Show simple item record

Factors influencing the effectivity of learning mathematics at higher secondary schools
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorČechová, Helena
dc.date.accessioned2017-04-03T09:21:25Z
dc.date.available2017-04-03T09:21:25Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9161
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se zamerila na hledání odpovedí na otázky: jaké faktory ovlivnují studentuv proces ucení se z textu s matematickým obsahem; do jaké míry je možno tento proces ovlivnit co možná nejvetší prítomností vnitrních motivacních cinitelu (aplikovaných na ucení se z textu); a které motivacní cinitele jsou pro ucení se z textu s matematickým obsahem klícové?cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis concentrates in particular on learning from text with mathematical content. The topic is discussed from the theoretical as well as practical point of view. As for the theoretical part, four key terms, i.e. human learning, factors which influence human learning, meaningful learning, learning from text, are to a great extent analysed. The practical part of my diploma thesis is devoted to the preparation, the process of pre-experiment and experiment, presentation of their results. Relevant differences between the results of my experiment and the experiment of Hana Klímová are compared and discussed. Some data used in pre-experiment and experiment are presented in the section of attachments.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFaktory ovlivňující efektivitu učení v matematice se zaměřením na 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň víceletého gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId56550
dc.title.translatedFactors influencing the effectivity of learning mathematics at higher secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeZhouf, Jaroslav
dc.identifier.aleph000800037
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci jsem se zamerila na hledání odpovedí na otázky: jaké faktory ovlivnují studentuv proces ucení se z textu s matematickým obsahem; do jaké míry je možno tento proces ovlivnit co možná nejvetší prítomností vnitrních motivacních cinitelu (aplikovaných na ucení se z textu); a které motivacní cinitele jsou pro ucení se z textu s matematickým obsahem klícové?cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis concentrates in particular on learning from text with mathematical content. The topic is discussed from the theoretical as well as practical point of view. As for the theoretical part, four key terms, i.e. human learning, factors which influence human learning, meaningful learning, learning from text, are to a great extent analysed. The practical part of my diploma thesis is devoted to the preparation, the process of pre-experiment and experiment, presentation of their results. Relevant differences between the results of my experiment and the experiment of Hana Klímová are compared and discussed. Some data used in pre-experiment and experiment are presented in the section of attachments.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV