Zobrazit minimální záznam

Possibilities of teaching geology at grammar schools
dc.contributor.advisorMatějka, Dobroslav
dc.creatorJeníková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-10-03T14:21:25Z
dc.date.available2017-10-03T14:21:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90924
dc.description.abstractTato diplomová práce mapuje současný stav výuky geologie na gymnáziích. Úvodní část práce obsahuje historii a současnost ve výuce geologie v České republice. Další část je věnována vlastnímu výzkumu a analýze získaných dat. Potřebné informace byly získány pomocí řízených rozhovorů s dvaceti čtyřmi profesory vybraných pražských gymnázií. Všichni profesoři se shodli, že geologie rozhodně patří do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Gymnázia organizují výuku geologického učiva různými způsoby. Nejvíce je ve výuce opomíjená mineralogie a petrologie. Školy jsou pro výuku geologie dobře vybavené, ne vždy však pomůcky dostatečně využívají. Studenti nepoužívají žádnou učebnici geologie. Nejvíce oblíbenými geologickými tématy mezi profesory a studenty je desková tektonika a sopečná činnost. Většina profesorů by měla zájem o ukázku praktických cvičení a geologicky zajímavých lokalit. Podle získaných dat byl následně sestaven návrh realizace výuky geologie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis maps the current state of the teaching of geology at grammar schools. The introductory part of the thesis contains history and present in the teaching of geology in the Czech republic. The next part is dedicated to own research and analysis of acquired data. Necessary information were obtained per structured interviews with twenty-four professors from selected Prague grammar schools. All the professors agreed that the geology is definitely belong to The General Educational Program For Grammar Schools. Grammar schools organizing teaching of geology in different ways. The most favorite is mineralogy and petrology. Schools are well equipped for teaching geology, but they do not always use contraption. Students do not use textbook of geology. The most popular geological issues at professors and students are Plate tectonics and Volcanic activity. Most teachers would be interesting in showing practical exercises and geologically interesting locations. According to the obtained data was compiled a draft of teaching of geology at four- year grammar schools and at higher level of perennial grammar schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti výuky geologie na gymnáziíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentÚstav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Geochemistry, Mineralogy and Mineral Resourcesen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId174608
dc.title.translatedPossibilities of teaching geology at grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeZiegler, Václav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeologyen_US
thesis.degree.programGeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Ústav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Institute of Geochemistry, Mineralogy and Mineral Resourcesen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeologiecs_CZ
uk.degree-program.enGeologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce mapuje současný stav výuky geologie na gymnáziích. Úvodní část práce obsahuje historii a současnost ve výuce geologie v České republice. Další část je věnována vlastnímu výzkumu a analýze získaných dat. Potřebné informace byly získány pomocí řízených rozhovorů s dvaceti čtyřmi profesory vybraných pražských gymnázií. Všichni profesoři se shodli, že geologie rozhodně patří do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Gymnázia organizují výuku geologického učiva různými způsoby. Nejvíce je ve výuce opomíjená mineralogie a petrologie. Školy jsou pro výuku geologie dobře vybavené, ne vždy však pomůcky dostatečně využívají. Studenti nepoužívají žádnou učebnici geologie. Nejvíce oblíbenými geologickými tématy mezi profesory a studenty je desková tektonika a sopečná činnost. Většina profesorů by měla zájem o ukázku praktických cvičení a geologicky zajímavých lokalit. Podle získaných dat byl následně sestaven návrh realizace výuky geologie na čtyřletých gymnáziích a na vyšším stupni víceletých gymnázií.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis maps the current state of the teaching of geology at grammar schools. The introductory part of the thesis contains history and present in the teaching of geology in the Czech republic. The next part is dedicated to own research and analysis of acquired data. Necessary information were obtained per structured interviews with twenty-four professors from selected Prague grammar schools. All the professors agreed that the geology is definitely belong to The General Educational Program For Grammar Schools. Grammar schools organizing teaching of geology in different ways. The most favorite is mineralogy and petrology. Schools are well equipped for teaching geology, but they do not always use contraption. Students do not use textbook of geology. The most popular geological issues at professors and students are Plate tectonics and Volcanic activity. Most teachers would be interesting in showing practical exercises and geologically interesting locations. According to the obtained data was compiled a draft of teaching of geology at four- year grammar schools and at higher level of perennial grammar schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav geochemie, mineralogie a nerostných zdrojůcs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV