Show simple item record

The crisis, mergers, changes in ownership and cosolidation - the economical development of czech media companies in years 2009-2013 and cosequent change of the ownership
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorBeránek, Jan
dc.date.accessioned2017-10-12T21:56:23Z
dc.date.available2017-10-12T21:56:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91598
dc.description.abstract(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is dedicated to the significant change in media ownership in the Czech Republic which occured during the Global crisis in 2008 - 2013. In this period almost all foreign owners sold their media to the local enterpreneurs, who took over almost all media houses. This shift happened under generally less comfortable matket conditions, which have hit mostly the printed media. The local enterpreneurs are naturally much more interested in local politics. This text describes these changes and uncovers the economic reasons that led to it, including the extensive research into publicly available, yet not analysed annual reports of media companies. The conclusion is that the foreign owners generally earned well in the Czech market and that they have decided to use the crisis as a good moment to sell. The arrival of new domestic owners caused worries about their possible interference with kontent and by 2017 there are some hints suggesting that they may use the media against the opponents. But there is a fact that may prevent them: the thesis proves how worth the position on the market is. And this should at least limit these efforts.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectkrizecs_CZ
dc.subjectvlastnictvícs_CZ
dc.subjectvydavatelstvícs_CZ
dc.subjectekonomické aspekty fungování médiícs_CZ
dc.subjectEconomiacs_CZ
dc.subjectMafracs_CZ
dc.subjectEmpresa Mediacs_CZ
dc.subjectRingiercs_CZ
dc.subjectVltava-Labe Presscs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectGlobal Crisisen_US
dc.subjectmedia ownershipen_US
dc.subjectmedia housesen_US
dc.subjecteconomic aspects of mediaen_US
dc.subjectpublishers: Economiaen_US
dc.subjectMafraen_US
dc.subjectEmpresa Mediaen_US
dc.subjectRingieren_US
dc.subjectVltava-Labe Pressen_US
dc.titleKrize, fúze, změny vlastníků a konsolidace - ekonomický vývoj vybraných mediálních skupin v letech 2009-2013cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId190930
dc.title.translatedThe crisis, mergers, changes in ownership and cosolidation - the economical development of czech media companies in years 2009-2013 and cosequent change of the ownershipen_US
dc.contributor.refereeBenda, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Tato práce se věnuje proměnám vlastnictví českých zpravodajských médií v období tzv. celosvětové ekonomické krize let 2008-2013. Toto období v českých podmínkách charakterizuje postupný odchod zahraničních investorů, kteří ovládali většinu tuzemských vydavatelství. Na jejich místo nastoupili za obecně méně lukrativních tržních podmínek domácí podnikatelé, jejichž zájmy se přirozeně kříží s místní politickou scénou. Změna se dotkla především vydavatelských domů vystavěných okolo tištěných periodik, na něž i kvůli technologickým změnám dolehla krize nejvíce. Tento text tuto proměnu trhu popisuje, analyzuje a zkoumá ekonomické faktory, které k ní vedly, a to jak na makroekonomické, tak i podnikohospodářské úrovni. Výsledkem je zjištění, že zahraniční majitelé vesměs na zdejším trhu dobře vydělávali a krize pro ně znamenala signál k výběru zisků a odchodu. Příchod českých majitelů přinesl kontroverze a vzbudil obavy ze zásahů do obsahu, přičemž v roce 2017 indicie naznačují, že mohou ovládaná média zneužít proti svým oponentům. Proti tomu ovšem hovoří jednoznačně doložená hodnota pozice na trhu, která by měla omezovat tyto snahy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is dedicated to the significant change in media ownership in the Czech Republic which occured during the Global crisis in 2008 - 2013. In this period almost all foreign owners sold their media to the local enterpreneurs, who took over almost all media houses. This shift happened under generally less comfortable matket conditions, which have hit mostly the printed media. The local enterpreneurs are naturally much more interested in local politics. This text describes these changes and uncovers the economic reasons that led to it, including the extensive research into publicly available, yet not analysed annual reports of media companies. The conclusion is that the foreign owners generally earned well in the Czech market and that they have decided to use the crisis as a good moment to sell. The arrival of new domestic owners caused worries about their possible interference with kontent and by 2017 there are some hints suggesting that they may use the media against the opponents. But there is a fact that may prevent them: the thesis proves how worth the position on the market is. And this should at least limit these efforts.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV