Show simple item record

Situační parametry a škála formálnosti: víceaspektová analýza autentických vzorků diskursů
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorSvobodová, Denisa
dc.date.accessioned2017-10-12T19:40:23Z
dc.date.available2017-10-12T19:40:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91752
dc.description.abstractThe thesis aims to investigate the influence of situational parameters on the choice of lexicogrammatical units of language producers. The main focus is placed on the register of language and individual aspects of it are introduced. The phenomenon of human language use is approached specifically from the point of view of sociolinguistics in order to prove the importance of the role of language in social interaction. The practical part of the diploma thesis is dedicated to the multiaspectual analysis of three authentic discourse samples, which differ from one another in the contexts they take place in. Based on the proportion of individual parts of speech in each of these samples, a scale of formality is finally designed in order to determine the most and the least formal of them.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá vliv situačních parametrů na výběr lexikogramatických prostředků jazykového uživatele. Cílem je zjistit, jak kontext, ve kterém je jazyk využíván, ovlivňuje formulace mluvčího. Zvláštní pozornost je věnována pojmu registr a v souvislosti s tímto pojmem jsou představeny jednotlivé aspekty, které předurčují způsob, jakým jazykoví uživatelé vyjadřují svá sdělení. Celá problematika je rozebírána především ze sociolingvistického hlediska, jazyk je tedy zkoumán v kontextu lidské společnosti. Praktická část se věnuje víceaspektové analýze třech autentických vzorků, které se liší právě situačními parametry, ve kterých je jazyk užíván. Na základě výpočtu založeného na poměru jednotlivých slovních druhů jsou tyto vzorky nakonec seřazeny od nejformálnějšího po nejméně formální.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsituational parametersen_US
dc.subjectformality scaleen_US
dc.subjectdiscourseen_US
dc.subjectmultiaspectual analysis;en_US
dc.subjectSituační parametrycs_CZ
dc.subjectškála formálnostics_CZ
dc.subjectdiskurscs_CZ
dc.subjectmultiaspektová analýza;cs_CZ
dc.titleSituational Parameters and Formality Scale: Multiaspectual Analysis of Authentic Discourse Samplesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-15
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId177131
dc.title.translatedSituační parametry a škála formálnosti: víceaspektová analýza autentických vzorků diskursůcs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá vliv situačních parametrů na výběr lexikogramatických prostředků jazykového uživatele. Cílem je zjistit, jak kontext, ve kterém je jazyk využíván, ovlivňuje formulace mluvčího. Zvláštní pozornost je věnována pojmu registr a v souvislosti s tímto pojmem jsou představeny jednotlivé aspekty, které předurčují způsob, jakým jazykoví uživatelé vyjadřují svá sdělení. Celá problematika je rozebírána především ze sociolingvistického hlediska, jazyk je tedy zkoumán v kontextu lidské společnosti. Praktická část se věnuje víceaspektové analýze třech autentických vzorků, které se liší právě situačními parametry, ve kterých je jazyk užíván. Na základě výpočtu založeného na poměru jednotlivých slovních druhů jsou tyto vzorky nakonec seřazeny od nejformálnějšího po nejméně formální.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis aims to investigate the influence of situational parameters on the choice of lexicogrammatical units of language producers. The main focus is placed on the register of language and individual aspects of it are introduced. The phenomenon of human language use is approached specifically from the point of view of sociolinguistics in order to prove the importance of the role of language in social interaction. The practical part of the diploma thesis is dedicated to the multiaspectual analysis of three authentic discourse samples, which differ from one another in the contexts they take place in. Based on the proportion of individual parts of speech in each of these samples, a scale of formality is finally designed in order to determine the most and the least formal of them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV