Zobrazit minimální záznam

Interpretation of American History in the Context of Contemporary U.S. Society: From Bradley Commission to 21st Century History Curriculum
dc.contributor.advisorKozák, Kryštof
dc.creatorVondrová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-21T12:26:03Z
dc.date.available2020-08-21T12:26:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92327
dc.description.abstractThe thesis aims to analyze the relationship of the collective memory of an individual and his/her inclusion with the society and eventual ability to generate social capital. This paper evaluates the American federal education system and its interpretation of the historical narrative to the students. The focus of this thesis is the interpretation of historical events in the context of American society, whose structure has changed fundamentally over the past 30 years. Not only society has suffered a significant change, the federal system of student testing and the federal education institutions' funding have been revised too. American society can benefit from it through internal intercourse or, on the contrary, it can become more fragmented if it fails to bring the individual into a contemporary social setting. The work has been defined in time since the Bradley Commission has issued general recommendations to change approach to historical curricula, and then continues to explore the development until 2014. The political changes with the end of the Cold War led to a constant reinterpretation of American history and the secondary the collective identity. In the new millennium and after the year 2014 it has concluded in a discussion about historical education on academic, social and political fields....en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá vztahem kolektivní paměti jedince a působením společnosti s eventuální schopností vytvářet sociální kapitál. Tento jev práce zkoumá z pohledu amerického federálního vzdělávacího systému a jeho výkladu historického narativu studentům. Tématem práce je interpretace historických událostí v kontextu americké společnosti, jejíž struktura se za posledních třicet let zásadně změnila. Spolu se společenskými změnami prošel úpravou i federální systém testování studentů a na to navázané financování federálních vzdělávacích institucí. Americká společnost z toho může těžit v případě vnitřní semknutosti, anebo naopak může být stále více roztříštěná, pokud se nepodaří jedince uvést do soudobého společenského nastavení. Časově je výzkum vymezen od zasedání Bradleyho komise, která v roce 1988 vydala celková doporučení pro obměnu zacházení s historickými osnovami, a poté práce sleduje vývoj až do roku 2014. V době politických změn s koncem studené války docházelo k neustálé reinterpretaci americké historie a společenské identity. Na přelomu tisíciletí a po roce 2014 došlo velké diskuzi na poli akademickém, společenském i politickém o podobě historického vzdělávání. Práce vývoj detailně zkoumá formou diskurzivní analýzy proměny testů Advanced Placement z americké historie, která je uvedena na pozadí...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectkolektivní paměťcs_CZ
dc.subjecthistorická reflexecs_CZ
dc.subjectdiskurzivní analýzacs_CZ
dc.subjectUSAen_US
dc.subjectcollective memoryen_US
dc.subjecthistorical reflectionen_US
dc.subjectdiscourse analysisen_US
dc.titleInterpretace americké historie v současném kontextu americké společnosti: Od Bradleyho komise k osnovám historie v 21. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-26
dc.description.departmentDepartment of North American Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra severoamerických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId192830
dc.title.translatedInterpretation of American History in the Context of Contemporary U.S. Society: From Bradley Commission to 21st Century History Curriculumen_US
dc.contributor.refereeKýrová, Lucie
dc.identifier.aleph002156795
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAmerican Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAmerická studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra severoamerických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of North American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csAmerická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enAmerican Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vztahem kolektivní paměti jedince a působením společnosti s eventuální schopností vytvářet sociální kapitál. Tento jev práce zkoumá z pohledu amerického federálního vzdělávacího systému a jeho výkladu historického narativu studentům. Tématem práce je interpretace historických událostí v kontextu americké společnosti, jejíž struktura se za posledních třicet let zásadně změnila. Spolu se společenskými změnami prošel úpravou i federální systém testování studentů a na to navázané financování federálních vzdělávacích institucí. Americká společnost z toho může těžit v případě vnitřní semknutosti, anebo naopak může být stále více roztříštěná, pokud se nepodaří jedince uvést do soudobého společenského nastavení. Časově je výzkum vymezen od zasedání Bradleyho komise, která v roce 1988 vydala celková doporučení pro obměnu zacházení s historickými osnovami, a poté práce sleduje vývoj až do roku 2014. V době politických změn s koncem studené války docházelo k neustálé reinterpretaci americké historie a společenské identity. Na přelomu tisíciletí a po roce 2014 došlo velké diskuzi na poli akademickém, společenském i politickém o podobě historického vzdělávání. Práce vývoj detailně zkoumá formou diskurzivní analýzy proměny testů Advanced Placement z americké historie, která je uvedena na pozadí...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims to analyze the relationship of the collective memory of an individual and his/her inclusion with the society and eventual ability to generate social capital. This paper evaluates the American federal education system and its interpretation of the historical narrative to the students. The focus of this thesis is the interpretation of historical events in the context of American society, whose structure has changed fundamentally over the past 30 years. Not only society has suffered a significant change, the federal system of student testing and the federal education institutions' funding have been revised too. American society can benefit from it through internal intercourse or, on the contrary, it can become more fragmented if it fails to bring the individual into a contemporary social setting. The work has been defined in time since the Bradley Commission has issued general recommendations to change approach to historical curricula, and then continues to explore the development until 2014. The political changes with the end of the Cold War led to a constant reinterpretation of American history and the secondary the collective identity. In the new millennium and after the year 2014 it has concluded in a discussion about historical education on academic, social and political fields....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra severoamerických studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021567950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV