Show simple item record

Organic Food Awareness of Grammar School Students
dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.creatorVaňková, Andrea
dc.date.accessioned2017-09-27T09:20:03Z
dc.date.available2017-09-27T09:20:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90373
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis focuses on organic food and ecological agriculture problematics. The primary objective is to point out advantages and disadvantages of organic food and therefore, I mention comparison of organic and conventional food in the thesis. The practical part investigates attitudes and levels of knowledge of students of selected lyceums about organic food. The quantitative research (survey) was conducted at three lyceums in Prague. The statistical methods were used to verify the stated assumptions. While processing the survey I have learned that students struggle with the field of healthy nutrition than with the field of ecological agriculture and therefore, a proposal of healthy nutrition and organic food lecture has been chosen as the pedagogical output of the thesis. A tutoring presentation will focus on students of lyceums and its purpose will be to raise awareness about this problematic.en_US
dc.description.abstractTeoretická část diplomové práce se zabývá problematikou biopotravin a ekologického zemědělství. Primárním cílem je upozornit čtenáře na pozitiva i negativa spojená s biopotravinami, a proto se v této práci zmiňuji o srovnávání ekologických a konvenčních potravin. V praktické části jsou zjišťovány postoje a míra znalostí žáků na vybraných gymnázií z biopotravin. Průzkum byl veden na třech pražských gymnáziích. Praktická část je vytvořena pomocí kvantitativního výzkumu - dotazníkové šetření. K ověření stanovených předpokladů byly použity statistické metody. Při zpracování dotazníků jsem zjistila, že žáci mají spíše nedostatky ve zdravé výživě než v oblasti ekologického zemědělství, proto byl jako pedagogický výstup práce zvolen návrh vyučovací hodiny o zdravé výživě a biopotravinách. Výuková prezentace bude sloužit především žákům gymnaziálních škol, jejím záměrem bude zvýšit povědomí o této problematice.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectOrganic foodsen_US
dc.subjectorganic farmingen_US
dc.subjectconventional farmingen_US
dc.subjectattitudes of studentsen_US
dc.subjectmarket with organic fooden_US
dc.subjecthealthy nutritionen_US
dc.subjectBiopotravinycs_CZ
dc.subjectekologické zemědělstvícs_CZ
dc.subjectkonvenční zemědělstvícs_CZ
dc.subjectpostoje studentůcs_CZ
dc.subjecttrh s biopotravinamics_CZ
dc.subjectzdravá výživacs_CZ
dc.titlePovědomí žáků vybraných gymnázií o biopotravináchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174481
dc.title.translatedOrganic Food Awareness of Grammar School Studentsen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTeoretická část diplomové práce se zabývá problematikou biopotravin a ekologického zemědělství. Primárním cílem je upozornit čtenáře na pozitiva i negativa spojená s biopotravinami, a proto se v této práci zmiňuji o srovnávání ekologických a konvenčních potravin. V praktické části jsou zjišťovány postoje a míra znalostí žáků na vybraných gymnázií z biopotravin. Průzkum byl veden na třech pražských gymnáziích. Praktická část je vytvořena pomocí kvantitativního výzkumu - dotazníkové šetření. K ověření stanovených předpokladů byly použity statistické metody. Při zpracování dotazníků jsem zjistila, že žáci mají spíše nedostatky ve zdravé výživě než v oblasti ekologického zemědělství, proto byl jako pedagogický výstup práce zvolen návrh vyučovací hodiny o zdravé výživě a biopotravinách. Výuková prezentace bude sloužit především žákům gymnaziálních škol, jejím záměrem bude zvýšit povědomí o této problematice.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis focuses on organic food and ecological agriculture problematics. The primary objective is to point out advantages and disadvantages of organic food and therefore, I mention comparison of organic and conventional food in the thesis. The practical part investigates attitudes and levels of knowledge of students of selected lyceums about organic food. The quantitative research (survey) was conducted at three lyceums in Prague. The statistical methods were used to verify the stated assumptions. While processing the survey I have learned that students struggle with the field of healthy nutrition than with the field of ecological agriculture and therefore, a proposal of healthy nutrition and organic food lecture has been chosen as the pedagogical output of the thesis. A tutoring presentation will focus on students of lyceums and its purpose will be to raise awareness about this problematic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV