Zobrazit minimální záznam

Educational Aspects of volunteer Projects
dc.contributor.advisorBurešová, Karolína
dc.creatorBeranová, Martina
dc.date.accessioned2017-11-08T11:02:04Z
dc.date.available2017-11-08T11:02:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92954
dc.description.abstractThis master diploma thesis examines the possibilities of personality development through the volunteer work, with a focus on the educational and pedagogical aspects, from the perspective of volunteers themselves. The theoretical part provides an insight into the concepts of personality development, including selected development theories, followed by part about role of education in a personal development, goals of education and selected educational concepts. The theoretical part ends with a chapter about volunteering in Czech context, with a focus on a process of volunteer professionalization and benefits of volunteering by research. The empirical part is mapping particularly an importance, benefits and pitfalls of volunteering from the point of view of volunteers themselves. The empirical part is based on qualitative research, where the acquired data is generated through semi-structured interviews. The research results show the specific benefits volunteering can provide to volunteers, describe the importance of volunteer work for volunteers themselves and identify the pitfalls that volunteer activity may entail. The master thesis concludes with evaluation of presented findings and suggestion of applicability of research conclusions for practice.en_US
dc.description.abstractMagisterská diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje osobnosti, prostřednictvím výkonu dobrovolnické činnosti, s důrazem na výchovně pedagogické aspekty a nahlížené perspektivou samotných dobrovolníků. Teoretická část práce nabízí vhled do možností formování osobnosti, zahrnujíce vybrané vývojové teorie, na které navazuje část o aspektech výchovy v rámci vývoje člověka, včetně vybraných pedagogických konceptů s důrazem na cíle výchovy, a závěr teoretické části uzavírá část věnovaná dobrovolnictví a jeho současnému pojetí, s akcentem na vývoj jeho profesionalizace a benefity jež dobrovolnická činnost dle výzkumů přináší. Empirickou část práce, která mapuje zejména význam, přínosy a úskalí dobrovolnictví z pohledu samotných dobrovolníků, má těžiště v kvalitativním výzkumu, ve kterém jsou získaná data tvořena prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na konkrétní přínosy, které dobrovolnická činnost dobrovolníkům poskytuje, popisují význam dobrovolnictví, jež mu dobrovolníci přikládají a současně jmenují úskalí, která tato činnost může obnášet. Práci uzavírá zhodnocení výzkumných dat a návrh využitelnosti závěrů pro praxi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrozvoj osobnosti|osobnostní a sociální výchova|prosociální výchova|etická výchova|výchova k dobrovolnictví|přínosy dobrovolnictví|dobrovolnická činnostcs_CZ
dc.subjectpersonality development|personality and social education|prosocial education|ethical education|benefits of volunteering|volunteer worken_US
dc.titleVýchovně pedagogické aspekty dobrovolnických projektůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId176204
dc.title.translatedEducational Aspects of volunteer Projectsen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMagisterská diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje osobnosti, prostřednictvím výkonu dobrovolnické činnosti, s důrazem na výchovně pedagogické aspekty a nahlížené perspektivou samotných dobrovolníků. Teoretická část práce nabízí vhled do možností formování osobnosti, zahrnujíce vybrané vývojové teorie, na které navazuje část o aspektech výchovy v rámci vývoje člověka, včetně vybraných pedagogických konceptů s důrazem na cíle výchovy, a závěr teoretické části uzavírá část věnovaná dobrovolnictví a jeho současnému pojetí, s akcentem na vývoj jeho profesionalizace a benefity jež dobrovolnická činnost dle výzkumů přináší. Empirickou část práce, která mapuje zejména význam, přínosy a úskalí dobrovolnictví z pohledu samotných dobrovolníků, má těžiště v kvalitativním výzkumu, ve kterém jsou získaná data tvořena prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na konkrétní přínosy, které dobrovolnická činnost dobrovolníkům poskytuje, popisují význam dobrovolnictví, jež mu dobrovolníci přikládají a současně jmenují úskalí, která tato činnost může obnášet. Práci uzavírá zhodnocení výzkumných dat a návrh využitelnosti závěrů pro praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis master diploma thesis examines the possibilities of personality development through the volunteer work, with a focus on the educational and pedagogical aspects, from the perspective of volunteers themselves. The theoretical part provides an insight into the concepts of personality development, including selected development theories, followed by part about role of education in a personal development, goals of education and selected educational concepts. The theoretical part ends with a chapter about volunteering in Czech context, with a focus on a process of volunteer professionalization and benefits of volunteering by research. The empirical part is mapping particularly an importance, benefits and pitfalls of volunteering from the point of view of volunteers themselves. The empirical part is based on qualitative research, where the acquired data is generated through semi-structured interviews. The research results show the specific benefits volunteering can provide to volunteers, describe the importance of volunteer work for volunteers themselves and identify the pitfalls that volunteer activity may entail. The master thesis concludes with evaluation of presented findings and suggestion of applicability of research conclusions for practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV