Show simple item record

Sleep-or What Rules are Necessary to be Observed to Enable a Child to Sleep Well
dc.contributor.advisorSivek, Vojtěch
dc.creatorLinková, Markéta
dc.date.accessioned2017-03-31T11:56:58Z
dc.date.available2017-03-31T11:56:58Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8789
dc.description.abstractThis text is about the right principles when we are asleep in the night - time. I wont to speak about a group of children from birth to six years old. In the first chapter I write about sleep physiology. It is very important because it can show why the bed - time is indispensable. In the second chapter I speak about different periods of child 's evolution. I define sleep and how the different phases are followed. The next important chapter includes ten rules for drowse. It is: sureness and safety, rhythm and little corner, calm atmosphere and rituals, authority and limits, protection for temporal environment, daily and nightly sleep and their differences, the contact, self - asserting for parents and unity, fears of the situation, different necessaries of drowse. In the practical part I speak about two kinder - gardens and try to note observation into those schools. In these schools I evaluate how teachers approach to children when they have to sleep. I want to know if they respect the rule for a good sleep. In the end I collect all information and infer ending. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV první kapitole se budu zpočátku věnovat průběhu spánku z obecného popisujícího hlediska, kde si nejprve definuji základní pojmy. Tuto část bych ráda zmínila především proto, aby bylo zřejmé, jaký proces se v době spánku a usínání odehrává, jak je komplikovaný a jak je důležité jej nenarušit, a proto se věnovat pravidlům usínání. Nemohu také nezmínit poruchy spánku, které mají buď vnější či vnitřní příčiny. Které mohou hluboce souviset právě s tím, když pravidla správného usínání a spánku jsou narušena či chybí. V druhé kapitole bych ráda pohovořila o průběhu usínání a spánku v jednotlivých vývojových období u dítěte od narození do pubescence. Jakým způsobem se dítě chová a projevuje při usínání? Co jsou základní body v těchto jednotlivých etapách, které dítě vyžaduje a prožívá, kterými je nuceno projít ve svém vývoji? Třetí kapitola pojednává stručně o snech, které k spánku neodmyslitelně patří. O jejich významu v dětském věku a odlišení od dospělých snů. Čtvrtou kapitolu věnuji vymezení a stanovení základních a nezbytných pravidel pro zdraví spánek a usínání, se kterými budu pracovat v některých z dalších kapitol. Především pak v praktické části práce. Pokusím se je rozdělit do deseti stručných bodů. V praktické části mé práce, bych ráda popsala jak vypadá proces uspávání, usínání a probouzení ve...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSpánek neboli jakých pravidel je zapotřebí, aby dítě mohlo dobře spátcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-03-07
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId18551
dc.title.translatedSleep-or What Rules are Necessary to be Observed to Enable a Child to Sleep Wellen_US
dc.contributor.refereeOrtová, Marie
dc.identifier.aleph001224280
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csUspokojivěcs_CZ
thesis.grade.enSatisfactoryen_US
uk.abstract.csV první kapitole se budu zpočátku věnovat průběhu spánku z obecného popisujícího hlediska, kde si nejprve definuji základní pojmy. Tuto část bych ráda zmínila především proto, aby bylo zřejmé, jaký proces se v době spánku a usínání odehrává, jak je komplikovaný a jak je důležité jej nenarušit, a proto se věnovat pravidlům usínání. Nemohu také nezmínit poruchy spánku, které mají buď vnější či vnitřní příčiny. Které mohou hluboce souviset právě s tím, když pravidla správného usínání a spánku jsou narušena či chybí. V druhé kapitole bych ráda pohovořila o průběhu usínání a spánku v jednotlivých vývojových období u dítěte od narození do pubescence. Jakým způsobem se dítě chová a projevuje při usínání? Co jsou základní body v těchto jednotlivých etapách, které dítě vyžaduje a prožívá, kterými je nuceno projít ve svém vývoji? Třetí kapitola pojednává stručně o snech, které k spánku neodmyslitelně patří. O jejich významu v dětském věku a odlišení od dospělých snů. Čtvrtou kapitolu věnuji vymezení a stanovení základních a nezbytných pravidel pro zdraví spánek a usínání, se kterými budu pracovat v některých z dalších kapitol. Především pak v praktické části práce. Pokusím se je rozdělit do deseti stručných bodů. V praktické části mé práce, bych ráda popsala jak vypadá proces uspávání, usínání a probouzení ve...cs_CZ
uk.abstract.enThis text is about the right principles when we are asleep in the night - time. I wont to speak about a group of children from birth to six years old. In the first chapter I write about sleep physiology. It is very important because it can show why the bed - time is indispensable. In the second chapter I speak about different periods of child 's evolution. I define sleep and how the different phases are followed. The next important chapter includes ten rules for drowse. It is: sureness and safety, rhythm and little corner, calm atmosphere and rituals, authority and limits, protection for temporal environment, daily and nightly sleep and their differences, the contact, self - asserting for parents and unity, fears of the situation, different necessaries of drowse. In the practical part I speak about two kinder - gardens and try to note observation into those schools. In these schools I evaluate how teachers approach to children when they have to sleep. I want to know if they respect the rule for a good sleep. In the end I collect all information and infer ending. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV