Motivace pracovníků
Bakalářská práce
Author
Contributor
Pešková, Lenka (Thesis Advisor)
Issue Date
2003Keywords (Czech)
Motivace, Odměny, personální management, PráceJiž více než deset let dochází v České republice k velkému rozmachu podnikání. Vznikají zde stovky nových podniků různých velikostí, zaměření i právních forem. Společně s rozvojem podnikání dochází i k přílivu zahraničního kapitálu, bez kterého by takto rozsáhlý rozvoj nebyl ani myslitelný. Tento kapitál se podílí jednak na transformaci původních podniků a zároveň dává vzniknout mnoha novým společnostem. V rámci přirozeného tržního hospodářství mezi sebou jednotlivé podniky soupeří v tom, kdo prodá více výrobků či služeb, kdo bude lépe prosperovat, kdo získá více zákazníků. Firmy a podniky, které chtějí uspět v tomto konkurenčním prostředí, musí přehodnotit svů postoj k pracovníkům s cílem motivovat je k dosažení vyšší ziskovosti. Lidské zdroje jsou cennou devizou každé firmy bez níž není myslitelná prosperita. Aby organizace mohla dosáhnout vysokých a konkurenceschopných hospodářských efektů, musí "docílit" spokojenosti svých pracovníků. Z výše uvedeného vyplývá, že motivace pracovníků je oblast, která je pro rozvoj organizace zásadní. Bohužel velká část společností, resp. managerů si její význam připouští jen pomalu. Cílem práce je pokusit se představit motivaci pracovn íků a její význam pro organizaci jako nástroj managementu i možnou odpověď na současné výzvy a trendy v tržním prostředí. Nutnost koncepční motivace pracovníků se postupně stává aktuálním tématem nejenom v rovině teoretické, ale především praktické.