Zobrazit minimální záznam

Speech development
dc.contributor.advisorTrpišovská, Dobromila
dc.creatorBeránková, Eva
dc.date.accessioned2017-09-29T07:43:56Z
dc.date.available2017-09-29T07:43:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90592
dc.description.abstractMy thesis is focused on children's speech development, agend 3 - 4. The aim of my work was to research on which basis children learn to speak nowadays and compare my results with the research evidence of Prof. Václav Příhoda. In the theoretical part of my work, there are some important definitions, description of speech development by Václav Příhoda and also some other authors. There are also another factors which have an impact on speech development. The practical part was being realized by collecting data by the electronical questionaire to parents and also through the observation of 10 chosen children. The collected data were sorted by the PC programme. The results conclude in chat age the different developmental speech stages happening and it also shows the differences with the research of Prof. Václav Příhoda. In the research part there are some differences being discovered between mine and Příhoda's results. Many children nowadays start to use correct inferior sentences between 3 - 4 years, unlike the children who were the part of Příhoda's research. A few children from my research sample start to use the conjecture sentences after the age of 3. KEYWORDS speech, speech development, communication, different development of speech, speech development stagesen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí do 3 - 4 let věku. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá vývoj řeči u dětí v současné době a porovnat ho s výzkumem prof. Václava Příhody. V teoretické části jsou definovány důležité termíny, popsán vývoj řeči podle prof. Václava Příhody, ale též podle dalších autorů. Zmíněny jsou i faktory ovlivňující vývoj řeči. Praktická část byla realizována pomocí elektronického dotazníku určeného rodičům dětí a prostřednictvím pozorování deseti vybraných dětí. Získaná data byla zpracována pomocí počítačového programu. Výsledky práce shrnují, v jakém věku probíhají jednotlivá vývojová období vývoje řeči a vymezují rozdíly s výzkumem prof. Václava Příhody. Ve výzkumné části byly zjištěny některé rozdíly mezi mými a Příhodovými výsledky výzkumu. Mnoho současných dětí začíná správně používat podřadné souvětí až mezi třetím a čtvrtým rokem života, na rozdíl od dětí, které byly součástí Příhodova výzkumného souboru. Malá část dětí z výzkumného vzorku dokonce začíná se samotným souvětím až po třetím roce života. KLÍČOVÁ SLOVA řeč, vývoj řeči, komunikace, odlišný vývoj řeči, vývojová stádia řečics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspeechen_US
dc.subjectspeech developmenten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectdifferent development of speechen_US
dc.subjectspeech development stagesen_US
dc.subjectřečcs_CZ
dc.subjectvývoj řečics_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectodlišný vývoj řečics_CZ
dc.subjectvývojová stadia řečics_CZ
dc.titleVývoj řečics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId160526
dc.title.translatedSpeech developmenten_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem řeči u dětí do 3 - 4 let věku. Jejím cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá vývoj řeči u dětí v současné době a porovnat ho s výzkumem prof. Václava Příhody. V teoretické části jsou definovány důležité termíny, popsán vývoj řeči podle prof. Václava Příhody, ale též podle dalších autorů. Zmíněny jsou i faktory ovlivňující vývoj řeči. Praktická část byla realizována pomocí elektronického dotazníku určeného rodičům dětí a prostřednictvím pozorování deseti vybraných dětí. Získaná data byla zpracována pomocí počítačového programu. Výsledky práce shrnují, v jakém věku probíhají jednotlivá vývojová období vývoje řeči a vymezují rozdíly s výzkumem prof. Václava Příhody. Ve výzkumné části byly zjištěny některé rozdíly mezi mými a Příhodovými výsledky výzkumu. Mnoho současných dětí začíná správně používat podřadné souvětí až mezi třetím a čtvrtým rokem života, na rozdíl od dětí, které byly součástí Příhodova výzkumného souboru. Malá část dětí z výzkumného vzorku dokonce začíná se samotným souvětím až po třetím roce života. KLÍČOVÁ SLOVA řeč, vývoj řeči, komunikace, odlišný vývoj řeči, vývojová stádia řečics_CZ
uk.abstract.enMy thesis is focused on children's speech development, agend 3 - 4. The aim of my work was to research on which basis children learn to speak nowadays and compare my results with the research evidence of Prof. Václav Příhoda. In the theoretical part of my work, there are some important definitions, description of speech development by Václav Příhoda and also some other authors. There are also another factors which have an impact on speech development. The practical part was being realized by collecting data by the electronical questionaire to parents and also through the observation of 10 chosen children. The collected data were sorted by the PC programme. The results conclude in chat age the different developmental speech stages happening and it also shows the differences with the research of Prof. Václav Příhoda. In the research part there are some differences being discovered between mine and Příhoda's results. Many children nowadays start to use correct inferior sentences between 3 - 4 years, unlike the children who were the part of Příhoda's research. A few children from my research sample start to use the conjecture sentences after the age of 3. KEYWORDS speech, speech development, communication, different development of speech, speech development stagesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV