Show simple item record

Education of pupils with behavioural problems at secondary schools
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorDrbalová, Adriana
dc.date.accessioned2017-10-23T09:52:41Z
dc.date.available2017-10-23T09:52:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91455
dc.description.abstractTITLE: Education of pupils with behavioural problems at secondary schools AUTHOR: Adriana Drbalová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. ABSTRACT: The thesis is focused on children behavioural problems at secondary schools in the context of Czech education system. The thesis aim is to find out about education, upbringing and integration process of these troubled children. In the theoretic part it will be explained the terms - behavioural problem and its most frequent symptoms at secondary school, a troubled pupil, types of secondary schools, that will be related to this work and causes of behavioural problem at this age. The empirical part will be realized by conversations at five different secondary schools in the Czech Republic. It will be used the method of quality. The conversations will be taken place with methodists of prevention, psychologists or teachers of the troubled pupils. The empirical part will be implemented with the aid of qualitative interviewing -semi-structured interview. The interview will be taped and written down. Afterwards I will make interwees answers necessary for survey. KEYWORDS: Troubled pupil, secondary schools, behavioural problems preventionen_US
dc.description.abstractNÁZEV: Vzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školách AUTOR: Mgr. Adriana Drbalová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku vztahující se k problémovému chování žáků na středních školách v kontextu českého školství. Cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhá vzdělávání, výchova a integrace těchto problémových žáků. V teoretické části diplomové práce jsou vysvětleny pojmy - problémové chování a jeho nejčastější projevy na střední škole, problémový žák, typy středních škol, které se k této práci vztahují a příčiny problémového chování v tomto věku. Empirická část je realizována rozhovory na pěti různých středních školách po celé České republice. Použita je tedy kvalitativní metoda. Rozhovory probíhají s metodiky prevence, psychology, popřípadě i učiteli těchto problémových žáků. Empirická se realizuje za pomoci kvalitativního dotazování - polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor je nahráván na diktafon a zapisován. Odpovědi respondentů potřebné pro výzkum, se zaznamenávají na diktafon, poté se zpracují. KLÍČOVÁ SLOVA: Problémový žák, střední školy, prevence problémového chovánícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTroubled pupilen_US
dc.subjectsecondary schoolsen_US
dc.subjectbehavioural problems preventionen_US
dc.subjectProblémový žákcs_CZ
dc.subjectstřední školycs_CZ
dc.subjectprevence problémového chovánícs_CZ
dc.titleVzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175989
dc.title.translatedEducation of pupils with behavioural problems at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
dc.identifier.aleph002155056
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Vzdělávání žáků s problémovým chováním na středních školách AUTOR: Mgr. Adriana Drbalová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na problematiku vztahující se k problémovému chování žáků na středních školách v kontextu českého školství. Cílem diplomové práce je zjistit, jak probíhá vzdělávání, výchova a integrace těchto problémových žáků. V teoretické části diplomové práce jsou vysvětleny pojmy - problémové chování a jeho nejčastější projevy na střední škole, problémový žák, typy středních škol, které se k této práci vztahují a příčiny problémového chování v tomto věku. Empirická část je realizována rozhovory na pěti různých středních školách po celé České republice. Použita je tedy kvalitativní metoda. Rozhovory probíhají s metodiky prevence, psychology, popřípadě i učiteli těchto problémových žáků. Empirická se realizuje za pomoci kvalitativního dotazování - polostrukturovaný rozhovor. Rozhovor je nahráván na diktafon a zapisován. Odpovědi respondentů potřebné pro výzkum, se zaznamenávají na diktafon, poté se zpracují. KLÍČOVÁ SLOVA: Problémový žák, střední školy, prevence problémového chovánícs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Education of pupils with behavioural problems at secondary schools AUTHOR: Adriana Drbalová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. ABSTRACT: The thesis is focused on children behavioural problems at secondary schools in the context of Czech education system. The thesis aim is to find out about education, upbringing and integration process of these troubled children. In the theoretic part it will be explained the terms - behavioural problem and its most frequent symptoms at secondary school, a troubled pupil, types of secondary schools, that will be related to this work and causes of behavioural problem at this age. The empirical part will be realized by conversations at five different secondary schools in the Czech Republic. It will be used the method of quality. The conversations will be taken place with methodists of prevention, psychologists or teachers of the troubled pupils. The empirical part will be implemented with the aid of qualitative interviewing -semi-structured interview. The interview will be taped and written down. Afterwards I will make interwees answers necessary for survey. KEYWORDS: Troubled pupil, secondary schools, behavioural problems preventionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV