Zobrazit minimální záznam

The Question of Motivation when Teaching French Language Classes
dc.contributor.advisorMachleidtová, Silva
dc.creatorHlaváčková, Alice
dc.date.accessioned2017-03-31T11:53:46Z
dc.date.available2017-03-31T11:53:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8773
dc.description.abstractCet ouvrage se donne pour tache d offrir aux lecteurs une vue globale sur la problématique de motivation, avant tout sur ses sources théoriques et sur son application dans l'enseignement de FLE.142 La motivation est un complexe de facteurs qui stimulent et maintiennent le comportement d'un etre humain et reglent son engagement dans une action. Ces agents déterminent le déclenchement dans une certaine direction avec l'intensité souhaitée (par l'individu) jusqu'a l'aboutissement ou l'interruption d'une activité. Ce travail se concentre sur la question de la motivation scolaire de l'apprenant qui a ses sources dans a) les besoins primaires - physiologiques. Cela inclut la faim, la soif, le sexe et le désir d'échapper a la douleur etc., b) les besoins secondaires, dit psychologiques, sont tels que les besoins d'estime de soi-meme, d'apprendre, d'intimité, d'avoir des relations interpersonelles etc.en_US
dc.description.abstractrámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOtázka motivace při výuce francouzského jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-22
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21541
dc.title.translatedThe Question of Motivation when Teaching French Language Classesen_US
dc.contributor.refereeÉbert-Zeminová, Catherine
dc.identifier.aleph000942849
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csrámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření.cs_CZ
uk.abstract.enCet ouvrage se donne pour tache d offrir aux lecteurs une vue globale sur la problématique de motivation, avant tout sur ses sources théoriques et sur son application dans l'enseignement de FLE.142 La motivation est un complexe de facteurs qui stimulent et maintiennent le comportement d'un etre humain et reglent son engagement dans une action. Ces agents déterminent le déclenchement dans une certaine direction avec l'intensité souhaitée (par l'individu) jusqu'a l'aboutissement ou l'interruption d'une activité. Ce travail se concentre sur la question de la motivation scolaire de l'apprenant qui a ses sources dans a) les besoins primaires - physiologiques. Cela inclut la faim, la soif, le sexe et le désir d'échapper a la douleur etc., b) les besoins secondaires, dit psychologiques, sont tels que les besoins d'estime de soi-meme, d'apprendre, d'intimité, d'avoir des relations interpersonelles etc.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990009428490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV