Show simple item record

Homoeostasis of a Person from the Viewpoint of Cybernetics and Selected Simulated Themes in Education
dc.contributor.advisorNovák, Daniel
dc.creatorLapeš, Jakub
dc.date.accessioned2017-04-03T09:19:29Z
dc.date.available2017-04-03T09:19:29Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9152
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.cs_CZ
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHomeostáza člověka z pohledu kybernetiky a modelování vybraných témat ve výucecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22479
dc.title.translatedHomoeostasis of a Person from the Viewpoint of Cybernetics and Selected Simulated Themes in Educationen_US
dc.contributor.refereeVančata, Václav
dc.identifier.aleph001186979
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - technická a informační výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Information Technologyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - technická a informační výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Information Technologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.cs_CZ
uk.abstract.enPředmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV