Zobrazit minimální záznam

Analysis methods of work at a boarding form of preventive educational care
dc.contributor.advisorŠotolová, Eva
dc.creatorFirbachová, Věra
dc.date.accessioned2017-10-03T14:03:56Z
dc.date.available2017-10-03T14:03:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90831
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o významu preventivně výchovných zařízení, kterými jsou střediska výchovné péče. Konkrétně se práce zaměřuje na Středisko výchovné péče v Domažlicích. Teoretická část charakterizuje filozofii internátního pobytu a především metody a formy práce, které jsou během práce s klientem využívány. Dále popisuje spolupráci s dalšími subjekty a organizacemi, se kterými středisko výchovné péče společně participují, a tím podporují klienta v nápravě jeho chování. Pro empirickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum, a to za využití designů případové studie a především metody zakotvené teorie. Výzkum je zaměřený na vliv metod a forem práce na změnu, zmírnění nebo odstranění již vzniklých poruch chování, a to z pohledu samotných klientů a jejich rodičů. Na základě provedeného výzkumu jsou pak v závěru práce formulované odpovědi na výzkumné otázky. KLÍČOVÁ SLOVA Preventivně výchovná péče, metody a formy spolupráce, internátní pobyt, práce s rodinou, výchovné styly, neziskové sektory.cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis deals with the importance of preventive educational care where educational care centres belong. More specifically the thesis is focused on Educational Care Centre in Domažlice. The theoretical part characterizes the principle of stay in hall of residence and mainly the methods and forms of work which are used during working with clients. Furthermore, it describes the cooperation with other subjects and organizations which the educational care centre cooperates with and in this way supports the client to improve his/her behaviour. For the practical part, the qualitative research was chosen with the usage of designs of case study and especially the methods of grounded theory. The research was focused on the influence of the methods and forms of work on the change, reducing or eliminating already developed behaviour disorders. The influence is evaluated from the clients and their parents' perspective. On the grounds of the research the responses on the research questions are formulated at the end of the thesis. KEYWORDS Preventive educational care, methods and forms of cooperation, hall of residence stay, work with family, educational styles, non-profit sectors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPreventive educational careen_US
dc.subjectmethods and forms of cooperationen_US
dc.subjecthall of residence stayen_US
dc.subjectwork with familyen_US
dc.subjecteducational stylesen_US
dc.subjectnon-profit sectorsen_US
dc.subjectPreventivně výchovná péčecs_CZ
dc.subjectmetody a formy spoluprácecs_CZ
dc.subjectinternátní pobytcs_CZ
dc.subjectpráce s rodinoucs_CZ
dc.subjectvýchovné stylycs_CZ
dc.subjectneziskové sektorycs_CZ
dc.titleAnalýza metod práce u internátní formy preventivně výchovné péčecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId177000
dc.title.translatedAnalysis methods of work at a boarding form of preventive educational careen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o významu preventivně výchovných zařízení, kterými jsou střediska výchovné péče. Konkrétně se práce zaměřuje na Středisko výchovné péče v Domažlicích. Teoretická část charakterizuje filozofii internátního pobytu a především metody a formy práce, které jsou během práce s klientem využívány. Dále popisuje spolupráci s dalšími subjekty a organizacemi, se kterými středisko výchovné péče společně participují, a tím podporují klienta v nápravě jeho chování. Pro empirickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum, a to za využití designů případové studie a především metody zakotvené teorie. Výzkum je zaměřený na vliv metod a forem práce na změnu, zmírnění nebo odstranění již vzniklých poruch chování, a to z pohledu samotných klientů a jejich rodičů. Na základě provedeného výzkumu jsou pak v závěru práce formulované odpovědi na výzkumné otázky. KLÍČOVÁ SLOVA Preventivně výchovná péče, metody a formy spolupráce, internátní pobyt, práce s rodinou, výchovné styly, neziskové sektory.cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with the importance of preventive educational care where educational care centres belong. More specifically the thesis is focused on Educational Care Centre in Domažlice. The theoretical part characterizes the principle of stay in hall of residence and mainly the methods and forms of work which are used during working with clients. Furthermore, it describes the cooperation with other subjects and organizations which the educational care centre cooperates with and in this way supports the client to improve his/her behaviour. For the practical part, the qualitative research was chosen with the usage of designs of case study and especially the methods of grounded theory. The research was focused on the influence of the methods and forms of work on the change, reducing or eliminating already developed behaviour disorders. The influence is evaluated from the clients and their parents' perspective. On the grounds of the research the responses on the research questions are formulated at the end of the thesis. KEYWORDS Preventive educational care, methods and forms of cooperation, hall of residence stay, work with family, educational styles, non-profit sectors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV