Zobrazit minimální záznam

The role of empathy in perception of humanistic photography
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorRuzhyna, Kateryna
dc.date.accessioned2017-10-23T09:49:40Z
dc.date.available2017-10-23T09:49:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92570
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the reception of empathy and understanding of the direction of humanistic photography, the mission of which after the Second World War was the reflection of destiny of the human race. The main problem, that I will reveal is how empathy for the motives and emotions affects human perception of photographic images that reveal human joys, sorrows and desires. This problem is exemplified by the historically famous exhibition "The Family of Man" curated by Edward Steichen. This paper presents research of empathy mechanisms from the points of aesthetics and psychology. The findings are then used to study the culmination point of humanistic photography, the exhibition "The Family of man", its visual composition and reflection.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce zpracovává téma empatie a její roli při chápání humanistického směru ve fotografii, jehož posláním po druhé světové válce bylo zamyšlení nad údělem lidského rodu. Hlavní otázkou této práce je, jak empatie, tedy vcítění do motivů a emocí, ovlivňuje lidské vnímání fotografických záběrů, které vypovídají o radostech, bolestech a touhách člověka. Problematika je ukázána na příkladu historicky významné výstavy "The Family of Man", jejíž kurátorem byl Edward Steichen. Diplomantka se pokusí nejprve vyzkoumat, jak funguje mechanismus empatie z hlediska psychologie a estetiky, potom využít tyto znalosti při zkoumání kulminačního bodu humanismu v poválečné fotografií - výstavy "The Family of man", a to její vizuálního složení a pozdější reflexi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectempathy|humanistic photography|psychology of art|The Family of Man|Magnum|Henri Cartier-Bresson|Edward Steichenen_US
dc.subjectempatie|humanistická fotografie|psychologie umění|Lidská rodina|Magnum|Henri Cartier-Bresson|Edward Steichencs_CZ
dc.titleRole empatie ve vnímání humanistické fotografii na příkladu výstavy "The Family of man"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178200
dc.title.translatedThe role of empathy in perception of humanistic photographyen_US
dc.contributor.refereeRakušanová, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zpracovává téma empatie a její roli při chápání humanistického směru ve fotografii, jehož posláním po druhé světové válce bylo zamyšlení nad údělem lidského rodu. Hlavní otázkou této práce je, jak empatie, tedy vcítění do motivů a emocí, ovlivňuje lidské vnímání fotografických záběrů, které vypovídají o radostech, bolestech a touhách člověka. Problematika je ukázána na příkladu historicky významné výstavy "The Family of Man", jejíž kurátorem byl Edward Steichen. Diplomantka se pokusí nejprve vyzkoumat, jak funguje mechanismus empatie z hlediska psychologie a estetiky, potom využít tyto znalosti při zkoumání kulminačního bodu humanismu v poválečné fotografií - výstavy "The Family of man", a to její vizuálního složení a pozdější reflexi.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the reception of empathy and understanding of the direction of humanistic photography, the mission of which after the Second World War was the reflection of destiny of the human race. The main problem, that I will reveal is how empathy for the motives and emotions affects human perception of photographic images that reveal human joys, sorrows and desires. This problem is exemplified by the historically famous exhibition "The Family of Man" curated by Edward Steichen. This paper presents research of empathy mechanisms from the points of aesthetics and psychology. The findings are then used to study the culmination point of humanistic photography, the exhibition "The Family of man", its visual composition and reflection.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV