Computer Representation of Surfaces
Počítačové modelování ploch
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/90570Identifikátory
SIS: 170646
Kolekce
- Kvalifikační práce [11340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šrubař, Jiří
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky - Učitelství deskriptivní geometrie
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
NURBS, B-spline, plocha, plát, řídicí síťKlíčová slova (anglicky)
NURBS, B-spline, surface, patch, control netV této práci se čtenář po stručném úvodu do pojmů týkajících se studia ploch postupně seznámí s třemi základními typy ploch počítačové grafiky, aby posléze mohl proniknout do studia NeUniformínch Racionálních B-Spline, neboli NURBS ploch. U všech čtyř typů ploch se k předloženým příkladům a algoritmům váží programy naimplementované v prostředí MatLab. Pro NURBS plochy jsou představeny nejen jejich vlastnosti, ale i důležité používané geomet- rické nástroje. S tímto základem se zaměřujeme na přehled příkladů používaných ploch reprezentovaných jako NURBS, které jsou opět doplněny o reprezentaci v programech. i
In this work we first introduce the basics of surface study and than we get acquainted with three basic types of surfaces of computer graphics, Bézier, rational Bézier and B-spline surfaces. This is to prepare the reader for the study of the fourth type of surfaces - NURBS. All types of introduced surfaces are accompanied by examples and algorithms with programs implemented in MatLab environment. When studying the NURBS surfaces properties we also introduce the associated important geometric tools. With this base of knowledge we concentrate on examples of common surfaces represented as NURBS, that are again accompanied with representation in programs. i