dc.contributor.advisor | Novotná, Jarmila | |
dc.creator | Hoffmann, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-10-04T10:11:17Z | |
dc.date.available | 2017-10-04T10:11:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/91064 | |
dc.description.abstract | DIPLOMOVÁ PRÁCE Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ ABSTRAKT Diplomová práce Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ se zabývá žákovskými strategiemi řešení matematických úloh, které můžeme pozorovat na základní a střední škole. Teoretická část práce shrnuje základní pojmy v oblasti matematických úloh a žákovských strategií. Hlavním cílem experimentální části práce je nalezení nových poznatků z této oblasti na základních a středních školách - většina experimentu probíhala v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Zaměřil jsem se přednostně na úlohy zahrnující oblast práce s daty, závislostmi a statistikou, včetně ovládnutí pojmu matematické funkce, který je s těmito vzdělávacími obsahy hluboce propojen. V experimentální části se nalézají vybrané úlohy, očekávané či objevené strategie, statistiky volených strategií a úspěšnosti řešení a nalezených strategií, v některých případech i samotný přepis žákovských chyb. Klíčová slova Úloha, slovní úloha, zadání, strategie, chyba, analýza, úspěšnost, řešení úloh. | cs_CZ |
dc.description.abstract | THESIS Pupils' problem solving strategies at lower and upper secondary level ABSTRACT Thesis Pupils' problem solving strategies at lower and upper secondary level deals with pupils' strategies of solving mathematical problems that we can observe at primary and secondary school. The theoretical part summarizes basic concepts in the field of mathematical problems and pupils' strategies. The main aim of the experimental part of the thesis is finding new knowledge from this field at the second level of Czech education. I focused primarily on tasks involving data, addiction and statistics, including the concept of a mathematical function that is deeply linked to these educational contents. In the experimental part, there are selected tasks, expected or discovered strategies, statistics of chosen strategies and the success of the solutions and strategies found, in some cases even the transcription of pupils' errors. Keywords Problem, word problem, assignment, strategy, error, analysis, success rate, solving problems. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Strategies of solving problems | en_US |
dc.subject | school mathematics | en_US |
dc.subject | Strategie řešení úloh | cs_CZ |
dc.subject | školská matematika | cs_CZ |
dc.title | Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-13 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 143524 | |
dc.title.translated | Pupils' problem solving strategies at lower and upper secondary level | en_US |
dc.contributor.referee | Tůmová, Veronika | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | DIPLOMOVÁ PRÁCE Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ ABSTRAKT Diplomová práce Žákovské strategie řešení úloh na ZŠ a SŠ se zabývá žákovskými strategiemi řešení matematických úloh, které můžeme pozorovat na základní a střední škole. Teoretická část práce shrnuje základní pojmy v oblasti matematických úloh a žákovských strategií. Hlavním cílem experimentální části práce je nalezení nových poznatků z této oblasti na základních a středních školách - většina experimentu probíhala v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Zaměřil jsem se přednostně na úlohy zahrnující oblast práce s daty, závislostmi a statistikou, včetně ovládnutí pojmu matematické funkce, který je s těmito vzdělávacími obsahy hluboce propojen. V experimentální části se nalézají vybrané úlohy, očekávané či objevené strategie, statistiky volených strategií a úspěšnosti řešení a nalezených strategií, v některých případech i samotný přepis žákovských chyb. Klíčová slova Úloha, slovní úloha, zadání, strategie, chyba, analýza, úspěšnost, řešení úloh. | cs_CZ |
uk.abstract.en | THESIS Pupils' problem solving strategies at lower and upper secondary level ABSTRACT Thesis Pupils' problem solving strategies at lower and upper secondary level deals with pupils' strategies of solving mathematical problems that we can observe at primary and secondary school. The theoretical part summarizes basic concepts in the field of mathematical problems and pupils' strategies. The main aim of the experimental part of the thesis is finding new knowledge from this field at the second level of Czech education. I focused primarily on tasks involving data, addiction and statistics, including the concept of a mathematical function that is deeply linked to these educational contents. In the experimental part, there are selected tasks, expected or discovered strategies, statistics of chosen strategies and the success of the solutions and strategies found, in some cases even the transcription of pupils' errors. Keywords Problem, word problem, assignment, strategy, error, analysis, success rate, solving problems. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |