Show simple item record

Using Comics to Teach Natural History
dc.contributor.advisorHlaváčová, Lucie
dc.creatorSrbová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-10-03T14:19:06Z
dc.date.available2017-10-03T14:19:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90911
dc.description.abstractCílem této práce je zmapovat otázku učebních stylů žáků a didaktického využití komiksů ve výuce přírodopisu/biologie. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou u vyučujících zjišťovány jejich zkušenosti a návrhy pro zapojení komiksu do výuky, spolu s jejich názory na to, jaké výhody a nevýhody může komiks přinášet. Dále dotazník zkoumá problematiku učebních stylů žáků a přístupu učitelů k vizuálně přijímajícím žákům. Z výsledků odpovědí 253 respondentů je patrné, že by kantoři využili možnosti zpracovaných edukačních komiksů do výuky přírodopisu/biologie. Nejžádanějšími tématy jsou evoluční biologie, ekologie a fotosyntéza. Tvůrčí část pracuje s výsledky části výzkumné, tudíž jsou představeny čtyři výukové komiksy vybrané na základě nejžádanějších témat. Součástí materiálu jsou i pracovními listy obsahující otázky a úkoly související s danou učební látkou. Veškerý didaktický materiál je doprovázen metodickým komentářem pro učitele.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis aims to gather information about learning styles and opportunities for using comic when teaching science/biology. 253 teachers from all around the Czech Republic filled out a form which shows their experience, suggestions and arguments for and against using comic to teach Natural History. The respondents also answered questions about their approach to visual learners in class. The results show that science and biology teachers would be interested in getting and using some worksheets including comic in their lessons. Teachers would like to use comic mainly in the fields of Evolutionary biology, Ecology and for the topic of Photosynthesis. The creative part of this thesis works with the results of the questionnaire and presents four educational comics based on the most popular topics teachers chose. Each worksheet includes a teacher's manual and recommendations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectscienceen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcomicen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectlearning stylesen_US
dc.subjectvizual learningen_US
dc.subjectpřírodopiscs_CZ
dc.subjectbiologiecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectkomikscs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectučební stylycs_CZ
dc.subjectvizuální učenícs_CZ
dc.titleKomiksy ve výuce přírodopisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId184514
dc.title.translatedUsing Comics to Teach Natural Historyen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je zmapovat otázku učebních stylů žáků a didaktického využití komiksů ve výuce přírodopisu/biologie. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou u vyučujících zjišťovány jejich zkušenosti a návrhy pro zapojení komiksu do výuky, spolu s jejich názory na to, jaké výhody a nevýhody může komiks přinášet. Dále dotazník zkoumá problematiku učebních stylů žáků a přístupu učitelů k vizuálně přijímajícím žákům. Z výsledků odpovědí 253 respondentů je patrné, že by kantoři využili možnosti zpracovaných edukačních komiksů do výuky přírodopisu/biologie. Nejžádanějšími tématy jsou evoluční biologie, ekologie a fotosyntéza. Tvůrčí část pracuje s výsledky části výzkumné, tudíž jsou představeny čtyři výukové komiksy vybrané na základě nejžádanějších témat. Součástí materiálu jsou i pracovními listy obsahující otázky a úkoly související s danou učební látkou. Veškerý didaktický materiál je doprovázen metodickým komentářem pro učitele.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis aims to gather information about learning styles and opportunities for using comic when teaching science/biology. 253 teachers from all around the Czech Republic filled out a form which shows their experience, suggestions and arguments for and against using comic to teach Natural History. The respondents also answered questions about their approach to visual learners in class. The results show that science and biology teachers would be interested in getting and using some worksheets including comic in their lessons. Teachers would like to use comic mainly in the fields of Evolutionary biology, Ecology and for the topic of Photosynthesis. The creative part of this thesis works with the results of the questionnaire and presents four educational comics based on the most popular topics teachers chose. Each worksheet includes a teacher's manual and recommendations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV