Show simple item record

The media image of the fair trade concept in the Czech press
dc.contributor.advisorHronová, Tereza
dc.creatorHolinková, Petra
dc.date.accessioned2017-10-12T21:35:44Z
dc.date.available2017-10-12T21:35:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91517
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá mediální obraz obchodního systému Fair Trade v nejčtenějších českých denících Aha!, Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport. Klade si otázku, zda deníky referují o Fair Trade v širších souvislostech a do jakých rámců jej nejčastěji zasazují. Současně zkoumá, v jakém rozsahu sledované deníky o Fair Trade reflektují. Zformulovány jsou také dvě hypotézy předpokládající, že počet článků referujících o Fair Trade má vzrůstající tendenci a zároveň, že články neuvádějí problematiku v širších kontextech. Odpověď na výzkumné otázky a platnost hypotéz je zkoumaná pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy založené především na teorii rámcování. Využit je deduktivní postup za pomoci předem formulovaných kontrolních otázek. Výsledkem je zjištění, že deníky Fair Trade nejčastěji zasazují do ekonomického rámce následovaného rámcem konfliktu a rámcem důrazu na jednotlivce. Práce navíc zkoumá i přítomnost kritického rámce, který se ale v sledovaných denících téměř nevyskytuje. Kontext je většinou omezený. Počet článků o Fair Trade se během sledovaného období snižuje. Nepotvrdila se tak platnost hypotézy o vzrůstající tendenci informování o Fair Trade. Naopak, potvrdila se platnost hypotézy o absenci širšího kontextu a kritického zhodnocení konceptu.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis The media image of the Fair Trade concept in the Czech press examines media image of the Fair Trade business system in the most widely read newspapers Aha!, Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo and Sport. The aim is to find out whether newspapers report on Fair Trade in broader context and in which frames it is most likely presented. At the same time the thesis examines the extent to which newspapers inform about Fair Trade. There are two hypothesis formulated, one suggesting that the amount of articles referring about Fair trade has an increasing tendency and that articles do not address the issue in broader context. The answers to research questions and the validity of the hypotheses are examined through quantitative and qualitative content analysis based primarily on the framework theory. Deductive procedure using pre-formulated control questions is also used. The finding is that the newspapers most often present Fair Trade in economics frame followed by conflict frame and human impact frame. In addition, the thesis examines the presence of a critical frame, which is almost absent in the newspapers. The context is usually limited. The amount of articles about Fair Trade is decreasing during the monitored period of time. So the validity of the hypothesis...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální obrazcs_CZ
dc.subjectFair Tradecs_CZ
dc.subjectteorie rámcovánícs_CZ
dc.subjectčeský tiskcs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectLidové novinycs_CZ
dc.subjectMladá fronta DNEScs_CZ
dc.subjectPrávocs_CZ
dc.subjectMedia imageen_US
dc.subjectFair Tradeen_US
dc.subjectframing theoryen_US
dc.subjectCzech pressen_US
dc.subjectHospodářské novinyen_US
dc.subjectLidové novinyen_US
dc.subjectMladá fronta DNESen_US
dc.subjectPrávoen_US
dc.titleMediální obraz konceptu fair trade v českém denním tiskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId167436
dc.title.translatedThe media image of the fair trade concept in the Czech pressen_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá mediální obraz obchodního systému Fair Trade v nejčtenějších českých denících Aha!, Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport. Klade si otázku, zda deníky referují o Fair Trade v širších souvislostech a do jakých rámců jej nejčastěji zasazují. Současně zkoumá, v jakém rozsahu sledované deníky o Fair Trade reflektují. Zformulovány jsou také dvě hypotézy předpokládající, že počet článků referujících o Fair Trade má vzrůstající tendenci a zároveň, že články neuvádějí problematiku v širších kontextech. Odpověď na výzkumné otázky a platnost hypotéz je zkoumaná pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy založené především na teorii rámcování. Využit je deduktivní postup za pomoci předem formulovaných kontrolních otázek. Výsledkem je zjištění, že deníky Fair Trade nejčastěji zasazují do ekonomického rámce následovaného rámcem konfliktu a rámcem důrazu na jednotlivce. Práce navíc zkoumá i přítomnost kritického rámce, který se ale v sledovaných denících téměř nevyskytuje. Kontext je většinou omezený. Počet článků o Fair Trade se během sledovaného období snižuje. Nepotvrdila se tak platnost hypotézy o vzrůstající tendenci informování o Fair Trade. Naopak, potvrdila se platnost hypotézy o absenci širšího kontextu a kritického zhodnocení konceptu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis The media image of the Fair Trade concept in the Czech press examines media image of the Fair Trade business system in the most widely read newspapers Aha!, Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo and Sport. The aim is to find out whether newspapers report on Fair Trade in broader context and in which frames it is most likely presented. At the same time the thesis examines the extent to which newspapers inform about Fair Trade. There are two hypothesis formulated, one suggesting that the amount of articles referring about Fair trade has an increasing tendency and that articles do not address the issue in broader context. The answers to research questions and the validity of the hypotheses are examined through quantitative and qualitative content analysis based primarily on the framework theory. Deductive procedure using pre-formulated control questions is also used. The finding is that the newspapers most often present Fair Trade in economics frame followed by conflict frame and human impact frame. In addition, the thesis examines the presence of a critical frame, which is almost absent in the newspapers. The context is usually limited. The amount of articles about Fair Trade is decreasing during the monitored period of time. So the validity of the hypothesis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV