dc.contributor.advisor | Němec, Zbyněk | |
dc.creator | Stránská, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-10-12T21:59:49Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T21:59:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/91611 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách, jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy chování, vzdělávání a podpora žáků s těmito poruchami. Výzkumná část práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami chování na vybraných základních školách. Tato problematika je řešena ve dvou rovinách. První rovina je kvalitativní, jedná se o kazuistický případ školy (pracoviště autorky). Podkladem pro vypracování kazuistiky jsou rozhovory se školními speciálními pedagožkami a nestrukturované pozorování. Druhá rovina je zaměřena na podporu žáků se specifickými poruchami chování v širším měřítku. Podkladem pro ni jsou data získaná dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnili učitelé a asistenti pedagoga z dalších škol. Podle výsledků výzkumného šetření výzkumného šetření se pedagogičtí pracovníci soustředí především na pozornost a chování žáků se SPCH, ale méně se věnují... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis is focused on providing support to pupils with specific behavioral disorders at ordinary primary schools. Its aim is to find out how support is provided to pupils with specific behavioral disorders at ordinary elementary schools, what are the potentialities for providing optimal support to these pupils and suggest possible measures and procedures to improve them. The thesis consists of theoretical and research part. The theoretical part characterizes specific behavioral disorders, education and support for pupils with these disorders. The research part of the thesis focuses on the implementation of support measures for pupils with specific behavioral disorders at selected elementary schools. This problem is solved in two levels. The first plane is qualitative, it is a case study of the school (author's workplace). The basis for the preparation of case report are interviews with school special pedagogues and unstructured observations. The second part is aimed at supporting pupils with specific behavioral disorders on a wider scale. The basis for the data is the questionnaire survey, which was attended by teachers and teacher assistants from other schools. According to the results of the research, the pedagogical staff focuses mainly on the attentiveness and behavior of pupils with... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | ADHD | cs_CZ |
dc.subject | asistent pedagoga | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | podpora | cs_CZ |
dc.subject | podpůrná opatření | cs_CZ |
dc.subject | speciální pedagog | cs_CZ |
dc.subject | specifické poruchy chování | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | ADHD | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | specific behavioral disorders | en_US |
dc.subject | special education teacher | en_US |
dc.subject | support | en_US |
dc.subject | support measures | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | teacher's assistant | en_US |
dc.title | Realizace podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování na běžných základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-19 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 177189 | |
dc.title.translated | Implementation of support measures for pupils with specific behavioral disorders in primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Felcmanová, Lenka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách, jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy chování, vzdělávání a podpora žáků s těmito poruchami. Výzkumná část práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami chování na vybraných základních školách. Tato problematika je řešena ve dvou rovinách. První rovina je kvalitativní, jedná se o kazuistický případ školy (pracoviště autorky). Podkladem pro vypracování kazuistiky jsou rozhovory se školními speciálními pedagožkami a nestrukturované pozorování. Druhá rovina je zaměřena na podporu žáků se specifickými poruchami chování v širším měřítku. Podkladem pro ni jsou data získaná dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnili učitelé a asistenti pedagoga z dalších škol. Podle výsledků výzkumného šetření výzkumného šetření se pedagogičtí pracovníci soustředí především na pozornost a chování žáků se SPCH, ale méně se věnují... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis is focused on providing support to pupils with specific behavioral disorders at ordinary primary schools. Its aim is to find out how support is provided to pupils with specific behavioral disorders at ordinary elementary schools, what are the potentialities for providing optimal support to these pupils and suggest possible measures and procedures to improve them. The thesis consists of theoretical and research part. The theoretical part characterizes specific behavioral disorders, education and support for pupils with these disorders. The research part of the thesis focuses on the implementation of support measures for pupils with specific behavioral disorders at selected elementary schools. This problem is solved in two levels. The first plane is qualitative, it is a case study of the school (author's workplace). The basis for the preparation of case report are interviews with school special pedagogues and unstructured observations. The second part is aimed at supporting pupils with specific behavioral disorders on a wider scale. The basis for the data is the questionnaire survey, which was attended by teachers and teacher assistants from other schools. According to the results of the research, the pedagogical staff focuses mainly on the attentiveness and behavior of pupils with... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |