Show simple item record

Teaching Parts of Speech in a Fun Way with the Aid of Language Games
dc.contributor.advisorPišlová, Simona
dc.creatorKrutá, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-03T09:07:28Z
dc.date.available2017-04-03T09:07:28Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9106
dc.description.abstractTématem mé diplomové práce jsou slovní druhy a jazykové hry. V teoretické části své diplomové práce se zabývám slovními druhy z hlediska morfologie a sémantiky a také jejich klasifikací a vývoji jejich terminologie. Dále se věnuji slovotvorbě a významovým vztahům mezi slovy, tedy tématům, která úzce souvisejí se slovními druhy. Domnívám se, že je také zajímavé poukázat na historii slovních druhů jak v českém jazyce, tak i v jiných jazycích. V českém jazyce se věnuji historii vývoje slovních druhů z didaktického i lingvistického hlediska. Poukazuji na rozdílné pojetí slovních druhů v současných učebnicích ve srovnání s učebnicemi z 19. a 20. století. Zaměřuji se také na současné učebnice a další publikace s úmyslem porovnat způsoby, jakými je učivo slovních druhů pojato, a zjišťuji, jaké jazykové hry tyto publikace nejvíce obsahují. Součástí teoretické části je vyhodnocení dotazníků, které obsahují názory samotných žáků a učitelů na problematiku slovních druhů a také na využití didaktické hry v rámci jazykového vyučování. Zabývám se též různými vyučovacími metodami, které se běžně používají v rámci jazykového vyučování. Zvláštní důraz kladu na hru, která je významným prostředkem aktivizace učení a motivace. Praktická část je pojata jako příručka pro učitele českého jazyka, ve které jsou soustředěny různé...cs_CZ
dc.description.abstractIn my diploma thesis I decided to combine my favourite topič of language games with the subject matter of parts of speech which is being considered to be one of the most difficult for pupils. By means of my diploma work I tried to^rove th^tjj^ng didactic games is not useful only for motivating pupils, but for learning, practising and testing as well. At the beginning of my diploma work I am devoting myself to parts of speech, the development of their terminology and their classification in scientific and didactic literature. Afterwards I am defining all ten parts of speech with regards to morphology and semantics. I hold the view it is important to focus on various possibilities of forming the particular parts of speech and on the meaning relations between them. I found it very interesting to learn about the conception of this issue in other languages and the different approaches to it in the past and at present. Owing to course books and practice books from the 19th and 20th century I could compare the several approaches to discussed matter and found out many interesting pieces of information, such as the various syllabuses and researches done on parts of speech. From the didactic point of view I concentrated on algorithm of defining the parts of speech and principles for their effective learning. I aimed...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleUčení slovních druhů zábavně pomocí jazykových hercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-16
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22449
dc.title.translatedTeaching Parts of Speech in a Fun Way with the Aid of Language Gamesen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.identifier.aleph000825953
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem mé diplomové práce jsou slovní druhy a jazykové hry. V teoretické části své diplomové práce se zabývám slovními druhy z hlediska morfologie a sémantiky a také jejich klasifikací a vývoji jejich terminologie. Dále se věnuji slovotvorbě a významovým vztahům mezi slovy, tedy tématům, která úzce souvisejí se slovními druhy. Domnívám se, že je také zajímavé poukázat na historii slovních druhů jak v českém jazyce, tak i v jiných jazycích. V českém jazyce se věnuji historii vývoje slovních druhů z didaktického i lingvistického hlediska. Poukazuji na rozdílné pojetí slovních druhů v současných učebnicích ve srovnání s učebnicemi z 19. a 20. století. Zaměřuji se také na současné učebnice a další publikace s úmyslem porovnat způsoby, jakými je učivo slovních druhů pojato, a zjišťuji, jaké jazykové hry tyto publikace nejvíce obsahují. Součástí teoretické části je vyhodnocení dotazníků, které obsahují názory samotných žáků a učitelů na problematiku slovních druhů a také na využití didaktické hry v rámci jazykového vyučování. Zabývám se též různými vyučovacími metodami, které se běžně používají v rámci jazykového vyučování. Zvláštní důraz kladu na hru, která je významným prostředkem aktivizace učení a motivace. Praktická část je pojata jako příručka pro učitele českého jazyka, ve které jsou soustředěny různé...cs_CZ
uk.abstract.enIn my diploma thesis I decided to combine my favourite topič of language games with the subject matter of parts of speech which is being considered to be one of the most difficult for pupils. By means of my diploma work I tried to^rove th^tjj^ng didactic games is not useful only for motivating pupils, but for learning, practising and testing as well. At the beginning of my diploma work I am devoting myself to parts of speech, the development of their terminology and their classification in scientific and didactic literature. Afterwards I am defining all ten parts of speech with regards to morphology and semantics. I hold the view it is important to focus on various possibilities of forming the particular parts of speech and on the meaning relations between them. I found it very interesting to learn about the conception of this issue in other languages and the different approaches to it in the past and at present. Owing to course books and practice books from the 19th and 20th century I could compare the several approaches to discussed matter and found out many interesting pieces of information, such as the various syllabuses and researches done on parts of speech. From the didactic point of view I concentrated on algorithm of defining the parts of speech and principles for their effective learning. I aimed...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV