Zobrazit minimální záznam

Inspiration from Collins's methodical approach in the research of the headmaster's leadership
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorHovorková, Jana
dc.date.accessioned2017-09-27T09:23:35Z
dc.date.available2017-09-27T09:23:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90394
dc.description.abstract6 ABSTRACT The diploma thesis examines the leadership of the principals from three primary schools. The thesis is an inspirational attempt to transfer the concept of the business sphere to a specific segment of management education. Jim Collins's five-year study, Good to Great (Collins 2001), unveiled crucial factors in transforming a business from "good to great". This study is the inspiration for adapting the 5th Level Leader Concept to the environment of three selected schools, focusing on their principals who managed to get their "schools" out of mediocrity. The theoretical part is divided into three basic chapters, which are dedicated to leadership, school management specifics, and to Collins's study with the focus on the 5th level leader concept. The summary of the findings from the reference literature in the theoretical part is the basis for the practical part, which examines the principals of three schools in six attributes according to Collins's study. The aim of this thesis is to assess whether the personalities of the selected principals correspond to the 5th level leader concept, which are specific, characteristic, inborn characteristics and abilities that are independent of practice, education, training, and specific knowledge. Level 5 leaders are exceptional leaders who are endowed with...en_US
dc.description.abstract5 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá zkoumáním lídrovství ředitelů tří základních škol. Práce je inspirativním pokusem přenést do svébytného segmentu managementu vzdělávání koncept z oblasti bussiness sféry. Pětiletá studie Jima Collinse Good to Great (Collins 2001) odhalila ojedinělé rozhodující faktory přeměny firmy "z dobré na skvělou". Tato studie se stala inspirací pro adaptaci konceptu leadera 5. úrovně do prostředí tří vybraných škol se zaměřením na jejich ředitele, kteří dokázali dostat "své" školy z průměrnosti. Teoretická část je rozčleněna na 3 základní kapitoly, které se věnují oblasti leadershipu, specifikům řízení školy z hlediska managementu a Collinsově studii se zaměřením na leadera 5. úrovně. Sumarizace poznatků z odborné literatury v teoretické části je podkladem pro praktickou část, která v šesti znacích dle Collinsovy studie zkoumá ředitele tří škol. Cílem této práce je posoudit, zda osobnosti vybraných ředitelů odpovídají konceptu leadera 5. úrovně, kterými jsou specifické, charakterové, vrozené vlastnosti a schopnosti, které nejsou závislé na praxi, vzdělání, průpravě ani na konkrétních znalostech. Vůdcové 5. úrovně jsou výjimeční vůdci obdaření mimořádnými osobnostními a vůdcovskými dary bez svého specifického přičinění. Na základě kvalitativního výzkumu formou rozhovorů s řediteli a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectschool principalen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectCollinsen_US
dc.subject5th level leaderen_US
dc.subjectleadershipcs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectmanagementcs_CZ
dc.subjectCollinscs_CZ
dc.subjectvůdce 5. úrovněcs_CZ
dc.titleInspirace Collinsovým metodickým přístupem ve výzkumu lídrovství ředitele školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182719
dc.title.translatedInspiration from Collins's methodical approach in the research of the headmaster's leadershipen_US
dc.contributor.refereeŠafránková, Jana Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs5 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá zkoumáním lídrovství ředitelů tří základních škol. Práce je inspirativním pokusem přenést do svébytného segmentu managementu vzdělávání koncept z oblasti bussiness sféry. Pětiletá studie Jima Collinse Good to Great (Collins 2001) odhalila ojedinělé rozhodující faktory přeměny firmy "z dobré na skvělou". Tato studie se stala inspirací pro adaptaci konceptu leadera 5. úrovně do prostředí tří vybraných škol se zaměřením na jejich ředitele, kteří dokázali dostat "své" školy z průměrnosti. Teoretická část je rozčleněna na 3 základní kapitoly, které se věnují oblasti leadershipu, specifikům řízení školy z hlediska managementu a Collinsově studii se zaměřením na leadera 5. úrovně. Sumarizace poznatků z odborné literatury v teoretické části je podkladem pro praktickou část, která v šesti znacích dle Collinsovy studie zkoumá ředitele tří škol. Cílem této práce je posoudit, zda osobnosti vybraných ředitelů odpovídají konceptu leadera 5. úrovně, kterými jsou specifické, charakterové, vrozené vlastnosti a schopnosti, které nejsou závislé na praxi, vzdělání, průpravě ani na konkrétních znalostech. Vůdcové 5. úrovně jsou výjimeční vůdci obdaření mimořádnými osobnostními a vůdcovskými dary bez svého specifického přičinění. Na základě kvalitativního výzkumu formou rozhovorů s řediteli a...cs_CZ
uk.abstract.en6 ABSTRACT The diploma thesis examines the leadership of the principals from three primary schools. The thesis is an inspirational attempt to transfer the concept of the business sphere to a specific segment of management education. Jim Collins's five-year study, Good to Great (Collins 2001), unveiled crucial factors in transforming a business from "good to great". This study is the inspiration for adapting the 5th Level Leader Concept to the environment of three selected schools, focusing on their principals who managed to get their "schools" out of mediocrity. The theoretical part is divided into three basic chapters, which are dedicated to leadership, school management specifics, and to Collins's study with the focus on the 5th level leader concept. The summary of the findings from the reference literature in the theoretical part is the basis for the practical part, which examines the principals of three schools in six attributes according to Collins's study. The aim of this thesis is to assess whether the personalities of the selected principals correspond to the 5th level leader concept, which are specific, characteristic, inborn characteristics and abilities that are independent of practice, education, training, and specific knowledge. Level 5 leaders are exceptional leaders who are endowed with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV