Show simple item record

Adults with Mental Disabilities and Demanding Life Situations
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorŠveráková, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-03T09:47:32Z
dc.date.available2017-04-03T09:47:32Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9272
dc.description.abstractTématem práce jsou náročné životní situace u dospělých lidí s mentálním postižením. Teoretická část této práce obsahuje uvedení do problematiky náročných životních situací, identifikaci a popis těchto situací u většinové populace. Následně se studie zabývá charakteristikou dospělého člověka s mentálním postižením a specifickými momenty v různých oblastech jeho života. Závěrem teoretické části této práce je popis náročných životních situací u osob s mentálním postižením v dospělosti. Praktická část obsahuje čtyři případové studie dospělých lidí s mentálním postižením. Hlavní oblastí zájmu je zachycení náročných životních situací u těchto respondentů z pohledu jich samotných a jejich matek. Tyto náročné životní situace jsou dále sledovány také z hlediska projevů, prožívání a uvědomování ze strany respondentů. V závěru se práce zabývá vzájemným porovnáváním informací získaných od osob s mentálním postižením a od jejich rodičů. Dále je podán celkový pohled na náročné životní situace u všech čtyř lidí s mentálním postižením se zdůrazněním jejich podobností a rozdílů. Klíčová slova: mentální postižení, náročná životní situace, zátěž, adaptacecs_CZ
dc.description.abstractThe subjects of this study have been demanding life situations of people with intellectual disabilities. The theoretical section of this study involves introduction of this issue and identification and description of these events among majority. Subsequently, this study deals with characteristics of an adult with intellectual disabilities. This study has been engaged in particular moments in various areas of his life as well. The conclusion of the theoretical section includes description of demanding life situations among adults with intellectual disabilities. The research section of this study contains four case studies of adults with intellectual disabilities. The main concern lies in interception of demanding life situations from the perspective of participants by themselves and their mothers as well. These demanding life situations are observed in terms of their manifestations, experience and awareness on the part of the participants. The conclusion of this study deals with reciprocal comparison of information acquired from people with intellectual disabilities with information from their parents. The general view on demanding life situations of all four participants with intellectual disabilities has been outlined. The similarities and differences among participants have been emphasized. Key words:...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDospělí lidé s mentálním postižením a náročné životní situacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22303
dc.title.translatedAdults with Mental Disabilities and Demanding Life Situationsen_US
dc.contributor.refereeProcházková, Jana
dc.identifier.aleph000591136
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce jsou náročné životní situace u dospělých lidí s mentálním postižením. Teoretická část této práce obsahuje uvedení do problematiky náročných životních situací, identifikaci a popis těchto situací u většinové populace. Následně se studie zabývá charakteristikou dospělého člověka s mentálním postižením a specifickými momenty v různých oblastech jeho života. Závěrem teoretické části této práce je popis náročných životních situací u osob s mentálním postižením v dospělosti. Praktická část obsahuje čtyři případové studie dospělých lidí s mentálním postižením. Hlavní oblastí zájmu je zachycení náročných životních situací u těchto respondentů z pohledu jich samotných a jejich matek. Tyto náročné životní situace jsou dále sledovány také z hlediska projevů, prožívání a uvědomování ze strany respondentů. V závěru se práce zabývá vzájemným porovnáváním informací získaných od osob s mentálním postižením a od jejich rodičů. Dále je podán celkový pohled na náročné životní situace u všech čtyř lidí s mentálním postižením se zdůrazněním jejich podobností a rozdílů. Klíčová slova: mentální postižení, náročná životní situace, zátěž, adaptacecs_CZ
uk.abstract.enThe subjects of this study have been demanding life situations of people with intellectual disabilities. The theoretical section of this study involves introduction of this issue and identification and description of these events among majority. Subsequently, this study deals with characteristics of an adult with intellectual disabilities. This study has been engaged in particular moments in various areas of his life as well. The conclusion of the theoretical section includes description of demanding life situations among adults with intellectual disabilities. The research section of this study contains four case studies of adults with intellectual disabilities. The main concern lies in interception of demanding life situations from the perspective of participants by themselves and their mothers as well. These demanding life situations are observed in terms of their manifestations, experience and awareness on the part of the participants. The conclusion of this study deals with reciprocal comparison of information acquired from people with intellectual disabilities with information from their parents. The general view on demanding life situations of all four participants with intellectual disabilities has been outlined. The similarities and differences among participants have been emphasized. Key words:...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV