Show simple item record

Reading Literacy as a Goal for Every Graduate Student. Analysis of Reading Literacy Tasks in Graduation Test and Secondary School Textbooks.
dc.contributor.advisorŠormová, Kateřina
dc.creatorHonců, Hana
dc.date.accessioned2017-11-08T10:56:34Z
dc.date.available2017-11-08T10:56:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92934
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the reading literacy and its problematics in the textbooks and workbooks for highschool students. The aim of the thesis is to find out whether the textbooks and workbooks contain exercises concerning this area and also if they contain exercises similar to these at the Graduation Exam. At first, the concepts literacy, functional literacy and reading literacy are defined. The components of the reading literacy are characterized as well as the influencing factors, especially the school environment. The influence of the schoolbooks is defined as well. Secondarily, the thesis includes two analysis. The first relates to the representation of the reading literacy in the test at the Graduation Exam 2016. The second focuses on the number of this type of exercises in the selected school books and workbooks for highschool students. Key words : reading literacy, graduation test, school books, high schoolen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti v učebnicích a pracovních sešitech pro studenty středních škol. Cílem práce je zjistit, zda se v učebnicích a pracovních sešitech objevují úlohy, které se týkají oblasti čtenářské gramotnosti a rovněž to, zda tyto publikace obsahují úlohy, se kterými se studenti setkávají v didaktických testech. Nejprve jsou vymezeny pojmy gramotnost, funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Jsou charakterizovány složky čtenářské gramotnosti i faktory, které ji ovlivňují, zejména školní prostředí. Rovněž je vymezen vliv učebnic. Dále práce obsahuje dvě analýzy. První analýza se týká zastoupení čtenářské gramotnosti v maturitním didaktickém testu z roku 2016, druhá analýza zkoumá zastoupení úloh na čtenářskou gramotnost ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech pro střední školy. Klíčová slova: čtenářská gramotnost, didaktický test, učebnice, střední školacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectdidaktický testcs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectmaturitacs_CZ
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectdidactic testen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectschool leaving examen_US
dc.titleČtenářská gramotnost jako cíl pro každého maturanta? Analýza úloh čtenářské gramotnosti v učebnicích pro střední školy a didaktickém testu.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-11
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId169737
dc.title.translatedReading Literacy as a Goal for Every Graduate Student. Analysis of Reading Literacy Tasks in Graduation Test and Secondary School Textbooks.en_US
dc.contributor.refereeAdam, Robert
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou čtenářské gramotnosti v učebnicích a pracovních sešitech pro studenty středních škol. Cílem práce je zjistit, zda se v učebnicích a pracovních sešitech objevují úlohy, které se týkají oblasti čtenářské gramotnosti a rovněž to, zda tyto publikace obsahují úlohy, se kterými se studenti setkávají v didaktických testech. Nejprve jsou vymezeny pojmy gramotnost, funkční gramotnost a čtenářská gramotnost. Jsou charakterizovány složky čtenářské gramotnosti i faktory, které ji ovlivňují, zejména školní prostředí. Rovněž je vymezen vliv učebnic. Dále práce obsahuje dvě analýzy. První analýza se týká zastoupení čtenářské gramotnosti v maturitním didaktickém testu z roku 2016, druhá analýza zkoumá zastoupení úloh na čtenářskou gramotnost ve vybraných učebnicích a pracovních sešitech pro střední školy. Klíčová slova: čtenářská gramotnost, didaktický test, učebnice, střední školacs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the reading literacy and its problematics in the textbooks and workbooks for highschool students. The aim of the thesis is to find out whether the textbooks and workbooks contain exercises concerning this area and also if they contain exercises similar to these at the Graduation Exam. At first, the concepts literacy, functional literacy and reading literacy are defined. The components of the reading literacy are characterized as well as the influencing factors, especially the school environment. The influence of the schoolbooks is defined as well. Secondarily, the thesis includes two analysis. The first relates to the representation of the reading literacy in the test at the Graduation Exam 2016. The second focuses on the number of this type of exercises in the selected school books and workbooks for highschool students. Key words : reading literacy, graduation test, school books, high schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV