Zobrazit minimální záznam

Formative evaluation at the primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorCée, Iveta
dc.date.accessioned2017-09-27T09:20:13Z
dc.date.available2017-09-27T09:20:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90374
dc.description.abstractThe aim of my diploma thesis was to find out how teachers lead their pupils to self - assessment and how this effort relates to the type of their teaching style. The individual teaching styles, their suitability for pupils self-esteem, the particularities of individual development periods and the pupils self-evaluation in these developmental periods are characterized in the theoretical part. The practical part contains a case study, which describes the teaching styles of ten elementary school teachers and their influence on pupils' self-assessment. For the research task I used the data processing via observation and interviewing methods. Another method used in my research is the action teacher research, which helped me to find out my own teaching style and the level of self-esteem students are able to achieve in the 5th grade. The results of the research point to the influence of teacher's teaching style on self-assessment of pupils. Teachers focusing on the facilitating or liberal teaching style really lead pupils to the ability of self- assessment. Fifth-grade pupils who have not been lead to self-assessement since the first grade are not able to self-assess on the level of upper secondary school age.en_US
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé vedou své žáky k sebehodnocení a jak to souvisí s typem jejich vyučovacího stylu. Teoretická část charakterizuje znaky jednotlivých vyučovacích stylů, které z těchto prostředí je vhodnější pro rozvoj sebehodnocení žáků, zvláštnosti jednotlivých vývojových období a schopnost sebehodnocení žáků v těchto vývojových obdobích. V praktické části se věnuji prostřednictvím případové studie, výzkumu vyučovacích stylů deseti učitelů 1. stupně základních škol a jejich vliv na sebehodnocení žáků. Pro výzkumný úkol jsem využila zpracování dat pomocí metod pozorování a interview. Další použitou metodou je akční učitelský výzkum, kterým jsem se pokusila zjistit vlastní vyučovací styl a zda a jaké úrovně sebehodnocení jsou schopni žáci pátého ročníku. Výsledky výzkumu poukazují na vliv vyučovacího stylu učitele na sebehodnocení žáků. Vyučující s převahou facilitačního nebo liberálního vyučovacího stylu skutečně vedou žáky k sebehodnocení. Žáci pátého ročníku, kteří nebyli vedeni k sebehodnocení od ročníku prvního, nejsou schopni sebehodnocení úrovně středního školního věku.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSchool evaluationen_US
dc.subjectformative evaluationen_US
dc.subjectself - assessmenten_US
dc.subjectteaching styleen_US
dc.subjectself - consciousnessen_US
dc.subjectŠkolní hodnocenícs_CZ
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectvyučovací stylcs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.titleFormativní hodnocení na 1.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174849
dc.title.translatedFormative evaluation at the primary schoolen_US
dc.contributor.refereeVondřičková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce bylo zjistit, jak učitelé vedou své žáky k sebehodnocení a jak to souvisí s typem jejich vyučovacího stylu. Teoretická část charakterizuje znaky jednotlivých vyučovacích stylů, které z těchto prostředí je vhodnější pro rozvoj sebehodnocení žáků, zvláštnosti jednotlivých vývojových období a schopnost sebehodnocení žáků v těchto vývojových obdobích. V praktické části se věnuji prostřednictvím případové studie, výzkumu vyučovacích stylů deseti učitelů 1. stupně základních škol a jejich vliv na sebehodnocení žáků. Pro výzkumný úkol jsem využila zpracování dat pomocí metod pozorování a interview. Další použitou metodou je akční učitelský výzkum, kterým jsem se pokusila zjistit vlastní vyučovací styl a zda a jaké úrovně sebehodnocení jsou schopni žáci pátého ročníku. Výsledky výzkumu poukazují na vliv vyučovacího stylu učitele na sebehodnocení žáků. Vyučující s převahou facilitačního nebo liberálního vyučovacího stylu skutečně vedou žáky k sebehodnocení. Žáci pátého ročníku, kteří nebyli vedeni k sebehodnocení od ročníku prvního, nejsou schopni sebehodnocení úrovně středního školního věku.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my diploma thesis was to find out how teachers lead their pupils to self - assessment and how this effort relates to the type of their teaching style. The individual teaching styles, their suitability for pupils self-esteem, the particularities of individual development periods and the pupils self-evaluation in these developmental periods are characterized in the theoretical part. The practical part contains a case study, which describes the teaching styles of ten elementary school teachers and their influence on pupils' self-assessment. For the research task I used the data processing via observation and interviewing methods. Another method used in my research is the action teacher research, which helped me to find out my own teaching style and the level of self-esteem students are able to achieve in the 5th grade. The results of the research point to the influence of teacher's teaching style on self-assessment of pupils. Teachers focusing on the facilitating or liberal teaching style really lead pupils to the ability of self- assessment. Fifth-grade pupils who have not been lead to self-assessement since the first grade are not able to self-assess on the level of upper secondary school age.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV