Zobrazit minimální záznam

Child hero in a complicated life situation - didactical application
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorVoláková, Miroslava
dc.date.accessioned2017-10-12T10:10:19Z
dc.date.available2017-10-12T10:10:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90300
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je nastínit možnosti využití dvou vybraných děl literatury pro děti a mládež v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy. Jedná se o díla, v nichž se dětský hrdina dostane do náročné životní situace způsobené především šikanou, již zvládne vyřešit pouze s vypětím sil. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části shrnuji obecné odborné poznatky o náročných životních situacích a aplikuji je při analyzování šikany ve zvolených literárních dílech. Praktickou část jsem rozdělila na dva velké celky, přičemž v každém z nich se věnuji jednomu dílu. V jednotlivých celcích vždy provádím analýzu didaktického potenciálu díla. Poté navrhuji jeho konkrétní využití ve výuce a reflektuji její průběh. Do praktické části jsem navíc zařadila doplňující kapitolu o dalších možnostech využití jednoho z vybraných děl ve výuce českého jazyka a literatury, ale i v jiných předmětech. Výstupem práce jsou dva okomentované pracovní listy a zhodnocení efektivity navržených příprav hodin na základě jejich realizace ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dětský hrdina, náročné životní situace, šikana, kyberšikana, didaktická analýza, příprava na vyučování, český jazyk a literaturacs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to outline different ways of utilising our two chosen literary works for kids and teenagers in czech language and literature classes taking place during later years of primary education. Each of the works presents a child hero in a difficult life situation caused mainly by a bully, where the hero eventually overcomes the situation but expends all his energy in the process. The thesis consists of two units - theoretical and practical. The theoretical unit sums up expert findings on difficult life situations in general and applies them during analysis of our heroes and bullies. The practical unit has been divided into two parts, each covering one of the chosen works. First, we analyse the work's didactic potential, then suggest its utilisation in class and finally reflect on our practical demonstrations. We have also included an additional chapter to the practical unit, describing further ways of utilising one of the works in classes, not only czech language and literature but others as well. Output of this thesis is formed by two commented worksheets and an efficiency evaluation of our suggested class preparations, based on the actual demonstrations. KEYWORDS children, child hero, difficult life situations, bullies, cyberbullies, didactic analysis, class preparation,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectchild heroen_US
dc.subjectdifficult life situationsen_US
dc.subjectbulliesen_US
dc.subjectcyberbulliesen_US
dc.subjectdidactic analysisen_US
dc.subjectclass preparationen_US
dc.subjectczech language and literatureen_US
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectdětský hrdinacs_CZ
dc.subjectnáročné životní situacecs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectdidaktická analýzacs_CZ
dc.subjectpříprava na vyučovánícs_CZ
dc.subjectčeský jazyk a literaturacs_CZ
dc.titleDětský hrdina v náročné životní situaci - didaktické využitícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-05
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId144603
dc.title.translatedChild hero in a complicated life situation - didactical applicationen_US
dc.contributor.refereeHausenblas, Ondřej
dc.identifier.aleph002152569
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je nastínit možnosti využití dvou vybraných děl literatury pro děti a mládež v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy. Jedná se o díla, v nichž se dětský hrdina dostane do náročné životní situace způsobené především šikanou, již zvládne vyřešit pouze s vypětím sil. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části shrnuji obecné odborné poznatky o náročných životních situacích a aplikuji je při analyzování šikany ve zvolených literárních dílech. Praktickou část jsem rozdělila na dva velké celky, přičemž v každém z nich se věnuji jednomu dílu. V jednotlivých celcích vždy provádím analýzu didaktického potenciálu díla. Poté navrhuji jeho konkrétní využití ve výuce a reflektuji její průběh. Do praktické části jsem navíc zařadila doplňující kapitolu o dalších možnostech využití jednoho z vybraných děl ve výuce českého jazyka a literatury, ale i v jiných předmětech. Výstupem práce jsou dva okomentované pracovní listy a zhodnocení efektivity navržených příprav hodin na základě jejich realizace ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dětský hrdina, náročné životní situace, šikana, kyberšikana, didaktická analýza, příprava na vyučování, český jazyk a literaturacs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to outline different ways of utilising our two chosen literary works for kids and teenagers in czech language and literature classes taking place during later years of primary education. Each of the works presents a child hero in a difficult life situation caused mainly by a bully, where the hero eventually overcomes the situation but expends all his energy in the process. The thesis consists of two units - theoretical and practical. The theoretical unit sums up expert findings on difficult life situations in general and applies them during analysis of our heroes and bullies. The practical unit has been divided into two parts, each covering one of the chosen works. First, we analyse the work's didactic potential, then suggest its utilisation in class and finally reflect on our practical demonstrations. We have also included an additional chapter to the practical unit, describing further ways of utilising one of the works in classes, not only czech language and literature but others as well. Output of this thesis is formed by two commented worksheets and an efficiency evaluation of our suggested class preparations, based on the actual demonstrations. KEYWORDS children, child hero, difficult life situations, bullies, cyberbullies, didactic analysis, class preparation,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990021525690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV