Show simple item record

Perspective Orientation of Girls Situated in Diagnostic Institution
dc.contributor.advisorSak, Petr
dc.creatorDucháč, Jakub
dc.date.accessioned2017-10-16T09:04:35Z
dc.date.available2017-10-16T09:04:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92203
dc.description.abstractv anglickém jazyce In this thesis called "Perspective Orientation of Girls Situated in Diagnostic Institution" I deal with young people with behavioral disorders. In the first part I am trying to describe the meaning of term adolescence. I tried to describe the main problems of this phase of life and show to reader spectrum or variety of risk and delinquent behavior. I shortly introduced topic of perspective orientation and described function of Diagnostic Institution. In practical part I firstly described methods of research. Partially I used printed documents for part of my research. Second and the main part is based on personal written works of clients themselves. By form of open questions I tried to learn ideas of clients about the future. In the first part of research I tried to understand family background of respondents and socio-economic status of their families. I was also interested in region girls came from. Finally, I was interested in reasons why clients are in Diagnostic Institution. Is it because of drugs or something completely different? In the second part of my research I used technique of interview directly with clients. I tried to analyze and valuate results. I compare my findings with other studies on this subject and find and describe similarities and differences. Besides...en_US
dc.description.abstractv českém jazyce V diplomové práci Perspektivní orientace dívek umístěných v diagnostickém ústavu se zabývám mládeží s poruchami chování. V první teoretické části jsem vymezil pojem adolescence. Následně jsem rozebral největší úskalí tohoto období a přiblížil spektrum rizikového a delikventního chování. Krátce jsem představil téma perspektivní orientace a nakonec popsal fungování diagnostického ústavu. V praktické části jsem začal popisem metody. První část výzkumu jsem prováděl jen na základě tištěných dokumentů. Druhou a hlavní část výzkumu jsem prováděl na základě samotných výpovědi klientek. Formou otevřené otázky jsem zjišťoval představy klientek o své budoucnosti. V první části výzkumu mě zajímalo především rodinné zázemí a jaký je socioekonomický status rodiny. Dále mě zajímal region, odkud dívky pocházejí. Nakonec mě zajímal fakt, jestli jeden z důvodů umístění té které dívky do ústavního zařízení je mimo jiné způsobeno i nákloností dívky k tvrdým drogám. Ve druhé části výzkumu jsem prováděl rozhovory s klientkami. Výsledky jsem následně statisticky analyzoval a vyhodnotil. Většinu oblastí mého zkoumání jsem porovnával s jinými, dostupnými studiemi a nacházel podobnosti, případně rozdíly. Kromě běžných představ o budoucnosti se u mých respondentek objevila dvě statisticky významná další...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectdelinquencyen_US
dc.subjectdiagnostic instituteen_US
dc.subjectyouthen_US
dc.subjectperspective orientationen_US
dc.subjectbehavioral disordersen_US
dc.subjectrisky behavioren_US
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectdelikvencecs_CZ
dc.subjectdiagnostický ústavcs_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectperspektivní orientacecs_CZ
dc.subjectporuchy chovánícs_CZ
dc.subjectrizikové chovánícs_CZ
dc.titlePerspektivní orientace dívek umístěných v diagnostickém ústavucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-25
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId150636
dc.title.translatedPerspective Orientation of Girls Situated in Diagnostic Institutionen_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csv českém jazyce V diplomové práci Perspektivní orientace dívek umístěných v diagnostickém ústavu se zabývám mládeží s poruchami chování. V první teoretické části jsem vymezil pojem adolescence. Následně jsem rozebral největší úskalí tohoto období a přiblížil spektrum rizikového a delikventního chování. Krátce jsem představil téma perspektivní orientace a nakonec popsal fungování diagnostického ústavu. V praktické části jsem začal popisem metody. První část výzkumu jsem prováděl jen na základě tištěných dokumentů. Druhou a hlavní část výzkumu jsem prováděl na základě samotných výpovědi klientek. Formou otevřené otázky jsem zjišťoval představy klientek o své budoucnosti. V první části výzkumu mě zajímalo především rodinné zázemí a jaký je socioekonomický status rodiny. Dále mě zajímal region, odkud dívky pocházejí. Nakonec mě zajímal fakt, jestli jeden z důvodů umístění té které dívky do ústavního zařízení je mimo jiné způsobeno i nákloností dívky k tvrdým drogám. Ve druhé části výzkumu jsem prováděl rozhovory s klientkami. Výsledky jsem následně statisticky analyzoval a vyhodnotil. Většinu oblastí mého zkoumání jsem porovnával s jinými, dostupnými studiemi a nacházel podobnosti, případně rozdíly. Kromě běžných představ o budoucnosti se u mých respondentek objevila dvě statisticky významná další...cs_CZ
uk.abstract.env anglickém jazyce In this thesis called "Perspective Orientation of Girls Situated in Diagnostic Institution" I deal with young people with behavioral disorders. In the first part I am trying to describe the meaning of term adolescence. I tried to describe the main problems of this phase of life and show to reader spectrum or variety of risk and delinquent behavior. I shortly introduced topic of perspective orientation and described function of Diagnostic Institution. In practical part I firstly described methods of research. Partially I used printed documents for part of my research. Second and the main part is based on personal written works of clients themselves. By form of open questions I tried to learn ideas of clients about the future. In the first part of research I tried to understand family background of respondents and socio-economic status of their families. I was also interested in region girls came from. Finally, I was interested in reasons why clients are in Diagnostic Institution. Is it because of drugs or something completely different? In the second part of my research I used technique of interview directly with clients. I tried to analyze and valuate results. I compare my findings with other studies on this subject and find and describe similarities and differences. Besides...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV