Show simple item record

Essays on Economics of Advertising
dc.contributor.advisorŽigić, Krešimir
dc.creatorValei, Azamat
dc.date.accessioned2018-10-02T16:38:57Z
dc.date.available2018-10-02T16:38:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/87763
dc.description.abstractV této dizertaci studujeme z pohledu industriální organizace dvě témata z oblasti ekonomie reklamy. Ve své práci uvažujeme roli reklamy na trzích se síťovou externalitou ve spotřebě, a dále analyzuji reklamu jako odpověď úřadující firmy na vstup nového konkurenta na trh. První článek se zabývá pobídkou monopolistické firmy, která vyrábí produkt, jenž vykazuje charakteristiky síťové externality, inzerovat reklamu v situaci, kdy spotřebitelé nemají úplné informace, což vede k hledání jejich rezervační ceny. Pokud uzná za vhodné, může firma pomocí reklamy odhalit určité tržní informace. Výsledky naznačují, že reklama je pravděpodobnější v situaci negativní síťové externality a méně pravděpodobná v situaci pozitivní síťové externality. Pokud monopolista čelí silné síťové externalitě, pak podporuje maximální možnou síť a požaduje cenu, která odpovídá hodnotě této externality. Monopolista si může zvolit obsah své reklamy na základě typu síťové externality a nákladů spotřebitelů na hledání rezervační ceny. Obsah reklamy může obsahovat pouze informace o ceně produktu nebo pouze o vlastnostech produktu, nebo může obsahovat informace jak o ceně, tak o vlastnostech produktu. Firma si dále může zvolit takovou reklamu, která nebude poskytovat žádné výše zmíněné informace o produktu. Konkrétně pokud mají všichni...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation studies two topics in economics of advertising in the framework of Industrial Organization. Particularly, it considers a role of advertising in the markets with network externalities in consumption and advertising as a strategic response of incumbent to new entry. The first chapter investigates the incentives for a monopolistic firm producing a good with network externalities to advertise when consumers face imperfect information and therefore must search to realize their actual willingness to pay for this good. A firm may disclose market information through advertising if it finds it beneficial. The results suggest that advertising is more likely in the case of a negative network effect and less likely with a positive network effect. When a monopolist faces a strong network externality, it chooses to support a maximum possible network and charge a price equal to the value of the externality. Finally, depending on the value of the search cost and the type of the network externality, a monopolist may use different advertising content: no information, price information only, product characteristics or both price and product characteristics. Specifically, if all consumers have the same search cost, as the search cost grows the firm must include more information in the advertising content....en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleEssays on Economics of Advertisingen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-08-29
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId164547
dc.title.translatedEssays on Economics of Advertisingcs_CZ
dc.contributor.refereeEtro, Federico
dc.contributor.refereeKováč, Eugen
dc.identifier.aleph002151649
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV této dizertaci studujeme z pohledu industriální organizace dvě témata z oblasti ekonomie reklamy. Ve své práci uvažujeme roli reklamy na trzích se síťovou externalitou ve spotřebě, a dále analyzuji reklamu jako odpověď úřadující firmy na vstup nového konkurenta na trh. První článek se zabývá pobídkou monopolistické firmy, která vyrábí produkt, jenž vykazuje charakteristiky síťové externality, inzerovat reklamu v situaci, kdy spotřebitelé nemají úplné informace, což vede k hledání jejich rezervační ceny. Pokud uzná za vhodné, může firma pomocí reklamy odhalit určité tržní informace. Výsledky naznačují, že reklama je pravděpodobnější v situaci negativní síťové externality a méně pravděpodobná v situaci pozitivní síťové externality. Pokud monopolista čelí silné síťové externalitě, pak podporuje maximální možnou síť a požaduje cenu, která odpovídá hodnotě této externality. Monopolista si může zvolit obsah své reklamy na základě typu síťové externality a nákladů spotřebitelů na hledání rezervační ceny. Obsah reklamy může obsahovat pouze informace o ceně produktu nebo pouze o vlastnostech produktu, nebo může obsahovat informace jak o ceně, tak o vlastnostech produktu. Firma si dále může zvolit takovou reklamu, která nebude poskytovat žádné výše zmíněné informace o produktu. Konkrétně pokud mají všichni...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation studies two topics in economics of advertising in the framework of Industrial Organization. Particularly, it considers a role of advertising in the markets with network externalities in consumption and advertising as a strategic response of incumbent to new entry. The first chapter investigates the incentives for a monopolistic firm producing a good with network externalities to advertise when consumers face imperfect information and therefore must search to realize their actual willingness to pay for this good. A firm may disclose market information through advertising if it finds it beneficial. The results suggest that advertising is more likely in the case of a negative network effect and less likely with a positive network effect. When a monopolist faces a strong network externality, it chooses to support a maximum possible network and charge a price equal to the value of the externality. Finally, depending on the value of the search cost and the type of the network externality, a monopolist may use different advertising content: no information, price information only, product characteristics or both price and product characteristics. Specifically, if all consumers have the same search cost, as the search cost grows the firm must include more information in the advertising content....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990021516490106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV