Show simple item record

dc.contributor.advisorBeneš, Milan,
dc.contributor.authorŠťastný, Jaroslav
dc.date.accessioned2019-12-17T14:53:31Z
dc.date.available2019-12-17T14:53:31Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/90145
dc.description.abstractV bezpočtu odborných, populárně-naučných či populárních článků a publikací se setkáváme s výrokem, že stojíme na prahu informačního věku. Uvážíme-Ii však, do jaké míry ovlivňují informační technologie náš život, naše rozhodování, přijímání a zpracování informací, naši zábavu i sociální vztahy, bylo by možná mnohem lepší říci, že v informačním věku již několik let stojíme oběmi nohami. Jak říká Bořivoj Brdička, "v současné době převládá často dokonce názor, že rozvoj informačních a komunikačních technologií zásadním způsobem mění život celé lidské společnosti. (Tyto) technologie pronikají do všech oblastí lidského konání..." (Brdička, 2003, s 7). Samozřejmě, že tento nový věk znamená i novou éru pro oblast vzdělávání - ať už dětí, mládeže nebo dospělých. Podobně jako kdysi vynález knihtisku, fotografie, kinematografie, záznamu a šíření zvuku (fonograf, rozhlas, magnetofon) a obrazu (televize, video) i příchod počítačů byl vítán s velkým nadšením. Odborníci i laikové předpokládali, že nahradí dosavadní metody výuky, dokonce i učitele samotné. Jak ale poznamenává Jane L. Davidová, poradkyně firmy Apple Macintosh ve svém článku "The Unfullfilled Promise of the 1980s": "Hlavním důvodem, proč technologie v 80. letech nesplnily svá očekávání je to, že se na ně pohlíželo jako na řešení nesprávně postaveného úkolu. Všechna rozhodnutí týkající se nákupu a využití technologií byla motivována snahou o co největší zvýšení efektivity toho, co školy již dělaly, 'ne toho, jak s jejich pomocí školy změnit."cs_CZ
dc.languagečeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.subjectAndragogikacs_CZ
dc.subjecte-learningcs_CZ
dc.subjectdidaktické technologiecs_CZ
dc.subjectVzdělávánícs_CZ
dc.titleeLearning potřeba nového vzdělávacího paradigmatucs_CZ
dc.typeDiplomová prácecs_CZ
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.aleph000652957
thesis.degree.nameMgr.cs_CZ
dc.identifier.lisID990006529570106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV