Zobrazit minimální záznam

Verbal assessment at primary schools in the Czech republic and in Switzerland
dc.contributor.advisorStarý, Karel
dc.creatorVávrová, Eliška
dc.date.accessioned2017-09-25T09:44:47Z
dc.date.available2017-09-25T09:44:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90225
dc.description.abstractThis thesis named Verbal assessment at primary schools in the Czech Republic and in Switzerland focuses on an introduction and a comparison of verbal assessment in these two countries. The comparison is intended as a tool for a mutual inspiration. The verbal assessment is a current topic due to the recent changes in the concept of primary education in the Czech Republic. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the definition of the term "assessment", its forms and types within the Czech system of education, then it is concentrated on the description of the verbal assessment in more detail. There is also the introduction to the educational concept of one alternative school. The following chapters contain basic information about Swiss education in the context of its history. The school system of evaluation is further described within the Swiss canton called Luzern. The practically empirical part of this thesis examines systems of evaluation at primary school in the Czech Republic and in Switzerland applying the research methods as the interview or the questionnaire. The purpose of this part is to prove that the verbal assessment is more appropriate evaluating form than using classification during the first few years at primary school. KEY WORDS Verbal assessment, Swiss...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce s názvem Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku se zaměřuje na představení a následnou komparaci verbálních hodnocení žáků v těchto dvou zemích. Porovnání je zamýšleno jako nástroj ke vzájemné inspiraci. Téma práce je z důvodu nedávných proměn v pojetí základního vzdělávání České republiky aktuální. Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se diplomová práce zabývá obecným vymezením pojmu hodnocení, jeho formami a typy v rámci vzdělávacího systému České republiky, poté se zaměřuje na detailnější popis verbálního hodnocení. Nechybí představení konceptu vzdělání jedné z alternativních škol. Následující kapitoly obsahují základní informace o švýcarském školství v kontextu historie. Systém školního hodnocení je blíže popisován v jednom ze švýcarských kantonů. Prakticko-empirická část této diplomové práce zkoumá systémy hodnocení na prvním stupni základní školy v České republice a ve Švýcarsku výzkumnými metodami rozhovoru a dotazníku. Smyslem této části je prokázat verbální formu hodnocení žáků v prvních ročnících primárního vzdělávání jako vhodnější oproti klasifikaci. KLÍČOVÁ SLOVA Verbální hodnocení, švýcarský systém školství, komparace, primární škola, inspiracecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVerbal assessmenten_US
dc.subjectSwiss system of educationen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectinspirationen_US
dc.subjectVerbální hodnocenícs_CZ
dc.subjectšvýcarský systém školstvícs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectinspiracecs_CZ
dc.titleSlovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-04
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173965
dc.title.translatedVerbal assessment at primary schools in the Czech republic and in Switzerlanden_US
dc.contributor.refereeLaufková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce s názvem Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku se zaměřuje na představení a následnou komparaci verbálních hodnocení žáků v těchto dvou zemích. Porovnání je zamýšleno jako nástroj ke vzájemné inspiraci. Téma práce je z důvodu nedávných proměn v pojetí základního vzdělávání České republiky aktuální. Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se diplomová práce zabývá obecným vymezením pojmu hodnocení, jeho formami a typy v rámci vzdělávacího systému České republiky, poté se zaměřuje na detailnější popis verbálního hodnocení. Nechybí představení konceptu vzdělání jedné z alternativních škol. Následující kapitoly obsahují základní informace o švýcarském školství v kontextu historie. Systém školního hodnocení je blíže popisován v jednom ze švýcarských kantonů. Prakticko-empirická část této diplomové práce zkoumá systémy hodnocení na prvním stupni základní školy v České republice a ve Švýcarsku výzkumnými metodami rozhovoru a dotazníku. Smyslem této části je prokázat verbální formu hodnocení žáků v prvních ročnících primárního vzdělávání jako vhodnější oproti klasifikaci. KLÍČOVÁ SLOVA Verbální hodnocení, švýcarský systém školství, komparace, primární škola, inspiracecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis named Verbal assessment at primary schools in the Czech Republic and in Switzerland focuses on an introduction and a comparison of verbal assessment in these two countries. The comparison is intended as a tool for a mutual inspiration. The verbal assessment is a current topic due to the recent changes in the concept of primary education in the Czech Republic. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the definition of the term "assessment", its forms and types within the Czech system of education, then it is concentrated on the description of the verbal assessment in more detail. There is also the introduction to the educational concept of one alternative school. The following chapters contain basic information about Swiss education in the context of its history. The school system of evaluation is further described within the Swiss canton called Luzern. The practically empirical part of this thesis examines systems of evaluation at primary school in the Czech Republic and in Switzerland applying the research methods as the interview or the questionnaire. The purpose of this part is to prove that the verbal assessment is more appropriate evaluating form than using classification during the first few years at primary school. KEY WORDS Verbal assessment, Swiss...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV