This leads to the tendency to shorten single and multiword expressions in order to save space and increase the content of sent information. The thesis examines the hypothesis that the number of shortenings on Twitter and their variation may function as a stylistic indicator of tweet genre. It is expected (i) that the number of shortenings in the Twitter sample will be higher compared to other genres and (ii) that the sample will contain more types of shortening, some of which will be characteristic for the tweet genre in general in comparison with the control sample. The research sample of 200 shortenings was collected from two Twitter trends, #Grenfell Tower and #Wimbledon. In the analysis part, the collected sample of shortenings is examined quantitatively, compared to the control sample and separately, interpreted qualitatively. The Appendix contains the complete table listing the meanings of all shortenings. Key words: Twitter, shortening, stylistics, internet linguistics, language of social mediaen_US
dc.description.abstractVýchodiskem práce je skutečnost, že komunikace na sociálních sítích, konkrétně na Twitteru, probíhá prostřednictvím krátkých textových zpráv, tweetů, které mají délku omezenou na maximálně 140 znaků. To vede k přirozené tendenci zkracovat jednotlivá slova, ale i víceslovné výrazy ve snaze ušetřit místo a zvětšit objem zasílané informace. Práce zkoumá hypotézu, že počet zkratek na Twitteru a jejich rozmanitost může sloužit jako stylistický indikátor tweetového žánru. Předpokládá se, (i) že počet zkratek a jejich typů v twitterovém vzorku bude vyšší než v jiných žánrech a (ii) bude obsahovat širší zastoupení metod krácení, z nichž některé budou příznakové pro tweetový žánr obecně v porovnání s kontrolním vzorkem. Zkoumaný vzorek 200 zkratek byl sebrán ze dvou twitterových trendů, #Grenfell Tower a #Wimbledon. V analýze vzorku je shromážděný soubor zkratek popsán kvantitativně, porovnán s kontrolním vzorkem a poté samostatně interpretován kvalitativně. Kompletní tabulka s vysvětlením zkratek je uvedena v příloze. Klíčová slova: Twitter, zkratky, stylistika, internetová lingvistika, jazyk sociálních médiícs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTwitter|zkratky|stylistika|internetová lingvistika|jazyk sociálních médiícs_CZ
dc.subjectTwitter|shortening|stylistics|internet linguistics|language of social mediaen_US
dc.titleTypes and use of shortening on Twitteren_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId175391
dc.title.translatedTypy a užívání zkratek na Twitterucs_CZ
dc.contributor.refereeVašků, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiskem práce je skutečnost, že komunikace na sociálních sítích, konkrétně na Twitteru, probíhá prostřednictvím krátkých textových zpráv, tweetů, které mají délku omezenou na maximálně 140 znaků. To vede k přirozené tendenci zkracovat jednotlivá slova, ale i víceslovné výrazy ve snaze ušetřit místo a zvětšit objem zasílané informace. Práce zkoumá hypotézu, že počet zkratek na Twitteru a jejich rozmanitost může sloužit jako stylistický indikátor tweetového žánru. Předpokládá se, (i) že počet zkratek a jejich typů v twitterovém vzorku bude vyšší než v jiných žánrech a (ii) bude obsahovat širší zastoupení metod krácení, z nichž některé budou příznakové pro tweetový žánr obecně v porovnání s kontrolním vzorkem. Zkoumaný vzorek 200 zkratek byl sebrán ze dvou twitterových trendů, #Grenfell Tower a #Wimbledon. V analýze vzorku je shromážděný soubor zkratek popsán kvantitativně, porovnán s kontrolním vzorkem a poté samostatně interpretován kvalitativně. Kompletní tabulka s vysvětlením zkratek je uvedena v příloze. Klíčová slova: Twitter, zkratky, stylistika, internetová lingvistika, jazyk sociálních médiícs_CZ
uk.abstract.enThe thesis works with the fact that communication on social network sites, particularly on Twitter, occurs in short text messages, tweets, which are restricted to the maximum of 140 characters. This leads to the tendency to shorten single and multiword expressions in order to save space and increase the content of sent information. The thesis examines the hypothesis that the number of shortenings on Twitter and their variation may function as a stylistic indicator of tweet genre. It is expected (i) that the number of shortenings in the Twitter sample will be higher compared to other genres and (ii) that the sample will contain more types of shortening, some of which will be characteristic for the tweet genre in general in comparison with the control sample. The research sample of 200 shortenings was collected from two Twitter trends, #Grenfell Tower and #Wimbledon. In the analysis part, the collected sample of shortenings is examined quantitatively, compared to the control sample and separately, interpreted qualitatively. The Appendix contains the complete table listing the meanings of all shortenings. Key words: Twitter, shortening, stylistics, internet linguistics, language of social mediaen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV