Show simple item record

Planning for the Future
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorMüllerová, Helena
dc.date.accessioned2017-04-03T09:19:55Z
dc.date.available2017-04-03T09:19:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9154
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je problematika plánování budoucnosti, respektive volby další vzdělávací dráhy a budoucího povolání u žáků devátého ročníku základní školy. Pozornost je zaměřena na žáky, kteří disponují již na základní škole specifickým zaměřením, konkrétně orientací na výtvarnou výchovu. V práci byl použit kvalitativní přístup ke zpracování dat. Jako hlavní metody práce byly zvoleny dotazníky a písemná vyprávění žáků celé třídy, dále rozhovory s vybranými žáky a jejich analýza. Cílem práce je dospět k nejdůležitějším činitelům, které ovlivňují a determinují volbu střední školy a tím i oblasti budoucího uplatnění. Výstupem práce je formulování hlavních vlivů, motivů a strategií, které se účastní procesu rozhodování a určitých charakteristických rysů žáků se specifickým zaměřením ve vztahu k volbě střední školy.cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of the work are questions of future planning or more precisely choice oí subsequent educational career and incoming profession by the pupils of the ninth grade of elementary level sehool. Ending of the compulsory school attendance and the choice ol next way of education represent an important sociál turning-point in the life of schoolchild. fhereabouts I was interested in the process of children's making decision on their intermediate school. Also I was concerned with pupifs motives of the selection of concrete second school. The aspiration of the work is to come to the most important iactors which affect and determine the choice of the intermediate school and consequently also the area of the future official position. fhere were chosen pupils attending the elementary level school oriented on the design and visual arts for purposes of this work. In this work is attention paid to the schoolchildren which dispose of specifíc direction within the frame of elementary education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePlánování budoucnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22299
dc.title.translatedPlanning for the Futureen_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph000591143
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je problematika plánování budoucnosti, respektive volby další vzdělávací dráhy a budoucího povolání u žáků devátého ročníku základní školy. Pozornost je zaměřena na žáky, kteří disponují již na základní škole specifickým zaměřením, konkrétně orientací na výtvarnou výchovu. V práci byl použit kvalitativní přístup ke zpracování dat. Jako hlavní metody práce byly zvoleny dotazníky a písemná vyprávění žáků celé třídy, dále rozhovory s vybranými žáky a jejich analýza. Cílem práce je dospět k nejdůležitějším činitelům, které ovlivňují a determinují volbu střední školy a tím i oblasti budoucího uplatnění. Výstupem práce je formulování hlavních vlivů, motivů a strategií, které se účastní procesu rozhodování a určitých charakteristických rysů žáků se specifickým zaměřením ve vztahu k volbě střední školy.cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of the work are questions of future planning or more precisely choice oí subsequent educational career and incoming profession by the pupils of the ninth grade of elementary level sehool. Ending of the compulsory school attendance and the choice ol next way of education represent an important sociál turning-point in the life of schoolchild. fhereabouts I was interested in the process of children's making decision on their intermediate school. Also I was concerned with pupifs motives of the selection of concrete second school. The aspiration of the work is to come to the most important iactors which affect and determine the choice of the intermediate school and consequently also the area of the future official position. fhere were chosen pupils attending the elementary level school oriented on the design and visual arts for purposes of this work. In this work is attention paid to the schoolchildren which dispose of specifíc direction within the frame of elementary education.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV