dc.contributor.advisor | Konečný, Lubomír | |
dc.creator | Ruzhyna, Kateryna | |
dc.date.accessioned | 2017-10-23T09:49:40Z | |
dc.date.available | 2017-10-23T09:49:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92570 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the reception of empathy and understanding of the direction of humanistic photography, the mission of which after the Second World War was the reflection of destiny of the human race. The main problem, that I will reveal is how empathy for the motives and emotions affects human perception of photographic images that reveal human joys, sorrows and desires. This problem is exemplified by the historically famous exhibition "The Family of Man" curated by Edward Steichen. This paper presents research of empathy mechanisms from the points of aesthetics and psychology. The findings are then used to study the culmination point of humanistic photography, the exhibition "The Family of man", its visual composition and reflection. | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce zpracovává téma empatie a její roli při chápání humanistického směru ve fotografii, jehož posláním po druhé světové válce bylo zamyšlení nad údělem lidského rodu. Hlavní otázkou této práce je, jak empatie, tedy vcítění do motivů a emocí, ovlivňuje lidské vnímání fotografických záběrů, které vypovídají o radostech, bolestech a touhách člověka. Problematika je ukázána na příkladu historicky významné výstavy "The Family of Man", jejíž kurátorem byl Edward Steichen. Diplomantka se pokusí nejprve vyzkoumat, jak funguje mechanismus empatie z hlediska psychologie a estetiky, potom využít tyto znalosti při zkoumání kulminačního bodu humanismu v poválečné fotografií - výstavy "The Family of man", a to její vizuálního složení a pozdější reflexi. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | empathy|humanistic photography|psychology of art|The Family of Man|Magnum|Henri Cartier-Bresson|Edward Steichen | en_US |
dc.subject | empatie|humanistická fotografie|psychologie umění|Lidská rodina|Magnum|Henri Cartier-Bresson|Edward Steichen | cs_CZ |
dc.title | Role empatie ve vnímání humanistické fotografii na příkladu výstavy "The Family of man" | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-07 | |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 178200 | |
dc.title.translated | The role of empathy in perception of humanistic photography | en_US |
dc.contributor.referee | Rakušanová, Marie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce zpracovává téma empatie a její roli při chápání humanistického směru ve fotografii, jehož posláním po druhé světové válce bylo zamyšlení nad údělem lidského rodu. Hlavní otázkou této práce je, jak empatie, tedy vcítění do motivů a emocí, ovlivňuje lidské vnímání fotografických záběrů, které vypovídají o radostech, bolestech a touhách člověka. Problematika je ukázána na příkladu historicky významné výstavy "The Family of Man", jejíž kurátorem byl Edward Steichen. Diplomantka se pokusí nejprve vyzkoumat, jak funguje mechanismus empatie z hlediska psychologie a estetiky, potom využít tyto znalosti při zkoumání kulminačního bodu humanismu v poválečné fotografií - výstavy "The Family of man", a to její vizuálního složení a pozdější reflexi. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the reception of empathy and understanding of the direction of humanistic photography, the mission of which after the Second World War was the reflection of destiny of the human race. The main problem, that I will reveal is how empathy for the motives and emotions affects human perception of photographic images that reveal human joys, sorrows and desires. This problem is exemplified by the historically famous exhibition "The Family of Man" curated by Edward Steichen. This paper presents research of empathy mechanisms from the points of aesthetics and psychology. The findings are then used to study the culmination point of humanistic photography, the exhibition "The Family of man", its visual composition and reflection. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |