Show simple item record

From Craft to Design, from Design to Craft
dc.contributor.advisorRoeselová, Věra
dc.creatorSuchan, Ondřej
dc.date.accessioned2017-04-03T09:43:04Z
dc.date.available2017-04-03T09:43:04Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9254
dc.description.abstractCílem práce je sestavení studijního programu vyučovacího předmětu Výtvarné výchovy. Program je určen studentům středních odborných škol a učilišť se zaměřením na umělecká řemesla a design. Proto se práce nezabývá prvořadě historiografií řemesla a designu, ale jejich obsahy, které vyplývají z kontextu aktuálních společenských podmínek. V prvních kapitolách o řemesle a o designu se proto zabývám rozborem těchto pojmů, ve ktrých dnešní člověk hledá a nachází významy odlišné od významů náležejících Předcházejícím historickým obdobím. Aktuální významy řemesla a designu tudíž nevypovídají o objektivních funkcích těchto oborů, ale o přítomném vztahu člověka k jejich uskutečňování. Smysl řemesla a designu tak odkazuje na lidská puzení k těmto činnostem, na jeho potřeby a očekávání. O nich Pojednávám v následující kapitole, která je souhrnně považuje za projev identity jedince. Ten usiluje svými Pracovními i mimopracovními aktivitami získat určité hodnoty, které zakládají smysluplnost jeho života. Ideologie identetického nároku poskytuje možný způsob interpretace takového úsilí a říká o něm, že identita je člověku vlastní ještě před nabytím usilovaných hodnot. Touto teorií se snažím odkrýt další pohled na pracovní profese, než je pouhé zaměstnání jako zdroj obživy. Také skrz profesi se projevuje 'dentetický nárok,...cs_CZ
dc.description.abstractCílem práce je sestavení studijního programu vyucovacího predmetu Výtvarné výchovy. Program je urcen studentum stredních odborných škol a ucilišt se zamerením na umelecká remesla a design. Proto se práce nezabývá prvorade historiografií remesla a designu, ale jejich obsahy, které vyplývají z kontextu aktuálních spolecenských podmínek. V prvních kapitolách o remesle a o designu se proto zabývám rozborem techto pojmu, ve ktrých dnešní clovek hledá a nachází významy odlišné od významu náležejících Predcházejícím historickým obdobím. Aktuální významy remesla a designu tudíž nevypovídají o objektivních funkcích techto oboru, ale o prítomném vztahu cloveka k jejich uskutecnování. Smysl remesla a designu tak odkazuje na lidská puzení k temto cinnostem, na jeho potreby a ocekávání. O nich Pojednávám v následující kapitole, která je souhrnne považuje za projev identity jedince. Ten usiluje svými Pracovními i mimopracovními aktivitami získat urcité hodnoty, které zakládají smysluplnost jeho života. Ideologie identetického nároku poskytuje možný zpusob interpretace takového úsilí a ríká o nem, že identita je cloveku vlastní ješte pred nabytím usilovaných hodnot. Touto teorií se snažím odkrýt další pohled na pracovní profese, než je pouhé zamestnání jako zdroj obživy. Také skrz profesi se projevuje 'dentetický nárok,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOd řemesla k designu, od designu k řemeslucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-23
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22619
dc.title.translatedFrom Craft to Design, from Design to Craften_US
dc.contributor.refereeHavlásek Tatarová, Lucie
dc.identifier.aleph000799916
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je sestavení studijního programu vyučovacího předmětu Výtvarné výchovy. Program je určen studentům středních odborných škol a učilišť se zaměřením na umělecká řemesla a design. Proto se práce nezabývá prvořadě historiografií řemesla a designu, ale jejich obsahy, které vyplývají z kontextu aktuálních společenských podmínek. V prvních kapitolách o řemesle a o designu se proto zabývám rozborem těchto pojmů, ve ktrých dnešní člověk hledá a nachází významy odlišné od významů náležejících Předcházejícím historickým obdobím. Aktuální významy řemesla a designu tudíž nevypovídají o objektivních funkcích těchto oborů, ale o přítomném vztahu člověka k jejich uskutečňování. Smysl řemesla a designu tak odkazuje na lidská puzení k těmto činnostem, na jeho potřeby a očekávání. O nich Pojednávám v následující kapitole, která je souhrnně považuje za projev identity jedince. Ten usiluje svými Pracovními i mimopracovními aktivitami získat určité hodnoty, které zakládají smysluplnost jeho života. Ideologie identetického nároku poskytuje možný způsob interpretace takového úsilí a říká o něm, že identita je člověku vlastní ještě před nabytím usilovaných hodnot. Touto teorií se snažím odkrýt další pohled na pracovní profese, než je pouhé zaměstnání jako zdroj obživy. Také skrz profesi se projevuje 'dentetický nárok,...cs_CZ
uk.abstract.enCílem práce je sestavení studijního programu vyucovacího predmetu Výtvarné výchovy. Program je urcen studentum stredních odborných škol a ucilišt se zamerením na umelecká remesla a design. Proto se práce nezabývá prvorade historiografií remesla a designu, ale jejich obsahy, které vyplývají z kontextu aktuálních spolecenských podmínek. V prvních kapitolách o remesle a o designu se proto zabývám rozborem techto pojmu, ve ktrých dnešní clovek hledá a nachází významy odlišné od významu náležejících Predcházejícím historickým obdobím. Aktuální významy remesla a designu tudíž nevypovídají o objektivních funkcích techto oboru, ale o prítomném vztahu cloveka k jejich uskutecnování. Smysl remesla a designu tak odkazuje na lidská puzení k temto cinnostem, na jeho potreby a ocekávání. O nich Pojednávám v následující kapitole, která je souhrnne považuje za projev identity jedince. Ten usiluje svými Pracovními i mimopracovními aktivitami získat urcité hodnoty, které zakládají smysluplnost jeho života. Ideologie identetického nároku poskytuje možný zpusob interpretace takového úsilí a ríká o nem, že identita je cloveku vlastní ješte pred nabytím usilovaných hodnot. Touto teorií se snažím odkrýt další pohled na pracovní profese, než je pouhé zamestnání jako zdroj obživy. Také skrz profesi se projevuje 'dentetický nárok,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990007999160106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV