dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Broncová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-10-12T20:37:33Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T20:37:33Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/91419 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with further education of deaf and hard of hearing people. Focus of the thesis is on possibilities of further education for these people in the Czech Republic and identification of their participation in it. Theoretical knowledge of hearing impairment is used in the thesis. Emphasis is put on differences among deaf and hard of hearing people. These differences are caused by diverse severity and type of hearing impairment and different communication systems used by deaf and hard of hearing people. The thesis deals with the impact of differences mentioned above on further education opportunities for deaf and hard of hearing people. Initial education of these people, their professional participation and connection of both to further education is concerned. Knowledge of further vocational education, hobby education and civic education is used in the thesis. Part of the thesis is dedicated to analysis of further education opportunities for deaf and hard of hearing people provided by organizations which support them. The analysis focuses mainly on character of education opportunities. Quantitative empirical research is conducted to identify the participation of deaf and hard of hearing people in further educational activities and the main reasons for participating or nonparticipating in... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob se sluchovým postižením. Je zaměřena na možnosti dalšího vzdělávání těchto osob v České republice a identifikaci jejich účasti na dalším vzdělávání. Využívány jsou teoretické poznatky o specifikách sluchového postižení. Důraz je kladen na rozdíly mezi lidmi se sluchovým postižením dané odlišnými stupni a typy sluchových vad a využívanými komunikačními systémy. Bakalářská práce řeší vliv uvedených odlišností na možnosti dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením. Pozornost je věnována oblastem počátečního vzdělávání a profesního uplatnění osob s postižením sluchu a jejich vztahu k dalšímu vzdělávání těchto osob. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším profesním, zájmovém a občanském vzdělávání dospělých. Součástí práce je analýza možností dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením, které nabízejí organizace podporující sluchově postižené jedince. Analýza je zaměřena především na charakter nabízených možností. Kvantitativním empirickým šetřením je zjišťována účast osob se sluchovým postižením na dalším vzdělávání a hlavní důvody účasti či neúčasti těchto osob na dalším vzdělávání. Klíčová slova: sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, sluchově postižení, neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, další vzdělávání, vzdělávání... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hearing impairment|deaf and hard of hearing people|hearing impaired|deaf|hard of hearing|deafened|further education|adult education | en_US |
dc.subject | sluchové postižení|osoby se sluchovým postižením|sluchově postižení|neslyšící|nedoslýchaví|ohluchlí|další vzdělávání|vzdělávání dospělých | cs_CZ |
dc.title | Další vzdělávání osob se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-08 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 180079 | |
dc.title.translated | Further Education of Deaf and Hard of Hearing People | en_US |
dc.contributor.referee | Vojtko, Tibor | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob se sluchovým postižením. Je zaměřena na možnosti dalšího vzdělávání těchto osob v České republice a identifikaci jejich účasti na dalším vzdělávání. Využívány jsou teoretické poznatky o specifikách sluchového postižení. Důraz je kladen na rozdíly mezi lidmi se sluchovým postižením dané odlišnými stupni a typy sluchových vad a využívanými komunikačními systémy. Bakalářská práce řeší vliv uvedených odlišností na možnosti dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením. Pozornost je věnována oblastem počátečního vzdělávání a profesního uplatnění osob s postižením sluchu a jejich vztahu k dalšímu vzdělávání těchto osob. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším profesním, zájmovém a občanském vzdělávání dospělých. Součástí práce je analýza možností dalšího vzdělávání osob se sluchovým postižením, které nabízejí organizace podporující sluchově postižené jedince. Analýza je zaměřena především na charakter nabízených možností. Kvantitativním empirickým šetřením je zjišťována účast osob se sluchovým postižením na dalším vzdělávání a hlavní důvody účasti či neúčasti těchto osob na dalším vzdělávání. Klíčová slova: sluchové postižení, osoby se sluchovým postižením, sluchově postižení, neslyšící, nedoslýchaví, ohluchlí, další vzdělávání, vzdělávání... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with further education of deaf and hard of hearing people. Focus of the thesis is on possibilities of further education for these people in the Czech Republic and identification of their participation in it. Theoretical knowledge of hearing impairment is used in the thesis. Emphasis is put on differences among deaf and hard of hearing people. These differences are caused by diverse severity and type of hearing impairment and different communication systems used by deaf and hard of hearing people. The thesis deals with the impact of differences mentioned above on further education opportunities for deaf and hard of hearing people. Initial education of these people, their professional participation and connection of both to further education is concerned. Knowledge of further vocational education, hobby education and civic education is used in the thesis. Part of the thesis is dedicated to analysis of further education opportunities for deaf and hard of hearing people provided by organizations which support them. The analysis focuses mainly on character of education opportunities. Quantitative empirical research is conducted to identify the participation of deaf and hard of hearing people in further educational activities and the main reasons for participating or nonparticipating in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |