Zobrazit minimální záznam

Attitudes of primary school teachers to inclusive education of children with mental disabilities
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorMichálková, Barbora
dc.date.accessioned2017-10-23T09:45:05Z
dc.date.available2017-10-23T09:45:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90901
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mental disabilities. The aim of the thesis is to find out what attitudes are occupied by primary school teachers and teachers of basic schools that are practical for the inclusive education of pupils with mental disabilities. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is focused on providing basic information about people with mental disabilities, the possibilities of their education and the interpretation of the concepts of integration and inclusion. Further, there is legislation on the education of pupils with special educational needs and a system of counseling services provided in schools and school counseling facilities. The practical part contains information acquired through the method of interview, whose aim is to find out the opinions and attitudes of teachers of basic schools and teachers of elementary schools that are practical for the inclusive education of pupils with mental disabilities.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na uvedení základních informací týkajících se osob s mentálním postižením, možnosti jejich vzdělávání a výkladu pojmů integrace a inkluze. Dále je zde uvedena legislativa týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a systém poradenských služeb poskytovaných ve školách a školských poradenských zařízeních. Praktická část obsahuje informace získané metodou rozhovoru, jejímž cílem je zjistit názory a postoje pedagogů základních škol a pedagogů základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmental disabilityen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpedagogical-psychological counseling centeren_US
dc.subjectspecial pedagogical centeren_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagogicko-psychologická poradnacs_CZ
dc.subjectspeciálně pedagogické centrumcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.titlePostoje pedagogů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId176301
dc.title.translatedAttitudes of primary school teachers to inclusive education of children with mental disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
dc.identifier.aleph002153576
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jaké postoje zaujímají pedagogové základních škol a pedagogové základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na uvedení základních informací týkajících se osob s mentálním postižením, možnosti jejich vzdělávání a výkladu pojmů integrace a inkluze. Dále je zde uvedena legislativa týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a systém poradenských služeb poskytovaných ve školách a školských poradenských zařízeních. Praktická část obsahuje informace získané metodou rozhovoru, jejímž cílem je zjistit názory a postoje pedagogů základních škol a pedagogů základních škol praktických k inkluzivnímu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mental disabilities. The aim of the thesis is to find out what attitudes are occupied by primary school teachers and teachers of basic schools that are practical for the inclusive education of pupils with mental disabilities. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is focused on providing basic information about people with mental disabilities, the possibilities of their education and the interpretation of the concepts of integration and inclusion. Further, there is legislation on the education of pupils with special educational needs and a system of counseling services provided in schools and school counseling facilities. The practical part contains information acquired through the method of interview, whose aim is to find out the opinions and attitudes of teachers of basic schools and teachers of elementary schools that are practical for the inclusive education of pupils with mental disabilities.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021535760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV