Zobrazit minimální záznam

The form of frame in motion picture and animated cartoon movie
Forma záberu v rámci hraného a animovaného kresleného filmu
dc.contributor.advisorFišerová, Michaela
dc.creatorĎurec, Peter
dc.date.accessioned2020-08-25T14:56:01Z
dc.date.available2020-08-25T14:56:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91750
dc.description.abstractThe thesis is aiming it's focus on various different forms of frame in motion picture and animated cartoon movie. When it comes to physics, animated cartoon movie can operate with completely new concept of media intended content, what opens endless amount of possible interpretations and feelings about the movie. Thesis takes film theory of G. Deleuze, with theories of H. Bergson, Jurij Lotman and with semiotics of drawing and photography (Barthes, Eco) as root theoretical background. The main aim of this work is to apply the film theory by Gilles Deleuze on animated movie.en_US
dc.description.abstractPráca sa zaoberá rozdielnymi formami záberu a obrazu v rámci animovaného kresleného filmu a filmu hraného. Animovaný kreslený film je schopný po fyzickej stránke operovať s úplne novým konceptom mediálne určeného obsahu, čo následne otvára nekonečné množstvo možných interpretácii a prežívania filmu. Práca bude vychádzať z koncepcie filmu G. Deleuza spolu s teóriami H. Bergsona, Jurijho Lotmana a s teóriami sémiotiky kresby a fotografie (Barthes, Eco). Cieľom tejto práce je využitie filmovej teórie G. Deleuza a jej rozšírenie a animovaný film.cs_CZ
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleForma záberu v rámci hraného a animovaného kresleného filmusk_SK
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-15
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId174281
dc.title.translatedThe form of frame in motion picture and animated cartoon movieen_US
dc.title.translatedForma záberu v rámci hraného a animovaného kresleného filmucs_CZ
dc.contributor.refereeCharvát, Martin
dc.identifier.aleph002154654
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráca sa zaoberá rozdielnymi formami záberu a obrazu v rámci animovaného kresleného filmu a filmu hraného. Animovaný kreslený film je schopný po fyzickej stránke operovať s úplne novým konceptom mediálne určeného obsahu, čo následne otvára nekonečné množstvo možných interpretácii a prežívania filmu. Práca bude vychádzať z koncepcie filmu G. Deleuza spolu s teóriami H. Bergsona, Jurijho Lotmana a s teóriami sémiotiky kresby a fotografie (Barthes, Eco). Cieľom tejto práce je využitie filmovej teórie G. Deleuza a jej rozšírenie a animovaný film.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is aiming it's focus on various different forms of frame in motion picture and animated cartoon movie. When it comes to physics, animated cartoon movie can operate with completely new concept of media intended content, what opens endless amount of possible interpretations and feelings about the movie. Thesis takes film theory of G. Deleuze, with theories of H. Bergson, Jurij Lotman and with semiotics of drawing and photography (Barthes, Eco) as root theoretical background. The main aim of this work is to apply the film theory by Gilles Deleuze on animated movie.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021546540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV