Show simple item record

Development of the Methodology of Left-hander's Writing and Teacher's Attitude toward Left-handed Children
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorHradecká, Lucie
dc.date.accessioned2021-03-24T22:08:55Z
dc.date.available2021-03-24T22:08:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90419
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem metodiky psaní levou rukou, čerpáním z metodik v praxi základního vzdělávání, zkoumáním dostupných materiálů na téma levorukosti určených učitelům a rodičům žáků a popisem postupů a názorů na metodiku psaní levou rukou konkrétních učitelů základních škol. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny termíny lateralita a dominance, dále je popsán vývoj metodiky psaní levou rukou od roku 1967, kdy došlo k legalizaci tohoto způsobu psaní. Shrnuty jsou možnosti získávaní informací o problematice leváctví včetně knižních zdrojů a školení určených pro učitele 1. stupně základních škol. V závěru jsou popsány dostupné pomůcky pro žáky píšící levou rukou. Výzkum kombinuje dvě metody - dotazník a rozhovor. Kvantitativní šetření má zajistit konkretizaci počtu leváků na prvním stupni základních škol a obecné poznatky týkající se přístupu pedagogů k levorukým žákům. Kvalitativní šetření bylo provedeno formou rozhovoru s pedagogy 1. stupně základních škol a Ivem Vodičkou. Cílem práce je zmapovat konkrétní postupy pedagogů při práci s leváky, znalost metodik psaní levou rukou, míru vyškolenosti pedagogů a na základě získaných dat navrhnout řešení efektivního vzdělávání učitelů primárních škol v oblasti leváctví. KLÍČOVÁ SLOVA lateralita, diagnostika...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis follows the development of the methodology of left-handers's writing, teacher's usage of the knowledge of methodology in a practice, researching the materials aimed in left- handness dedicated to teachers and parents, describing statements and opinions of the concrete primary teachers on left-hander's methodology. The thesis consists of the theoretical part and the empiric part. In the therotical part there are defined terms laterality and dominance, the development of the methodology of left-hander's writing since the year 1967 when this type of writing was legalised in the Czech Republic. The possibilities of getting information about the problematic of left-handness are summed, including books and trainings for primary school teachers. Finally, available equipment for left-handers is introduced. The research combines two methods - questionnaire and interview. The quantitative research is supposed to come up with the concrete percentage of left-handed pupils and with the general knowledge of teachers connected with methodology of left-hander's writing. The qualitative research was made by the form of interiewing teachers and Ivo Vodička. The aim of the thesis is to find out the way how to train teachers effectively based on researched information. KEYWORDS laterality, diagnostics of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlateralityen_US
dc.subjectdiagnostics of lateralityen_US
dc.subjectdominanceen_US
dc.subjectmethodology of left-handers writingen_US
dc.subjectleft-hand overwritingen_US
dc.subjectleft-hand underwritingen_US
dc.subjectequipment for left-handersen_US
dc.subjectteacher's trainingen_US
dc.subjectpractice of writingen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpupil at the beginning of primary educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectLateralitacs_CZ
dc.subjectmetodika psaní levou rukoucs_CZ
dc.subjecthorní způsob psanícs_CZ
dc.subjectdolní způsob psanícs_CZ
dc.subjectpomůcky pro levákycs_CZ
dc.subjectškolení pedagogůcs_CZ
dc.subjectnácvik psanícs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžák na počátky školní docházkycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectzápis do 1. třídy ZŠcs_CZ
dc.subjectrodinná výchovacs_CZ
dc.titleVývoj metodiky psaní levou rukou a přístup pedagogů k levorukým žákůmcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId161284
dc.title.translatedDevelopment of the Methodology of Left-hander's Writing and Teacher's Attitude toward Left-handed Childrenen_US
dc.contributor.refereeWildová, Radka
dc.identifier.aleph002152818
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem metodiky psaní levou rukou, čerpáním z metodik v praxi základního vzdělávání, zkoumáním dostupných materiálů na téma levorukosti určených učitelům a rodičům žáků a popisem postupů a názorů na metodiku psaní levou rukou konkrétních učitelů základních škol. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny termíny lateralita a dominance, dále je popsán vývoj metodiky psaní levou rukou od roku 1967, kdy došlo k legalizaci tohoto způsobu psaní. Shrnuty jsou možnosti získávaní informací o problematice leváctví včetně knižních zdrojů a školení určených pro učitele 1. stupně základních škol. V závěru jsou popsány dostupné pomůcky pro žáky píšící levou rukou. Výzkum kombinuje dvě metody - dotazník a rozhovor. Kvantitativní šetření má zajistit konkretizaci počtu leváků na prvním stupni základních škol a obecné poznatky týkající se přístupu pedagogů k levorukým žákům. Kvalitativní šetření bylo provedeno formou rozhovoru s pedagogy 1. stupně základních škol a Ivem Vodičkou. Cílem práce je zmapovat konkrétní postupy pedagogů při práci s leváky, znalost metodik psaní levou rukou, míru vyškolenosti pedagogů a na základě získaných dat navrhnout řešení efektivního vzdělávání učitelů primárních škol v oblasti leváctví. KLÍČOVÁ SLOVA lateralita, diagnostika...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis follows the development of the methodology of left-handers's writing, teacher's usage of the knowledge of methodology in a practice, researching the materials aimed in left- handness dedicated to teachers and parents, describing statements and opinions of the concrete primary teachers on left-hander's methodology. The thesis consists of the theoretical part and the empiric part. In the therotical part there are defined terms laterality and dominance, the development of the methodology of left-hander's writing since the year 1967 when this type of writing was legalised in the Czech Republic. The possibilities of getting information about the problematic of left-handness are summed, including books and trainings for primary school teachers. Finally, available equipment for left-handers is introduced. The research combines two methods - questionnaire and interview. The quantitative research is supposed to come up with the concrete percentage of left-handed pupils and with the general knowledge of teachers connected with methodology of left-hander's writing. The qualitative research was made by the form of interiewing teachers and Ivo Vodička. The aim of the thesis is to find out the way how to train teachers effectively based on researched information. KEYWORDS laterality, diagnostics of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPoche Kargerová, Jana
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021528180106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV