Zobrazit minimální záznam

Burnout syndrome among teachers and coping strategies
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorHozáková, Veronika
dc.date.accessioned2017-09-29T07:45:43Z
dc.date.available2017-09-29T07:45:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90603
dc.description.abstractThe objective of this thesis is map whenever there are differences between teachers and their danger level of burnout syndrome. The next aim is the finding if there are some differences between men and women in coping with burnout syndrome and if their coping strategies are different. The theoretical part is focused on describing burnout syndrome, its symptoms, impacts and coping strategies which have been already defined by other authors. Analysis of coping strategies is part of the theoretical part too. Empirical work is based on the research that I realized. The research is two-phased. In the first phase teachers filled the questionnaire which is focused on the burnout syndrome. In the second phase, there were interviews which were realized with women and men picked based on outcomes of the first phase. Teachers from basic schools, secondary technical schools, grammar schools and secondary vocational schools. The interviews were realized with six respondents. Data gained from questionnaires and interviews are compared in terms of the type of school and in terms of gender. The main results of my research are following. Gender does not differ in manifestation of burn-out syndrome, burnout syndrome symptoms are gender-neutral. The frequency of burnout syndrome manifestation differs depending on the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce má za cíl zmapovat, zda existují rozdíly mezi vyučujícími na různých stupních a typech škol v míře ohrožení syndromem vyhoření. Dalším cílem práce je zjistit, zda jsou nějaké rozdíly ve zvládání syndromu vyhoření a stresu mezi muži a ženami a zda se liší jejich copingové strategie, a to ve vazbě na vznik syndromu vyhoření. Teoretická část diplomové práce se zabývá představením syndromu vyhoření, jeho příznaků a dopadů. Součástí teoretické práce je také rozbor copingových strategií. Empirická práce vychází z realizovaného výzkumu. Výzkum byl dvoufázový a využíval smíšený (kvantitativně-kvalitativní) design. V první fázi vyučující vyplnili dotazník týkající se syndromu vyhoření. V druhé fázi výzkumu byly realizovány rozhovory s ženami a muži vybranými podle výsledků v první fázi. Respondenty ve výzkumu jsou vyučující ze základních škol, středních odborných škol, gymnázií a učilišť. Rozhovory byly realizovány s šesti respondenty. Data získaná z dotazníků i z rozhovorů byla srovnávána v rámci stupňů a typů škol a v rámci pohlaví/genderu. Stěžejní výsledky mnou realizovaného výzkumu jsou následující. Pohlaví se neliší v projevech vyhoření, projevy nejsou závislé na genderu. Četnost projevů syndromu vyhoření se liší v závislosti na stupni a typu školy. Výsledky ukazují, že rozdíl mezi...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBurnout syndromeen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectmental and emotional exhaustionen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectSyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectcopingové strategiecs_CZ
dc.subjectpsychické a emoční vyčerpánícs_CZ
dc.subjectučitelstvícs_CZ
dc.titleUčitelské vyhoření a copingové strategiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174530
dc.title.translatedBurnout syndrome among teachers and coping strategiesen_US
dc.contributor.refereePavlas Martanová, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce má za cíl zmapovat, zda existují rozdíly mezi vyučujícími na různých stupních a typech škol v míře ohrožení syndromem vyhoření. Dalším cílem práce je zjistit, zda jsou nějaké rozdíly ve zvládání syndromu vyhoření a stresu mezi muži a ženami a zda se liší jejich copingové strategie, a to ve vazbě na vznik syndromu vyhoření. Teoretická část diplomové práce se zabývá představením syndromu vyhoření, jeho příznaků a dopadů. Součástí teoretické práce je také rozbor copingových strategií. Empirická práce vychází z realizovaného výzkumu. Výzkum byl dvoufázový a využíval smíšený (kvantitativně-kvalitativní) design. V první fázi vyučující vyplnili dotazník týkající se syndromu vyhoření. V druhé fázi výzkumu byly realizovány rozhovory s ženami a muži vybranými podle výsledků v první fázi. Respondenty ve výzkumu jsou vyučující ze základních škol, středních odborných škol, gymnázií a učilišť. Rozhovory byly realizovány s šesti respondenty. Data získaná z dotazníků i z rozhovorů byla srovnávána v rámci stupňů a typů škol a v rámci pohlaví/genderu. Stěžejní výsledky mnou realizovaného výzkumu jsou následující. Pohlaví se neliší v projevech vyhoření, projevy nejsou závislé na genderu. Četnost projevů syndromu vyhoření se liší v závislosti na stupni a typu školy. Výsledky ukazují, že rozdíl mezi...cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this thesis is map whenever there are differences between teachers and their danger level of burnout syndrome. The next aim is the finding if there are some differences between men and women in coping with burnout syndrome and if their coping strategies are different. The theoretical part is focused on describing burnout syndrome, its symptoms, impacts and coping strategies which have been already defined by other authors. Analysis of coping strategies is part of the theoretical part too. Empirical work is based on the research that I realized. The research is two-phased. In the first phase teachers filled the questionnaire which is focused on the burnout syndrome. In the second phase, there were interviews which were realized with women and men picked based on outcomes of the first phase. Teachers from basic schools, secondary technical schools, grammar schools and secondary vocational schools. The interviews were realized with six respondents. Data gained from questionnaires and interviews are compared in terms of the type of school and in terms of gender. The main results of my research are following. Gender does not differ in manifestation of burn-out syndrome, burnout syndrome symptoms are gender-neutral. The frequency of burnout syndrome manifestation differs depending on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV