dc.contributor.advisor | Cahlík, Tomáš | |
dc.creator | Marková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2018-01-30T10:55:03Z | |
dc.date.available | 2018-01-30T10:55:03Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/91482 | |
dc.description.abstract | Tato práce analyzuje cíle strategie Evropa 2020 zaměřené na vzdělávání - míru předčasného ukončování školní docházky a podíl osob s dokončeným terciárním vzděláním. Hlavní cíl této práce je předpovědět budoucí vývoj těchto indikátorů až do roku 2020 a odpovědět na otázku, jestli budou tyto cíle splněny. Z empirického hlediska je použita ekonometrická analýza panelových dat založená na teorii lidského kapitálu, která dává do souvislosti úroveň dosaženého vzdělání jedince s úrovní vzdělání jeho rodičů a s podmínkami na pracovním trhu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis analyses the targets for education under Europe 2020 strategy - early leavers from education and tertiary education attainment. The main objective is to predict the future development for these indicators up to 2020 and answer the question whether these targets will be fulfilled. From the empirical perspective, it applies econometric analysis of panel data based on human capital theory, that relates the education level of an individual with the parental education and the labour market conditions. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Evropa 2020 | cs_CZ |
dc.subject | Evropská unie | cs_CZ |
dc.subject | Předčasné ukončování školní docházky | cs_CZ |
dc.subject | Terciální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Teorie lidského kapitálu | cs_CZ |
dc.subject | Analýza panelových dat | cs_CZ |
dc.subject | Europe 2020 | en_US |
dc.subject | European Union | en_US |
dc.subject | Early leavers from education | en_US |
dc.subject | Tertiary education | en_US |
dc.subject | Human capital theory | en_US |
dc.subject | Panel data analysis | en_US |
dc.title | How Smart will be Europe 2020? A Panel Data Analysis. | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-18 | |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 143283 | |
dc.title.translated | Jak vzdělaná bude Evropa 2020? Analýza panelových dat | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Moravcová, Michala | |
dc.identifier.aleph | 002155080 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce analyzuje cíle strategie Evropa 2020 zaměřené na vzdělávání - míru předčasného ukončování školní docházky a podíl osob s dokončeným terciárním vzděláním. Hlavní cíl této práce je předpovědět budoucí vývoj těchto indikátorů až do roku 2020 a odpovědět na otázku, jestli budou tyto cíle splněny. Z empirického hlediska je použita ekonometrická analýza panelových dat založená na teorii lidského kapitálu, která dává do souvislosti úroveň dosaženého vzdělání jedince s úrovní vzdělání jeho rodičů a s podmínkami na pracovním trhu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis analyses the targets for education under Europe 2020 strategy - early leavers from education and tertiary education attainment. The main objective is to predict the future development for these indicators up to 2020 and answer the question whether these targets will be fulfilled. From the empirical perspective, it applies econometric analysis of panel data based on human capital theory, that relates the education level of an individual with the parental education and the labour market conditions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021550800106986 | |