Zobrazit minimální záznam

Further Education of Deaf and Hard of Hearing People
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorBroncová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-10-12T20:37:33Z
dc.date.available2017-10-12T20:37:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91419
dc.description.abstractThis thesis deals with further education of deaf and hard of hearing people. Focus of the thesis is on possibilities of further education for these people in the Czech Republic and identification of their participation in it. Theoretical knowledge of hearing impairment is used in the thesis. Emphasis is put on differences among deaf and hard of hearing people. These differences are caused by diverse severity and type of hearing impairment and different communication systems used by deaf and hard of hearing people. The thesis deals with the impact of differences mentioned above on further education opportunities for deaf and hard of hearing people. Initial education of these people, their professional participation and connection of both to further education is concerned. Knowledge of further vocational education, hobby education and civic education is used in the thesis. Part of the thesis is dedicated to analysis of further education opportunities for deaf and hard of hearing people provided by organizations which support them. The analysis focuses mainly on character of education opportunities. Quantitative empirical research is conducted to identify the participation of deaf and hard of hearing people in further educational activities and the main reasons for participating or nonparticipating in...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob se sluchovým postižením. Je zaměřena na možnosti dalšího vzdělávání těchto osob v České republice a identifikaci jejich účasti na dalším vzdělávání. Využívány jsou teoretické poznatky o specifikách sluchového postižení. Důraz je kladen na rozdíly mezi lidmi se sluchovým postižením dané odlišnými stupni a typy sluchových vad a využívanými komunikačními systémy. Bakalářská práce řeší vliv uvedených odlišností na možnosti dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením. Pozornost je věnována oblastem počátečního vzdělávání a profesního uplatnění osob s postižením sluchu a jejich vztahu k dalšímu vzdělávání těchto osob. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším profesním, zájmovém a občanském vzdělávání dospělých. Součástí práce je analýza možností dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením, které nabízejí organizace podporující sluchově postižené jedince. Analýza je zaměřena především na charakter nabízených možností. Kvantitativním empirickým šetřením je zjišťována účast osob se sluchovým postižením na dalším vzdělávání a hlavní důvody účasti či neúčasti těchto osob na dalším vzdělávání. Klíčová slova: sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, sluchově postižení, neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, další vzdělávání, vzdělávání...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthearing impairment|deaf and hard of hearing people|hearing impaired|deaf|hard of hearing|deafened|further education|adult educationen_US
dc.subjectsluchové postižení|osoby se sluchovým postižením|sluchově postižení|neslyšící|nedoslýchaví|ohluchlí|další vzdělávání|vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.titleDalší vzdělávání osob se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-08
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId180079
dc.title.translatedFurther Education of Deaf and Hard of Hearing Peopleen_US
dc.contributor.refereeVojtko, Tibor
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob se sluchovým postižením. Je zaměřena na možnosti dalšího vzdělávání těchto osob v České republice a identifikaci jejich účasti na dalším vzdělávání. Využívány jsou teoretické poznatky o specifikách sluchového postižení. Důraz je kladen na rozdíly mezi lidmi se sluchovým postižením dané odlišnými stupni a typy sluchových vad a využívanými komunikačními systémy. Bakalářská práce řeší vliv uvedených odlišností na možnosti dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením. Pozornost je věnována oblastem počátečního vzdělávání a profesního uplatnění osob s postižením sluchu a jejich vztahu k dalšímu vzdělávání těchto osob. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším profesním, zájmovém a občanském vzdělávání dospělých. Součástí práce je analýza možností dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením, které nabízejí organizace podporující sluchově postižené jedince. Analýza je zaměřena především na charakter nabízených možností. Kvantitativním empirickým šetřením je zjišťována účast osob se sluchovým postižením na dalším vzdělávání a hlavní důvody účasti či neúčasti těchto osob na dalším vzdělávání. Klíčová slova: sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, sluchově postižení, neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, další vzdělávání, vzdělávání...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with further education of deaf and hard of hearing people. Focus of the thesis is on possibilities of further education for these people in the Czech Republic and identification of their participation in it. Theoretical knowledge of hearing impairment is used in the thesis. Emphasis is put on differences among deaf and hard of hearing people. These differences are caused by diverse severity and type of hearing impairment and different communication systems used by deaf and hard of hearing people. The thesis deals with the impact of differences mentioned above on further education opportunities for deaf and hard of hearing people. Initial education of these people, their professional participation and connection of both to further education is concerned. Knowledge of further vocational education, hobby education and civic education is used in the thesis. Part of the thesis is dedicated to analysis of further education opportunities for deaf and hard of hearing people provided by organizations which support them. The analysis focuses mainly on character of education opportunities. Quantitative empirical research is conducted to identify the participation of deaf and hard of hearing people in further educational activities and the main reasons for participating or nonparticipating in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV