Zobrazit minimální záznam

Application of memory techniques to primary school instruction
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorPok, Marek
dc.date.accessioned2017-09-27T09:14:12Z
dc.date.available2017-09-27T09:14:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90341
dc.description.abstractMarek Pok Dissertation Abstract Application of memory techniques to primary school instruction The theoretical part is focused on effective teaching methods to primary school instruction. There have been chosen styles, methods and strategies, which are suitable for using memory techniques. Attention is paid to the memory function of students (secondary school age), who become a part of the empirical research. The theoretical part will present the concept of teaching, learning styles, methods and strategies, which effective implement the memory techniques into this construction. The practical part brings using experimental and observational research process to define quantitative and qualitative results on the memory learning. The object of this research is the very process of education, which aims to consolidate memory techniques to effective learning skills. The attention to the middle school age pupils is focused especially of their ability (unlike students at the beginning of schooling) to use naturally intentional memorization, rationality, ambience association and logical connections. Due to memory techniques (bonding system and the system significant figures) students will aplicate information into the instruction so that they will be able to recall them effectively, transform them, interpret and use...en_US
dc.description.abstractMarek Pok Diplomová práce Abstrakt Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ Teoretická část práce je zaměřena na efektivní styly a metody výuky na 1.stupni základní školy. Je zdůvodněn význam a funkčnost paměti i využití paměťových technik pro podporu procesu učení žáků. Pozornost je věnována fungování paměti u žáků středního školního věku, kteří se stávají součástí empirického výzkumu. V teoretické části práci jsou předloženy koncepce výuky, učební styly, metody a strategie výuky, v rámci kterých je možné paměťové techniky využívat. Praktická část přináší pomocí experimentálního i observačního výzkumného procesu hlubší kvantitativní i kvalitativní poznatky o tom, jak probíhá pamětné učení žáků. Předmětem výzkumu je i samotný proces výuky, jehož cílem je posílit a upevnit dovednosti žáků paměťové techniky využívat. Na žáky středního školního věku je zaměřena pozornost především proto, že tato věková kategorie žáků již dokáže (na rozdíl od žáků na počátku školní docházky) přirozeně využívat záměrné zapamatování, selektování informací, asociační prostředí i logické souvislosti. Pamětové techniky (systém spojování a systém číselných tvarů) jsou v rámci výuky nabízeny žákům tak, aby je oni posléze mohli dle vlastního uvážení aplikovat a pomocí nich si pak učivo efektivně vybavovat, transformovat,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecteffective learningen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectmemorytechniquesen_US
dc.subjectinstructionen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectmiddle school ageen_US
dc.subjectefektivní učenícs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectpaměťové technikycs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subject1.stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectděti středního školního věkucs_CZ
dc.titleAplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174891
dc.title.translatedApplication of memory techniques to primary school instructionen_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMarek Pok Diplomová práce Abstrakt Aplikace paměťových technik do výuky na 1.stupni ZŠ Teoretická část práce je zaměřena na efektivní styly a metody výuky na 1.stupni základní školy. Je zdůvodněn význam a funkčnost paměti i využití paměťových technik pro podporu procesu učení žáků. Pozornost je věnována fungování paměti u žáků středního školního věku, kteří se stávají součástí empirického výzkumu. V teoretické části práci jsou předloženy koncepce výuky, učební styly, metody a strategie výuky, v rámci kterých je možné paměťové techniky využívat. Praktická část přináší pomocí experimentálního i observačního výzkumného procesu hlubší kvantitativní i kvalitativní poznatky o tom, jak probíhá pamětné učení žáků. Předmětem výzkumu je i samotný proces výuky, jehož cílem je posílit a upevnit dovednosti žáků paměťové techniky využívat. Na žáky středního školního věku je zaměřena pozornost především proto, že tato věková kategorie žáků již dokáže (na rozdíl od žáků na počátku školní docházky) přirozeně využívat záměrné zapamatování, selektování informací, asociační prostředí i logické souvislosti. Pamětové techniky (systém spojování a systém číselných tvarů) jsou v rámci výuky nabízeny žákům tak, aby je oni posléze mohli dle vlastního uvážení aplikovat a pomocí nich si pak učivo efektivně vybavovat, transformovat,...cs_CZ
uk.abstract.enMarek Pok Dissertation Abstract Application of memory techniques to primary school instruction The theoretical part is focused on effective teaching methods to primary school instruction. There have been chosen styles, methods and strategies, which are suitable for using memory techniques. Attention is paid to the memory function of students (secondary school age), who become a part of the empirical research. The theoretical part will present the concept of teaching, learning styles, methods and strategies, which effective implement the memory techniques into this construction. The practical part brings using experimental and observational research process to define quantitative and qualitative results on the memory learning. The object of this research is the very process of education, which aims to consolidate memory techniques to effective learning skills. The attention to the middle school age pupils is focused especially of their ability (unlike students at the beginning of schooling) to use naturally intentional memorization, rationality, ambience association and logical connections. Due to memory techniques (bonding system and the system significant figures) students will aplicate information into the instruction so that they will be able to recall them effectively, transform them, interpret and use...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV