Zobrazit minimální záznam

Multi-cultural Instruction and its Place in the Lower Levels of Primary Schools in the Programme Začít spolu
dc.contributor.advisorKargerová, Jana
dc.creatorFišerová, Monika
dc.date.accessioned2017-03-31T12:00:57Z
dc.date.available2017-03-31T12:00:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8808
dc.description.abstractThe thesis concerns the problem how to integrate children coming from different cultures into educational process in junior elementary schools. It tries to explain causes of possibly originated misunderstanding and following conflicts in communication between individuals of various nationalities or diverse religions, then to mark out concepts referring to integration of minority pupils and to record eventual educator's attitude to cultural differences. Based on conclusions of action research, carried on in primary schools among pupils in the first and fifth grade who participate in an educational programme called "Start together", it wants to analyse the usage of the cross-sectional module of multicultural education included in several school subjects and it registers its asset to the development of pupil's key-competences in the teaching process. Key-words: communication, integration, inclusion, intolerance, multicultural education, cross-sectional module, key-competence Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o multikulturní výchově na 1. stupni základní školy. Jde o snahu vystihnout, jak dochází k prolínání průřezového tématu MKV do více vzdělávacích oblastí v programu Začít spolu a zjistit, jak takový způsob výuky koresponduje s požadavky Rámcového vzdělávacího programu. Pokouší se objasnit příčiny vzniku možných nedorozumění a následných konfliktů při komunikaci jedinců různých národnostních či náboženských kultur, vymezit pojmy týkající se integrace žáků menšinové společnosti a zachytit možný postoj pedagoga vůči kulturním odlišnostem. Na základě výsledků akčního výzkumu realizovaného s žáky prvního a pátého ročníku ZŠ, kteří se vzdělávají v programu Začít spolu, se pokusit analyzovat využití průřezového tématu multikulturní výchova v několika vyučovacích předmětech a zaznamenat, jaký přínos může mít uplatňování tohoto tématu v procesu vyučování pro rozvoj klíčových kompetencí žáka. Klíčová slova: komunikace, integrace, inkluze, intolerance, multikulturní výchova, průřezové téma, klíčové kompetence Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMultikulturní výchova a její místo na 1. stupni ZŠ v programu Začít spolucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21679
dc.title.translatedMulti-cultural Instruction and its Place in the Lower Levels of Primary Schools in the Programme Začít spoluen_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
dc.identifier.aleph000586260
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o multikulturní výchově na 1. stupni základní školy. Jde o snahu vystihnout, jak dochází k prolínání průřezového tématu MKV do více vzdělávacích oblastí v programu Začít spolu a zjistit, jak takový způsob výuky koresponduje s požadavky Rámcového vzdělávacího programu. Pokouší se objasnit příčiny vzniku možných nedorozumění a následných konfliktů při komunikaci jedinců různých národnostních či náboženských kultur, vymezit pojmy týkající se integrace žáků menšinové společnosti a zachytit možný postoj pedagoga vůči kulturním odlišnostem. Na základě výsledků akčního výzkumu realizovaného s žáky prvního a pátého ročníku ZŠ, kteří se vzdělávají v programu Začít spolu, se pokusit analyzovat využití průřezového tématu multikulturní výchova v několika vyučovacích předmětech a zaznamenat, jaký přínos může mít uplatňování tohoto tématu v procesu vyučování pro rozvoj klíčových kompetencí žáka. Klíčová slova: komunikace, integrace, inkluze, intolerance, multikulturní výchova, průřezové téma, klíčové kompetence Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis concerns the problem how to integrate children coming from different cultures into educational process in junior elementary schools. It tries to explain causes of possibly originated misunderstanding and following conflicts in communication between individuals of various nationalities or diverse religions, then to mark out concepts referring to integration of minority pupils and to record eventual educator's attitude to cultural differences. Based on conclusions of action research, carried on in primary schools among pupils in the first and fifth grade who participate in an educational programme called "Start together", it wants to analyse the usage of the cross-sectional module of multicultural education included in several school subjects and it registers its asset to the development of pupil's key-competences in the teaching process. Key-words: communication, integration, inclusion, intolerance, multicultural education, cross-sectional module, key-competence Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990005862600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV