Show simple item record

A Didactic Game as a Means of Opening Up the World of Geometry
dc.contributor.advisorJirotková, Darina
dc.creatorNečasová, Klára
dc.date.accessioned2017-04-03T09:13:28Z
dc.date.available2017-04-03T09:13:28Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9129
dc.description.abstractCílem diplomové práce je představit geometrickou hru s tělesy jako didaktický prvek do výuky prostorové geometrie. Aktivita je možnou alternativou, jak dle platných školských norem zprostředkovat žákům vstup do světa geometrie a na konkrétních tělesech formou manipulace, utvořit konkrétní představy o komplexních tělesech i dílčích jevech. Práce dále uvádí teoretické poznatky o metodách práce, představuje výstupy z experimentů realizovaných na žácích prvního stupně základní školy a analyzuje jevy vyskytnuvší se při aplikace této činnosti do výuky.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of the diploma dissertation is to introduce a game with geometrical object as a probable part of lessons focused on teaching solid geometry. This activity is a possibility how, according to valid school standards, we can set up the view to geometrical world through manipulation with concrete objects build conception of perceiving solids and their parts. The thesis also summarises theory about methods of teaching, analyses experiments that were done with primary school children and describes phenomenon visible and obvious when adopting such activity to lessons.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDidaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-17
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22467
dc.title.translatedA Didactic Game as a Means of Opening Up the World of Geometryen_US
dc.contributor.refereeHejný, Milan
dc.identifier.aleph000800212
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je představit geometrickou hru s tělesy jako didaktický prvek do výuky prostorové geometrie. Aktivita je možnou alternativou, jak dle platných školských norem zprostředkovat žákům vstup do světa geometrie a na konkrétních tělesech formou manipulace, utvořit konkrétní představy o komplexních tělesech i dílčích jevech. Práce dále uvádí teoretické poznatky o metodách práce, představuje výstupy z experimentů realizovaných na žácích prvního stupně základní školy a analyzuje jevy vyskytnuvší se při aplikace této činnosti do výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of the diploma dissertation is to introduce a game with geometrical object as a probable part of lessons focused on teaching solid geometry. This activity is a possibility how, according to valid school standards, we can set up the view to geometrical world through manipulation with concrete objects build conception of perceiving solids and their parts. The thesis also summarises theory about methods of teaching, analyses experiments that were done with primary school children and describes phenomenon visible and obvious when adopting such activity to lessons.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008002120106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV