Zobrazit minimální záznam

Postmemorativni narativ vyhnání sudetských Němců v české literatuře a filmu.
dc.contributor.advisorEmler, David
dc.creatorSchwarz, Marie Bettine
dc.date.accessioned2020-08-17T10:22:28Z
dc.date.available2020-08-17T10:22:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91108
dc.description.abstractKulturní paměť a její média mají produktivní sílu při konstruování historických narativů. Především v kontextu střední a východní Evropy je paměť většinou sestavena postupem zdola nahoru: Minulost je především vytvořena ve veřejné sféře a zobrazována v populární kultuře (Blacker, Etkind 2013: 10). Po Sametové revoluci následoval v Česku s paměťový boom, kde média působí jako aktivista paměti zaměřený na tabuizované vzpomínky. V době, kdy poslední svědci odchází na věčnost, umírající hlas minulosti je přebírán médii. Ta práce snaží objevit determinantní vzorce českého vyprávění ve fikci po roce 1989, se zaměřením na post-paměťové znázornění.Tato práce vychází z analýzy pěti smyšlených prací týkajících se vyhnání sudetských Němců. Vyhnání je zakotveno v století trvajícím soužití se sudetoněmeckým Německem, líčeným jako sousedem. Sudetští Němci jsou sice začleňováni do regionální, avšak nikoliv do národní identity. Zatímco odsunutí je ohraničeno etnicko- pravním rámcem, na úrovni vyprávění se používají strategie individualizace a univerzalizace, aby byla minulost přístupná těm, kteří přímo nebyli jejími svědky.cs_CZ
dc.description.abstractCultural memory and its media have a productive power in constructing historical nar- ratives. Especially, in Central and Eastern Europe, memory is mostly created through bottom- up processes: The past is mediated in the public sphere and imagined in popular culture (Blacker, Etkind 2013: 10). The velvet revolution is followed by a memory boom in the Czech Republic, in which media acts as memory activists addressing tabooed memories. At a time where the last witnesses of the expulsion are passing away, the dying voice is taken up by media This thesis aims to explore the determinant patterns of the Czech narrative in post-1989 fiction. Particularly, it focuses on postmemorial representations. The thesis is based on an anal- ysis of five fictional works dealing with the expulsion of the Sudeten Germans. The expulsion is embedded in the century-long co-habitation with the Sudeten German depicted as a neigh- bour. However, the Sudeten Germans are only incorporated into a regional but not the national Czech identity. While the expulsion is reframed in an ethical-legal framework, on a narrative level strategies of individualisation and universalisation are employed to make the past acces- sible for those born later.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpostmemory;expulsion of the Sudeten Germansen_US
dc.subjectcultural memory;image of the Sudeten Germansen_US
dc.subjectpostmemory;vyhnání sudetských Němců;médium kulturní paměti;obraz sudetských Němcůcs_CZ
dc.titleThe Postmemorial Narrative of the Expulsion of the Sudeten Germans in Czech Literature and Film.en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-13
dc.description.departmentKatedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Russian and East European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId187127
dc.title.translatedPostmemorativni narativ vyhnání sudetských Němců v české literatuře a filmu.cs_CZ
dc.contributor.refereeKlautke, Egbert
dc.contributor.refereeVykoukal, Jiří
dc.identifier.aleph002153941
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Masters in Economy, State and Societyen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní ekonomická, politická a sociální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Russian and East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní ekonomická, politická a sociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Masters in Economy, State and Societyen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKulturní paměť a její média mají produktivní sílu při konstruování historických narativů. Především v kontextu střední a východní Evropy je paměť většinou sestavena postupem zdola nahoru: Minulost je především vytvořena ve veřejné sféře a zobrazována v populární kultuře (Blacker, Etkind 2013: 10). Po Sametové revoluci následoval v Česku s paměťový boom, kde média působí jako aktivista paměti zaměřený na tabuizované vzpomínky. V době, kdy poslední svědci odchází na věčnost, umírající hlas minulosti je přebírán médii. Ta práce snaží objevit determinantní vzorce českého vyprávění ve fikci po roce 1989, se zaměřením na post-paměťové znázornění.Tato práce vychází z analýzy pěti smyšlených prací týkajících se vyhnání sudetských Němců. Vyhnání je zakotveno v století trvajícím soužití se sudetoněmeckým Německem, líčeným jako sousedem. Sudetští Němci jsou sice začleňováni do regionální, avšak nikoliv do národní identity. Zatímco odsunutí je ohraničeno etnicko- pravním rámcem, na úrovni vyprávění se používají strategie individualizace a univerzalizace, aby byla minulost přístupná těm, kteří přímo nebyli jejími svědky.cs_CZ
uk.abstract.enCultural memory and its media have a productive power in constructing historical nar- ratives. Especially, in Central and Eastern Europe, memory is mostly created through bottom- up processes: The past is mediated in the public sphere and imagined in popular culture (Blacker, Etkind 2013: 10). The velvet revolution is followed by a memory boom in the Czech Republic, in which media acts as memory activists addressing tabooed memories. At a time where the last witnesses of the expulsion are passing away, the dying voice is taken up by media This thesis aims to explore the determinant patterns of the Czech narrative in post-1989 fiction. Particularly, it focuses on postmemorial representations. The thesis is based on an anal- ysis of five fictional works dealing with the expulsion of the Sudeten Germans. The expulsion is embedded in the century-long co-habitation with the Sudeten German depicted as a neigh- bour. However, the Sudeten Germans are only incorporated into a regional but not the national Czech identity. While the expulsion is reframed in an ethical-legal framework, on a narrative level strategies of individualisation and universalisation are employed to make the past acces- sible for those born later.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra ruských a východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021539410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV