dc.contributor.advisor | Trpišovská, Dobromila | |
dc.creator | Beránková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-09-29T07:43:56Z | |
dc.date.available | 2017-09-29T07:43:56Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/90592 | |
dc.description.abstract | My thesis is focused on children's speech development, agend 3 - 4. The aim of my work was to research on which basis children learn to speak nowadays and compare my results with the research evidence of Prof. Václav Příhoda. In the theoretical part of my work, there are some important definitions, description of speech development by Václav Příhoda and also some other authors. There are also another factors which have an impact on speech development. The practical part was being realized by collecting data by the electronical questionaire to parents and also through the observation of 10 chosen children. The collected data were sorted by the PC programme. The results conclude in chat age the different developmental speech stages happening and it also shows the differences with the research of Prof. Václav Příhoda. In the research part there are some differences being discovered between mine and Příhoda's results. Many children nowadays start to use correct inferior sentences between 3 - 4 years, unlike the children who were the part of Příhoda's research. A few children from my research sample start to use the conjecture sentences after the age of 3. KEYWORDS speech, speech development, communication, different development of speech, speech development stages | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí do 3 - 4 let věku. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá vývoj řeči u dětí v současné době a porovnat ho s výzkumem prof. Václava Příhody. V teoretické části jsou definovány důležité termíny, popsán vývoj řeči podle prof. Václava Příhody, ale též podle dalších autorů. Zmíněny jsou i faktory ovlivňující vývoj řeči. Praktická část byla realizována pomocí elektronického dotazníku určeného rodičům dětí a prostřednictvím pozorování deseti vybraných dětí. Získaná data byla zpracována pomocí počítačového programu. Výsledky práce shrnují, v jakém věku probíhají jednotlivá vývojová období vývoje řeči a vymezují rozdíly s výzkumem prof. Václava Příhody. Ve výzkumné části byly zjištěny některé rozdíly mezi mými a Příhodovými výsledky výzkumu. Mnoho současných dětí začíná správně používat podřadné souvětí až mezi třetím a čtvrtým rokem života, na rozdíl od dětí, které byly součástí Příhodova výzkumného souboru. Malá část dětí z výzkumného vzorku dokonce začíná se samotným souvětím až po třetím roce života. KLÍČOVÁ SLOVA řeč, vývoj řeči, komunikace, odlišný vývoj řeči, vývojová stádia řeči | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | speech | en_US |
dc.subject | speech development | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | different development of speech | en_US |
dc.subject | speech development stages | en_US |
dc.subject | řeč | cs_CZ |
dc.subject | vývoj řeči | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | odlišný vývoj řeči | cs_CZ |
dc.subject | vývojová stadia řeči | cs_CZ |
dc.title | Vývoj řeči | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-08 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 160526 | |
dc.title.translated | Speech development | en_US |
dc.contributor.referee | Špačková, Klára | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí do 3 - 4 let věku. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá vývoj řeči u dětí v současné době a porovnat ho s výzkumem prof. Václava Příhody. V teoretické části jsou definovány důležité termíny, popsán vývoj řeči podle prof. Václava Příhody, ale též podle dalších autorů. Zmíněny jsou i faktory ovlivňující vývoj řeči. Praktická část byla realizována pomocí elektronického dotazníku určeného rodičům dětí a prostřednictvím pozorování deseti vybraných dětí. Získaná data byla zpracována pomocí počítačového programu. Výsledky práce shrnují, v jakém věku probíhají jednotlivá vývojová období vývoje řeči a vymezují rozdíly s výzkumem prof. Václava Příhody. Ve výzkumné části byly zjištěny některé rozdíly mezi mými a Příhodovými výsledky výzkumu. Mnoho současných dětí začíná správně používat podřadné souvětí až mezi třetím a čtvrtým rokem života, na rozdíl od dětí, které byly součástí Příhodova výzkumného souboru. Malá část dětí z výzkumného vzorku dokonce začíná se samotným souvětím až po třetím roce života. KLÍČOVÁ SLOVA řeč, vývoj řeči, komunikace, odlišný vývoj řeči, vývojová stádia řeči | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis is focused on children's speech development, agend 3 - 4. The aim of my work was to research on which basis children learn to speak nowadays and compare my results with the research evidence of Prof. Václav Příhoda. In the theoretical part of my work, there are some important definitions, description of speech development by Václav Příhoda and also some other authors. There are also another factors which have an impact on speech development. The practical part was being realized by collecting data by the electronical questionaire to parents and also through the observation of 10 chosen children. The collected data were sorted by the PC programme. The results conclude in chat age the different developmental speech stages happening and it also shows the differences with the research of Prof. Václav Příhoda. In the research part there are some differences being discovered between mine and Příhoda's results. Many children nowadays start to use correct inferior sentences between 3 - 4 years, unlike the children who were the part of Příhoda's research. A few children from my research sample start to use the conjecture sentences after the age of 3. KEYWORDS speech, speech development, communication, different development of speech, speech development stages | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |