Show simple item record

Musical activities in nursery school focused on children at two and three years
dc.contributor.advisorVeverková, Jana
dc.creatorPešková, Jana
dc.date.accessioned2017-10-12T10:01:46Z
dc.date.available2017-10-12T10:01:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90685
dc.description.abstractPráce se zabývá hudebními činnostmi dětí dvouletých a tříletých v mateřské škole. Teoretická část uvádí charakteristiku dvouletých a tříletých dětí, začlenění dvouletých dětí do mateřské školy, význam hudby a hudební vývoj dítěte. Dále se zabývá hudebními činnostmi se zaměřením na děti dvouleté a tříleté. Praktická část práce byla změřena na výzkum jednotlivých hudebních činností v mateřské škole u výše uvedené věkové skupiny z pohledu učitelek a také na hudební prostředí v rodině. Výzkum byl realizován formou rozhovoru s učitelkami mateřských škol, dotazníkovým šetřením mezi rodiči těchto dětí a analýzou souborů písní a zpěvníků pro nejmladší děti. Hlavním cílem bylo zjistit, jak učitelé s dětmi hudební činnosti realizují, jaké největší rozdíly mezi dětmi dvouletými a tříletými shledávají. Dále zjistit, zda se rodiče dětem v této oblasti věnují a jak. Zda vybraný vzorek zpěvníků obsahuje písně vhodného rozsahu a polohy, a jestli obsahuje příklady možného instrumentálního a pohybového zapojení dětí. Výzkum ukázal, že většina učitelů považuje rozdíly mezi dvouletými a tříletými dětmi za velmi individuální, při práci respektují vývojová specifika a potřeby těchto dětí. Rodiče se dětem v této oblasti věnují, avšak dle názorů učitelek nedostatečně. Zpěvníky zpravidla obsahují písně ve vhodném rozsahu a...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the musical activities of two-year and three-year-old children in kindergarten. The theoretical part describes the characteristics of two-year and three-year-old children, the inclusion of two-year-old children in kindergarten, the importance of music and the child's musical development. It also deals with musical activities focusing on two-year and three-year-old children. The practical part of the work was focused on the research of particular musical activities in the kindergarten of the above mentioned age group from the point of view of the teachers and also on the musical environment in family. The research was conducted in the form of an interview with kindergarten teachers, a questionnaire survey among the parents of these children, and an analysis of songs and songbooks for the youngest children. The main objective was to find out how teachers perform musical activities with children, and what they see as the biggest differences between two- and three-year-old children. Next goal was to find out if parents work with children in this area and how. Whether the selected sample of songbooks contains songs of the appropriate range and pitch and whether they contain examples of possible instrumental and musical involvement of the children. Research has shown that most...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.subjecttwo-year-old childen_US
dc.subjectthree-year-old childen_US
dc.subjectmusical activitiesen_US
dc.subjectsingingen_US
dc.subjectlistening activitiesen_US
dc.subjectinstrumental activitiesen_US
dc.subjectmusical-physical activitiesen_US
dc.subjectkindergarten teachersen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdítě dvouletécs_CZ
dc.subjectdítě tříletécs_CZ
dc.subjecthudební činnostics_CZ
dc.subjectpěvecké činnostics_CZ
dc.subjectposlechové činnostics_CZ
dc.subjectinstrumentální činnostics_CZ
dc.subjecthudebně pohybové činnostics_CZ
dc.subjectučitelé mateřské školycs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.titleHudební činnosti v mateřské škole zaměřené na dvouleté a tříleté dětics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-11
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId177058
dc.title.translatedMusical activities in nursery school focused on children at two and three yearsen_US
dc.contributor.refereeŠobáňová, Barbora
dc.identifier.aleph002153249
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá hudebními činnostmi dětí dvouletých a tříletých v mateřské škole. Teoretická část uvádí charakteristiku dvouletých a tříletých dětí, začlenění dvouletých dětí do mateřské školy, význam hudby a hudební vývoj dítěte. Dále se zabývá hudebními činnostmi se zaměřením na děti dvouleté a tříleté. Praktická část práce byla změřena na výzkum jednotlivých hudebních činností v mateřské škole u výše uvedené věkové skupiny z pohledu učitelek a také na hudební prostředí v rodině. Výzkum byl realizován formou rozhovoru s učitelkami mateřských škol, dotazníkovým šetřením mezi rodiči těchto dětí a analýzou souborů písní a zpěvníků pro nejmladší děti. Hlavním cílem bylo zjistit, jak učitelé s dětmi hudební činnosti realizují, jaké největší rozdíly mezi dětmi dvouletými a tříletými shledávají. Dále zjistit, zda se rodiče dětem v této oblasti věnují a jak. Zda vybraný vzorek zpěvníků obsahuje písně vhodného rozsahu a polohy, a jestli obsahuje příklady možného instrumentálního a pohybového zapojení dětí. Výzkum ukázal, že většina učitelů považuje rozdíly mezi dvouletými a tříletými dětmi za velmi individuální, při práci respektují vývojová specifika a potřeby těchto dětí. Rodiče se dětem v této oblasti věnují, avšak dle názorů učitelek nedostatečně. Zpěvníky zpravidla obsahují písně ve vhodném rozsahu a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the musical activities of two-year and three-year-old children in kindergarten. The theoretical part describes the characteristics of two-year and three-year-old children, the inclusion of two-year-old children in kindergarten, the importance of music and the child's musical development. It also deals with musical activities focusing on two-year and three-year-old children. The practical part of the work was focused on the research of particular musical activities in the kindergarten of the above mentioned age group from the point of view of the teachers and also on the musical environment in family. The research was conducted in the form of an interview with kindergarten teachers, a questionnaire survey among the parents of these children, and an analysis of songs and songbooks for the youngest children. The main objective was to find out how teachers perform musical activities with children, and what they see as the biggest differences between two- and three-year-old children. Next goal was to find out if parents work with children in this area and how. Whether the selected sample of songbooks contains songs of the appropriate range and pitch and whether they contain examples of possible instrumental and musical involvement of the children. Research has shown that most...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV