Show simple item record

Current Trends in the French Children's Literature
Vývojové tendence v současné francouzské literatuře pro děti a mládež
dc.contributor.advisorFučíková, Milena
dc.creatorZaňková, Kristýna
dc.date.accessioned2017-11-01T10:58:09Z
dc.date.available2017-11-01T10:58:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92358
dc.description.abstractThe beginning section of this thesis named Current Trends in the French Children's Literature is focused on a terminology concerning key theoretical terms in children's literature. Further content is focused on the history of children's literature, including a brief overview of the period and examples of the key works. There is a list of Major international and French literary prizes given to authors of children's books. The complex relationship between author and reader was also examined. The next part of the thesis is primarily focused on a literary analysis of three French novels for teenagers published at the beginning of the 21st century: Toby Alone by Timothée de Fombelle, La vie, en gros by Mikaël Ollivier and Oscar and the Lady in Pink by Éric-Emmanuel Schmitt. Emphasis is put not only on basic characteristics of contemporary children's literature but also on the singularity of these literary works. The problems of literary translation from French into a quite other language are covered in the final part of the thesis. The translator has to move a literary text into the target language and carry the distinctive character of a work, its idioms and tone. KEYWORDS children's literature, the reader, reading, the reception of the literary work, literary prizes in France, international literary...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Vývojové tendence v současné francouzské literatuře pro děti a mládež se v úvodní části zabývá literárněteoretickou terminologií týkající se literatury pro děti a mládež. Dále je pozornost věnována základním vývojovým etapám dějin francouzské literatury pro děti a mládež, s poukázáním na klíčová díla daného historického období. Taktéž jsou zde představeny nejvýznamnější francouzské i světové literární ceny, jež jsou udíleny autorům dětských knih. V neposlední řadě je nastíněn vztah mezi autorem dětské knihy a čtenářem. Následující část práce je věnována literární analýze tří francouzských románů pro mládež, které byly vydány na počátku jednadvacátého století. Jedná se o díla předních představitelů současné francouzské literární tvorby pro děti a mládež, konkrétně o Tobiáše Lolnesse Timothého de Fombella, Život k sežrání Mikaëla Olliviera a Oskara a růžovou paní Érica-Emmanuela Schmitta. Důraz je kladen nejen na postihnutí obecnějších rysů, jimiž se vyznačuje soudobá francouzská literatura pro mladé čtenáře, ale i na nalezení odpovědi na otázku, v čem tkví výjimečnost výše uvedených literárních děl. Závěrečná část této práce se zaměřuje na problematiku překladu francouzských literárních děl do cizích jazyků, tedy i do češtiny. Ve stručnosti jsou zde nastíněny některé obtíže,...cs_CZ
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectliteratura pro děti a mládežcs_CZ
dc.subjectčetbacs_CZ
dc.subjectčtenářcs_CZ
dc.subjectrecepce literárního dílacs_CZ
dc.subjectfrancouzské literární cenycs_CZ
dc.subjectsvětové literární cenycs_CZ
dc.subjectliterární překladcs_CZ
dc.subjectchildren's literatureen_US
dc.subjectthe readeren_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectthe reception of the literary worken_US
dc.subjectliterary prizes in Franceen_US
dc.subjectinternational literary prizesen_US
dc.subjectliterary translationen_US
dc.titleTendances contemporaines de la littérature française d'enfance et de jeunessefr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId185140
dc.title.translatedCurrent Trends in the French Children's Literatureen_US
dc.title.translatedVývojové tendence v současné francouzské literatuře pro děti a mládežcs_CZ
dc.contributor.refereeÉbert-Zeminová, Catherine
dc.identifier.aleph002156992
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - French Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Vývojové tendence v současné francouzské literatuře pro děti a mládež se v úvodní části zabývá literárněteoretickou terminologií týkající se literatury pro děti a mládež. Dále je pozornost věnována základním vývojovým etapám dějin francouzské literatury pro děti a mládež, s poukázáním na klíčová díla daného historického období. Taktéž jsou zde představeny nejvýznamnější francouzské i světové literární ceny, jež jsou udíleny autorům dětských knih. V neposlední řadě je nastíněn vztah mezi autorem dětské knihy a čtenářem. Následující část práce je věnována literární analýze tří francouzských románů pro mládež, které byly vydány na počátku jednadvacátého století. Jedná se o díla předních představitelů současné francouzské literární tvorby pro děti a mládež, konkrétně o Tobiáše Lolnesse Timothého de Fombella, Život k sežrání Mikaëla Olliviera a Oskara a růžovou paní Érica-Emmanuela Schmitta. Důraz je kladen nejen na postihnutí obecnějších rysů, jimiž se vyznačuje soudobá francouzská literatura pro mladé čtenáře, ale i na nalezení odpovědi na otázku, v čem tkví výjimečnost výše uvedených literárních děl. Závěrečná část této práce se zaměřuje na problematiku překladu francouzských literárních děl do cizích jazyků, tedy i do češtiny. Ve stručnosti jsou zde nastíněny některé obtíže,...cs_CZ
uk.abstract.enThe beginning section of this thesis named Current Trends in the French Children's Literature is focused on a terminology concerning key theoretical terms in children's literature. Further content is focused on the history of children's literature, including a brief overview of the period and examples of the key works. There is a list of Major international and French literary prizes given to authors of children's books. The complex relationship between author and reader was also examined. The next part of the thesis is primarily focused on a literary analysis of three French novels for teenagers published at the beginning of the 21st century: Toby Alone by Timothée de Fombelle, La vie, en gros by Mikaël Ollivier and Oscar and the Lady in Pink by Éric-Emmanuel Schmitt. Emphasis is put not only on basic characteristics of contemporary children's literature but also on the singularity of these literary works. The problems of literary translation from French into a quite other language are covered in the final part of the thesis. The translator has to move a literary text into the target language and carry the distinctive character of a work, its idioms and tone. KEYWORDS children's literature, the reader, reading, the reception of the literary work, literary prizes in France, international literary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV