Show simple item record

Tau Ceti f 2 - A Creative Computer Game with Strategic Elements
dc.contributor.advisorJežek, Pavel
dc.creatorHalbich, Pavel
dc.date.accessioned2017-09-27T09:36:24Z
dc.date.available2017-09-27T09:36:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90462
dc.description.abstractMany computer game players like building games. Minecraft and Space Engi- neers are probably some of the most popular, to name just a few. In these games, the player builds buildings and structures using blocks of a fixed size. We find it unnecessarily limiting and therefore we come with a new concept, not used in current games - building from dynamically scalable blocks. The goal is to make player's experience more enjoyable and to speed up the construction of extensive buildings. Since the player can create a lot of new blocks, we are also dealing with automated inventory block management so the player does not waste time searching for most suitable blocks to build. These game mechanics have been implemented in the newly created game called TauCetiF2. To develop our game, we chose Unreal Engine, thus we could use speed of C++ and also friendliness of a Blueprint technology. Through a sophisticated combination of these approaches we have achieved a fast and effective development of the game. We received po- sitive feedback from players on these mechanics from the questionnaire that was created to verify proper understanding and fun of the game. The expected benefit of this work has been achieved and we have gained new insights into how these mechanics could be improved. 1en_US
dc.description.abstractMnoho hráčů počítačových her má v oblibě žánr stavitelských her. Mezi mno- hými bychom mohli jmenovat hry Minecraft a Space Engineers. V těchto hrách hráč staví budovy a struktury z bloků pevně dané velikosti. To shledáváme ome- zujícím a proto se v této práci zabýváme novým konceptem, který současné hry nenabízí - stavěním z dynamicky škálovatelných bloků. Cílem je zpříjemnit hrá- čův zážitek ze hry a zrychlit stavění rozsáhlých staveb. Hráč však takto může vytvořit velké množství nových bloků, a proto se v této práci také zabýváme automatizovanou správou inventáře bloků, aby hráč zbytečně neztrácel čas hledá- ním bloků ke stavbě. Tyto herní mechaniky jsme implementovali do nově vzniklé hry TauCetiF2. Pro vývoj naší hry jsme zvolili Unreal Engine, díky čemuž jsme mohli využít rychlosti C++ a zároveň přívětivosti technologie Blueprintů. Vhod- nou kombinací těchto přístupů jsme dosáhli rychlého a efektivního vývoje celé hry. Z dotazníku, který byl vytvořen za účelem ověření pochopitelnosti a zábav- nosti těchto mechanik vyplynulo, že se tyto mechaniky hráčům líbí. Očekávaný přínos této práce byl naplněn a získali jsme nové poznatky, jak tyto mechaniky vylepšit. 1cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectBuilding gameen_US
dc.subjectdynamically scalable blocksen_US
dc.subjectUnreal Engineen_US
dc.subjectStavitelská hracs_CZ
dc.subjectdynamicky škálovatelné blokycs_CZ
dc.subjectUnreal Enginecs_CZ
dc.titleTau Ceti f 2 - budovatelská počítačová hra se strategickými prvkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentDepartment of Distributed and Dependable Systemsen_US
dc.description.departmentKatedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId172549
dc.title.translatedTau Ceti f 2 - A Creative Computer Game with Strategic Elementsen_US
dc.contributor.refereeGemrot, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMnoho hráčů počítačových her má v oblibě žánr stavitelských her. Mezi mno- hými bychom mohli jmenovat hry Minecraft a Space Engineers. V těchto hrách hráč staví budovy a struktury z bloků pevně dané velikosti. To shledáváme ome- zujícím a proto se v této práci zabýváme novým konceptem, který současné hry nenabízí - stavěním z dynamicky škálovatelných bloků. Cílem je zpříjemnit hrá- čův zážitek ze hry a zrychlit stavění rozsáhlých staveb. Hráč však takto může vytvořit velké množství nových bloků, a proto se v této práci také zabýváme automatizovanou správou inventáře bloků, aby hráč zbytečně neztrácel čas hledá- ním bloků ke stavbě. Tyto herní mechaniky jsme implementovali do nově vzniklé hry TauCetiF2. Pro vývoj naší hry jsme zvolili Unreal Engine, díky čemuž jsme mohli využít rychlosti C++ a zároveň přívětivosti technologie Blueprintů. Vhod- nou kombinací těchto přístupů jsme dosáhli rychlého a efektivního vývoje celé hry. Z dotazníku, který byl vytvořen za účelem ověření pochopitelnosti a zábav- nosti těchto mechanik vyplynulo, že se tyto mechaniky hráčům líbí. Očekávaný přínos této práce byl naplněn a získali jsme nové poznatky, jak tyto mechaniky vylepšit. 1cs_CZ
uk.abstract.enMany computer game players like building games. Minecraft and Space Engi- neers are probably some of the most popular, to name just a few. In these games, the player builds buildings and structures using blocks of a fixed size. We find it unnecessarily limiting and therefore we come with a new concept, not used in current games - building from dynamically scalable blocks. The goal is to make player's experience more enjoyable and to speed up the construction of extensive buildings. Since the player can create a lot of new blocks, we are also dealing with automated inventory block management so the player does not waste time searching for most suitable blocks to build. These game mechanics have been implemented in the newly created game called TauCetiF2. To develop our game, we chose Unreal Engine, thus we could use speed of C++ and also friendliness of a Blueprint technology. Through a sophisticated combination of these approaches we have achieved a fast and effective development of the game. We received po- sitive feedback from players on these mechanics from the questionnaire that was created to verify proper understanding and fun of the game. The expected benefit of this work has been achieved and we have gained new insights into how these mechanics could be improved. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra distribuovaných a spolehlivých systémůcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV