Show simple item record

Pedagogical and psychological factors that influence player performance in youth football
dc.contributor.advisorJansa, Petr
dc.creatorByrtus, Daniel
dc.date.accessioned2017-10-02T07:43:57Z
dc.date.available2017-10-02T07:43:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90719
dc.description.abstractTitle: Psychological and pedagogical factors that influence player performance in youth football Objectives: The objective of the theoretical part is to analyze the psychological development of the player and the pedagogical aspects influencing the performance from the point of view of the educational activities of the coaches and parents. The selected theoretical starting points are then linked to the player's game play and its sporting development. The content of the research section is to examine the emotional reactions of the players of the preparatory and pupil categories in the clubs AC Sparta Praha and FK Dukla Praha. We analyzed the results of the emotional experience of the players and then we analyzed the differences of factors in the developmental stages of the sporting development and the results of the differences of emotional reactions of the players of both clubs. Methods: In this work we used a questioning method, namely a standardized DEMOR emotional reaction questionnaire examining emotional reactions of pupils. We have adapted it to the sport training environment and piloted. The research was conducted in seven teams of the AC Sparta Prague Football Club and seven teams of FK Dukla Prague in the U9-U15 category. Results: The results showed high values of positive emotional...en_US
dc.description.abstractNázev: Pedagogické a psychologické aspekty ovlivňující výkon v mládežnickém fotbale Cíle: Cílem teoretické části práce je analýza pedagogicko-psychologického vývoje hráče a pedagogických aspektů ovlivňující herní výkon z hlediska výchovného působení trenérů a rodičů fotbalisty. Vybraná teoretická východiska poté spojovat do souvislostí s herním projevem hráče a jeho sportovním vývojem. Obsahem výzkumné části je zkoumat emoční reakce hráčů přípravkových a žákovských kategorií v klubech AC Sparta Praha a FK Dukla Praha. Analyzovali jsme zjištěné výsledky emočního prožívání hráčů a následně se věnovali komparaci rozdílů faktorů ve vývojových etapách sportovního vývoje a výsledků rozdílů emočních reakcí hráčů obou klubů. Metody: V této práci jsme použili metodu dotazování, konkrétně standardizovaný dotazník emočních reakcí DEMOR zkoumající emoční reakce žáků. Ten jsme upravili pro prostředí sportovního tréninku a provedli pilotáž. Výzkumné šetření bylo provedeno v sedmi týmech fotbalového klubu AC Sparta Praha a v sedmi týmech FK Dukla Praha kategorií U9-U15. Výsledky: Výsledky ukázaly vysoké hodnoty pozitivních emočních reakcí hráčů napříč všemi zkoumanými kategoriemi obou klubů. Hráči starších kategorií prožívají negativní pocity ve větší míře, než hráči mladších kategorií. V komparaci rozdílů v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectSports developmenten_US
dc.subjectpsychological developmenten_US
dc.subjectemotional responseen_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectSportovní vývojcs_CZ
dc.subjectpsychický vývojcs_CZ
dc.subjectemoční reakcecs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectherní výkoncs_CZ
dc.titlePedagogické a psychologické aspekty ovlivňující výkon v mládežnickém fotbalecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-11
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId168692
dc.title.translatedPedagogical and psychological factors that influence player performance in youth footballen_US
dc.contributor.refereeBuzek, Mario
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Pedagogické a psychologické aspekty ovlivňující výkon v mládežnickém fotbale Cíle: Cílem teoretické části práce je analýza pedagogicko-psychologického vývoje hráče a pedagogických aspektů ovlivňující herní výkon z hlediska výchovného působení trenérů a rodičů fotbalisty. Vybraná teoretická východiska poté spojovat do souvislostí s herním projevem hráče a jeho sportovním vývojem. Obsahem výzkumné části je zkoumat emoční reakce hráčů přípravkových a žákovských kategorií v klubech AC Sparta Praha a FK Dukla Praha. Analyzovali jsme zjištěné výsledky emočního prožívání hráčů a následně se věnovali komparaci rozdílů faktorů ve vývojových etapách sportovního vývoje a výsledků rozdílů emočních reakcí hráčů obou klubů. Metody: V této práci jsme použili metodu dotazování, konkrétně standardizovaný dotazník emočních reakcí DEMOR zkoumající emoční reakce žáků. Ten jsme upravili pro prostředí sportovního tréninku a provedli pilotáž. Výzkumné šetření bylo provedeno v sedmi týmech fotbalového klubu AC Sparta Praha a v sedmi týmech FK Dukla Praha kategorií U9-U15. Výsledky: Výsledky ukázaly vysoké hodnoty pozitivních emočních reakcí hráčů napříč všemi zkoumanými kategoriemi obou klubů. Hráči starších kategorií prožívají negativní pocity ve větší míře, než hráči mladších kategorií. V komparaci rozdílů v...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Psychological and pedagogical factors that influence player performance in youth football Objectives: The objective of the theoretical part is to analyze the psychological development of the player and the pedagogical aspects influencing the performance from the point of view of the educational activities of the coaches and parents. The selected theoretical starting points are then linked to the player's game play and its sporting development. The content of the research section is to examine the emotional reactions of the players of the preparatory and pupil categories in the clubs AC Sparta Praha and FK Dukla Praha. We analyzed the results of the emotional experience of the players and then we analyzed the differences of factors in the developmental stages of the sporting development and the results of the differences of emotional reactions of the players of both clubs. Methods: In this work we used a questioning method, namely a standardized DEMOR emotional reaction questionnaire examining emotional reactions of pupils. We have adapted it to the sport training environment and piloted. The research was conducted in seven teams of the AC Sparta Prague Football Club and seven teams of FK Dukla Prague in the U9-U15 category. Results: The results showed high values of positive emotional...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV