Zobrazit minimální záznam

Communication and Cooperation of School with Parents concerning Home Preparation of Pupils
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorMrázová, Barbora
dc.date.accessioned2017-10-17T08:18:57Z
dc.date.available2017-10-17T08:18:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90367
dc.description.abstractThe topic of this diploma thesis is communication and cooperation of school and parents about home preparation of pupils. The theoretical part is divided into two parts. The first part deals with home preparation and homework. There are mentioned some suggestions how the homework should look like, how to set it in class and how to evaluate it. A very important section of the theoretical part is a chapter about positive and negative influences of homework. The second part is concerned with communication and cooperation of school and parents about home preparation. We map the possibilities of parent-teacher cooperation concerning home preparation of students. Moreover, we describe how to involve parents in home preparation and how to proceed. There are also recommendations for parents. In the empirical part of this thesis, we research attitudes of parents, teachers and pupils to home preparation. The main method was a questionnaire supplemented with semi-structured dialogues with some of the respondents (teachers and parents). The results of the research show that teachers have a positive attitude towards homework and that teachers think that homework is important. The attitude of parents and pupils is neutral. The majority of parents think teachers should set homework.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. Teoretická část se skládá ze dvou částí. První část je věnována problematice domácí přípravy a domácích úkolů. Zmíněné jsou doporučované podoby domácích úkolů, doporučované postupy jejich zadávání a hodnocení. Neopomenutelnou část tvoří také pozitivní a naopak negativní vlivy domácí přípravy. Druhou část tvoří problematika komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. V této části jsou analyzovány možnosti spolupráce školy (učitelů) a rodičů v domácí přípravě žáka. Dále se zabýváme zapojováním rodičů do domácí přípravy, jsou zde zmíněny vhodné postupy a také doporučení pro rodiče. V empirické části práce se zabýváme postoji rodičů, učitelů a dětí k domácí přípravě a domácím úkolům. Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník. Dotazníkové šetření je dále doplněno polostrukturovanými rozhovory s několika respondenty (učiteli a rodiči). Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé mají k domácí přípravě a domácím úkolům kladný postoj a upozorňují především na důležitost pro žáky. Rodiče a děti zaujímají spíše postoj neutrální. Většina rodičů zároveň vyjádřila svůj nesouhlas s tím, že by dětem domácí úkoly nebyly vůbec zadávány.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthome preparationen_US
dc.subjecthomeworken_US
dc.subjectfamily-school cooperationen_US
dc.subjectparent-teacher communicationen_US
dc.subjectdomácí přípravacs_CZ
dc.subjectdomácí úkolycs_CZ
dc.subjectspolupráce rodiny a školycs_CZ
dc.subjectkomunikace učitelů s rodičics_CZ
dc.titleKomunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy žákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId171742
dc.title.translatedCommunication and Cooperation of School with Parents concerning Home Preparation of Pupilsen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph002152766
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. Teoretická část se skládá ze dvou částí. První část je věnována problematice domácí přípravy a domácích úkolů. Zmíněné jsou doporučované podoby domácích úkolů, doporučované postupy jejich zadávání a hodnocení. Neopomenutelnou část tvoří také pozitivní a naopak negativní vlivy domácí přípravy. Druhou část tvoří problematika komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. V této části jsou analyzovány možnosti spolupráce školy (učitelů) a rodičů v domácí přípravě žáka. Dále se zabýváme zapojováním rodičů do domácí přípravy, jsou zde zmíněny vhodné postupy a také doporučení pro rodiče. V empirické části práce se zabýváme postoji rodičů, učitelů a dětí k domácí přípravě a domácím úkolům. Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník. Dotazníkové šetření je dále doplněno polostrukturovanými rozhovory s několika respondenty (učiteli a rodiči). Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé mají k domácí přípravě a domácím úkolům kladný postoj a upozorňují především na důležitost pro žáky. Rodiče a děti zaujímají spíše postoj neutrální. Většina rodičů zároveň vyjádřila svůj nesouhlas s tím, že by dětem domácí úkoly nebyly vůbec zadávány.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this diploma thesis is communication and cooperation of school and parents about home preparation of pupils. The theoretical part is divided into two parts. The first part deals with home preparation and homework. There are mentioned some suggestions how the homework should look like, how to set it in class and how to evaluate it. A very important section of the theoretical part is a chapter about positive and negative influences of homework. The second part is concerned with communication and cooperation of school and parents about home preparation. We map the possibilities of parent-teacher cooperation concerning home preparation of students. Moreover, we describe how to involve parents in home preparation and how to proceed. There are also recommendations for parents. In the empirical part of this thesis, we research attitudes of parents, teachers and pupils to home preparation. The main method was a questionnaire supplemented with semi-structured dialogues with some of the respondents (teachers and parents). The results of the research show that teachers have a positive attitude towards homework and that teachers think that homework is important. The attitude of parents and pupils is neutral. The majority of parents think teachers should set homework.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021527660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV