Podpora rodiny, ve které žije dítě s Downovým syndromem
Support family where living child with Down syndrome
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92200Identifikátory
SIS: 151961
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodymová, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
12. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Downův syndrom|Dítě s Downovým syndromem|Dítě s postižením|Podpora rodin|Potřeby rodin|RodinaKlíčová slova (anglicky)
Down syndrome|Child with Down syndrome|Child with disabilities|Support of Family|Family needs|FamilyBakalářská práce s názvem ,,Podpora rodiny, ve které žije dítě s Downovým syndromem" pojednává o potřebách rodin dětí s Downovým syndromem v rozmezí od jejich narození do dospělosti, dále se věnuje otázce, jaké jsou oblasti podpory a jaké potřeby mají rodiny s takovými dětmi. Práce se zabývá tím, co je Downův syndrom, jeho charakteristikou a jakou pomoc takové dítě potřebuje. Následně pak popisuje, jak rodina reaguje na situaci, že se jí narodilo dítě s Downovým syndromem a uvádí sociální rozměr tohoto postižení. Také je zde psáno, jaké služby mohou rodiny s Downovým syndromem využívat a v čem jim mohou pomoci. Obsahuje kvalitativně zpracovaný výzkum. Respondenti jsou rozděleni do dvou skupin podle věku, a to na rodiny s malými dětmi s Downovým syndromem a rodiny s mladými lidmi s Downovým syndromem. Výzkum klade vedle sebe potřeby těchto skupin, a ukazuje oblasti podpory a poukazuje na zkušenosti s ní.
The bachelor thesis called ,,Support of families where child with Down syndrome live" addresses the needs of children with Down's syndrome from their birth to adulthood, as well as the question of what are the areas of support and the needs of families with such children. The work deals with what is Down syndrome, its characteristics and what kind of support such child needs. It then describes how the family responds to the situation that a child with Down's syndrome was born and describes the social dimension of this disability. Moreover, the support of such families is described by means of services which are suitable for them. It contains qualitatively processed research. Respondents are divided into two age groups, namely families with young children with Down syndrome and families with young people with Down Syndrome. Research focuses on the needs of these groups and shows the area of support and experience with them.