Zobrazit minimální záznam

Pilsen regional folk-tales as a source of projects in nursery school
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorBílková, Kristýna
dc.date.accessioned2017-10-12T10:08:48Z
dc.date.available2017-10-12T10:08:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90905
dc.description.abstractDiplomová práce představuje pověst jako východisko pro tvorbu projektů v mateřské škole. Cílem práce je představit regionální pověst a její zpracování v podobě projektů jako vhodný prostředek k naplňování cílů předškolního vzdělávání. Teoretickým podkladem práce je uvedení poznatků z oblasti literární vědy, metodiky práce s literárním textem v mateřské škole, dramatické výchovy, vývojové psychologie a předškolní pedagogiky v kontextu s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Je představena pověst, její původ v lidové slovesnosti, její blízká souvislost s pohádkou a potvrzeno tak její místo v literatuře pro děti. Dále jsou v práci uvedeny úkoly, cíle a možnosti využití literárního textu v mateřské škole a představen aktuální cíl v podobě čtenářské pregramotnosti. Dále práce seznamuje s možnostmi využití příběhu, dramatické výchovy a jejích postupů při naplňování cílů předškolního vzdělávání. Následně jsou představeny vhodné metody vzdělávání se zřetelem na předškolní dítě a jeho potřeby. V závěru teoretické části je uveden projekt a projektová metoda s ohledem na užití v mateřské škole. Praktická část popisuje dvě konkrétní regionální pověsti a jejich konkrétní zpracování v podobě projektů v podmínkách a prostředí konkrétní mateřské školy. Zhodnocení projektů na základě uplatnění...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis introduces a folk-tale as a basement for projects in nursery school. The main goal of the thesis is to show a regional folk-tale and its processing for projects, and as a whole the tale serves as a suitable device for fulfilling goals of preschool education. Theoretical part is focused on providing knowledge of literal theory, methodology of work with text in nursery school, drama education, development psychology and preschool education in context of Framework Education Programme for Preschool Education. A folk-tale, its origin in folk literature and a close relation with fairy-tale is introduced as well as its place in literature for children. Further, the tasks, aims and possibilities of literary production in nursery school are provided and the actual goal of reader literacy is shown. Next discussed topics are the possibilities of using a story, drama education and its methodology in preschool education. Further, the suitable methods of preschool education are introduced with the consideration of preschool child and its needs. In the conclusion of theoretical part the project is described in consideration of its using in nursery school. Practical part deals with the two specific folk-tales and proposes their processing in particular school. Evaluation of projects in comparison with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFolk-taleen_US
dc.subjectstory processingen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.subjectFramework Education Programme for Preschool Educationen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectpověstcs_CZ
dc.subjectpráce s příběhemcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.subjectRámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.titlePlzeňské regionální pověsti jako východisko pro tvorbu projetů v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId143310
dc.title.translatedPilsen regional folk-tales as a source of projects in nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeZimová, Lucie
dc.identifier.aleph002153580
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje pověst jako východisko pro tvorbu projektů v mateřské škole. Cílem práce je představit regionální pověst a její zpracování v podobě projektů jako vhodný prostředek k naplňování cílů předškolního vzdělávání. Teoretickým podkladem práce je uvedení poznatků z oblasti literární vědy, metodiky práce s literárním textem v mateřské škole, dramatické výchovy, vývojové psychologie a předškolní pedagogiky v kontextu s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Je představena pověst, její původ v lidové slovesnosti, její blízká souvislost s pohádkou a potvrzeno tak její místo v literatuře pro děti. Dále jsou v práci uvedeny úkoly, cíle a možnosti využití literárního textu v mateřské škole a představen aktuální cíl v podobě čtenářské pregramotnosti. Dále práce seznamuje s možnostmi využití příběhu, dramatické výchovy a jejích postupů při naplňování cílů předškolního vzdělávání. Následně jsou představeny vhodné metody vzdělávání se zřetelem na předškolní dítě a jeho potřeby. V závěru teoretické části je uveden projekt a projektová metoda s ohledem na užití v mateřské škole. Praktická část popisuje dvě konkrétní regionální pověsti a jejich konkrétní zpracování v podobě projektů v podmínkách a prostředí konkrétní mateřské školy. Zhodnocení projektů na základě uplatnění...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis introduces a folk-tale as a basement for projects in nursery school. The main goal of the thesis is to show a regional folk-tale and its processing for projects, and as a whole the tale serves as a suitable device for fulfilling goals of preschool education. Theoretical part is focused on providing knowledge of literal theory, methodology of work with text in nursery school, drama education, development psychology and preschool education in context of Framework Education Programme for Preschool Education. A folk-tale, its origin in folk literature and a close relation with fairy-tale is introduced as well as its place in literature for children. Further, the tasks, aims and possibilities of literary production in nursery school are provided and the actual goal of reader literacy is shown. Next discussed topics are the possibilities of using a story, drama education and its methodology in preschool education. Further, the suitable methods of preschool education are introduced with the consideration of preschool child and its needs. In the conclusion of theoretical part the project is described in consideration of its using in nursery school. Practical part deals with the two specific folk-tales and proposes their processing in particular school. Evaluation of projects in comparison with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990021535800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV